פרובינציית פודלסה האמזונס של פולין אתר תיירותי חדש

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

לשכת התיירות של פולין פותחת בקמפיין תיירותי לאביב כדי לעודד משפחות ומטיילים ישראלים לבקר בפרובינציית פודלסיה הקסומה והירוקה, בצפון מזרח פולין, המכונה האמזונס של פוליח.

לשכת התיירות של פולין פותחת בימים אלה בקמפיין תיירותי לאביב כדי לעודד את התייר הישראלי לבקר בפרובינציית פודלסיה הקסומה והירוקה, בצפון מזרח פולין, המכונה האמזונס של פולין.הפרובינצייה עשירה באטרקציות תיירותיות בחיק הטבע.

בין האטרקציות התיירותיות הבולטות בחבל: שמורת יער ביַאלוֹבְיֶיסְקָה, שמורת יער אוגוסטוב ועודאטרקציות רבות בחיק הטבע. אזורים רבים בחבל מוגנים כשמורות טבע. בשמורת ביאלובייסקה הפראית ניתן לחזות בתאו, בשבילים קסומים ויערות עבותים. הנוף בחבל מגוון עם נהרות ציוריים ומספר עצום של אגמים. התשתיות המעולות בפודלסיה מציעות אפשרויות רבות של שעות פנאי בחיק הטבע. בביצות בפארק הלאומי Biebrza ניתן לחזות במגוון רחב של מינים של ציפורים. זוהי השמורה המוגנת הגדולה בפולין. אפשר לחזות בחיות בר גם לאורך דרך הצאר (Carska Droga). במקום נהרות שוצפים וגועשים שנחצים על ידי גשרים להולכי רגל.

האגמים הרבים והגבעות מעניקים אווירה מיוחדת וקסומה למקום. עמק Narew מכונה האמזונס של פולין. זהו מקום ייחודי ומרתק עם מגוון רחב של ציפורים, זוחלים, שבילים ונהרות. אטרקציה נוספת היא שמורת יער Knyszn וכן הפארק הלאומי Wigry (ויגרי), הנחשב לאחד הפארקים הלאומיים הגדולים בפולין. יש בו שבילי אופניים וטבע עשיר שמתאים לטיולי משפחות ולתרמילאים.

בירתה של פרובינציית פודלסיה היא העיר ביאליסטוק, שקיימת מאז המאה ה-15. גולת הכותרת של העיר היא ארמון ברניצקי, המכונה ארמון ורסאי של המזרח. העיר משמשת נקודת מוצא לטיולים בטבע הנהדר של האזור.