פראג מסעדות חב״ד מומלץ בחום

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

ביקור בפראג העיר היפה ביותר בעולם, מבחינה ארכיטקטונית משרה את התחושה של עיר מהאגדות, אני הרגשתי כעליסה בארץ הפלאות.

אז לטייל זה יפה וכייף, אך מה אנחנו הישראלים ויהודים מכל העולם, שומרי הכשרות ואף מי שלא שומר ורוצה להרגיש הרגשה ביתית עם אוכל טרי וטעים

במיוחד, עם מוזיקה ישראלית טיפוסית שמתנגנת ברקע ופשוט להרגיש וולקאם במקום נינוח ומזמין. אז כן יש פתרון מצויין. אתם מוזמנים לאכול במסעדות חב״ד הממוקמות ברובע היהודי כמובן!!

 

 

הרובע היפה והעשיר ביותר בפראג, צמוד לשדרה הכי מדהימה בעיר המהממת הזאת, שדרת פריזקה Parizska על שם פאריז. משום שכל חנויות מעצבי העל החל בפראדה, דולצ׳ה וגבאנה, גאס, ארמאני והרשימה עוד ארוכה וכמובן מלון אינטר קונטיננטל שממוקם צמוד למסעדות חב״ד שהמבקרים בו נוהגים לפקוד, להגיע, לאכול ולהנות ממטעמי המקום.

 

מסעדות חב״ד – קומפלקס של 2 מסעדות, מסעדת גריל שמציע מיני בשרים על הגריל – שיפודי אנטריקוט, שיפודי פרגיות, קבב. סטייק אנטריקוט 400 גרם ועוד יש לציין שהמנות מוגשות לצד תפוח אדמה אפוי ועשבי תיבול בנוסף ניתן

להנות ממבחר מרקים – מרק עוף, מרק בצל עשיר, מרק קרם ירקות כתומים ומרק היום שמתחלף לשאול את המלצר וקינוחים – עוגות מעולות ומאפים הנאפים במקום. ומסעדה איטלקית חלבית U-MILO שבה מוצעים מנות פתיחה – סלטים, דגים, פיצות, פסטות, קינוחי שף ומשקאות קלים קרים, משקאות חמים ומשקאות חריפים וקוקטיילים. בית כנסת שבו נערכות תפילות.

וחנות מצרכים כשרה, עם מוצרי צריכה והרבה מותגים ישראלים. לחמניות טריות מעולות שנאפות במקום. בנוסף מקיימים מיזם של ארוחות ליל שבת וארוחות חג עם תפריט עשיר כמיטב המסורת עם אווירה מצויינת. יש לציין שהמקום מזמין וזמין לכולם דתיים וחילוניים כאחד.

אנחנו התארחנו במסעדה ומיד התפעלנו מהקסם של המקום, המשרה חמימות ישראלית שעוטפת ומחבקת. החל בברכות השלום בעברית ומיד מדברים איתך כמו בארץ, התפריט שכולו רשום בעברית, מלצרים וכל הצוות שמדבר עברית

והדובדבן שבקצפת הוא עומר טל המקסים שהוא מנהל את המסעדה, שבאמת מקפיד לתת יחס אישי וחם לבאי המקום. להמליץ ולפנק ככל שניתן על מנת שכל אורח באמת ירגיש בבית.

בהמלצתו של עומר התחלנו את הארוחה בפלטת סלטים, סלט חומוס, סלט חצילים, כדורי פלאפל חמים וטעימים וסלט ירקות קצוץ דק מתובל בשמן זית ולימון יש לציין שהסלטים היו ממש טריים בטעם מיוחד ממש כמו בישראל.

למנות העקריות הזמנו את השניצל הקלאסי המטוגן בפירורי לחם שהגיע לצד צ׳יפס טעים ופריך ומנת חזה עוף עשוי בגריל לצד פירה.

יש לציין שהמנות מאוד טעימות בטעם ביתי ומומלצות בחום גם המחירים מאוד דומים למחירי המסעדות הישראליות.

לאחר ארוחה כה דשנה וטעימה, מתבקש קינוח הוגן. אז כן הזמנו עוגת שוקולד מעולה

ולא ויתרנו על מנת הדגל של המקום ״הקריוטוש״ הכשר כמובן, שנאפה במקום ומוגש עם גלידת וניל ושוקולד. מנות מתוקות ומומלצות בחום.

וקינחנו בתה חם עם נענע כמיטב המסורת.

 

בעלי המסעדה הרב בארש-מאניס ואשתו דינה הגיעו מארצות הברית לפראג מלפני 22 שנים והקימו את בית חב״ד המכובד, באמת מקום להתפאר.

בית חב”ד בפראג, צ’כיה

כתובת מלאה: U Milosrdných 6 Praha

טלפון: 420-728186832+

הרשמה לארוחות שבת:

אוכל כשר: חנות קטנה למצרכים.