פריחת הגליל סיור יקבים בתי בד ואומנות

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי

בסיורנו לגליל העליון גילינו גליל ירוק ופורח שמציע אטרקציות ומקומות אירוח ובילוי רבים. התחלנו את סיורנו במשק ״סבא חביב״ שאירח אותנו לארוחת בוקר גלילית כמיטב המסורת.

״סבא חביב״ הוא בית בד בגליל העליון המייצר שמן זית מעולה בכבישה קרה ברמת חומציות של 0.3%. חברת "שמן זית סבא חביב בע"מ" הוקמה על שמו של סב המשפחה "חביב" שחי בגליל לפני מאה שנים וייסד את המסורת המשפחתית של גידול עצי זית והפקת שמן זית איכותי. כיום ממשיכה המשפחה את דרכו ומייצרת בגליל התחתון את שמן הזית הטוב בישראל באמצעות שימוש באבן ריחיים מסורתית המשולבת בבית הבד המודרני, תוך שמירה על ייצור השמן בכבישה קרה ובהקפדה על איכות המוצרים.

במהלך השנים הוסיפה המשפחה מוצרים כפריים מרובים אחרים אותם ניתן להשיג ברשתות השיווק המובילות בישראל כמו גם בחנות המפעל שבמרכז המבקרים בקיבוץ פרוד.

בסדרת המוצרים של סבא חביב:

שמן זית כתית מעולה במגוון גדלים
סדרה זנית – סדרת שמני זית באיכות כתית מעולה המופקת מזנים איכותיים של זיתים
סדרה בריאותית – סדרת מוצרים חדשנית המשלבת שמן זית באיכות כתית מעולה יחד עם שמנים איכותיים היוצרים הרמוניה של טעמים ובריאות
מגוון זיתים – בכבישה ביתית וללא חומרים משמרים!
טחינה אתיופית מ 100% שומשום טהור הנטחנת באבני ריחיים לעיני הלקוח, טחינת אגוזי קשיו מעדן אמיתי, חלבה ואפילו סבונים טבעיים שמיוצרים בתוך חנות המפעל. עוד בחנות, מוצרי קוסמטיקה המבוססים על שמן זית.

משק ״סבא חביב״
09:00 בבוקר ועד ל-17:00 אחה"צ
חנות 04-6991888 וופא 052-8061144

המשכנו את סיורנו הקסום ליקב הרי גליל.

יקב הרי הגליל קרוב לטבע, משיק מיתוג חדש במטרה להוביל את חזון הבר קיימא כדרך חיים בכרמים, ביקב ובמפגש ייחודי עם הלקוח. יקב הרי גליל יוצא במהלך אסטרטגי כולל של מיתוג מחדש במסגרתו ישיק נראות חדשה ולוגו חדש לכל יינות היקב. מהלך המיתוג מחדש מבטא את הערכים הירוקים על פיהם פועל יקב הרי גליל , החל מגידול הענבים ועד התוצר הסופי ומכירתו בנקודות המכירה, כל זאת באופן טבעי , בגובה העיניים ובמפגש משוחרר נטול יומרות.


פעילויות נוספות המחזקות את תפיסת הבר קיימא ביקב הרי גליל ניתן למצוא בהקטנת כמות מים הנצרכת משלב הכרם, בניית תוכנית להקטנת תלות הגפן בהשקייה, שימוש במינימום חומרים מזיקים, החלפת מיזוג אויר ביקב ממרכזי לממוקד, ייזום והקמה של פינות ירוקות ברחבי היקב, גידול עצמאי של ירקות ללא ריסוס, שימוש בחומרים ידידותיים בתהליך הייצור, מיחזור, החלפת אריזות לידידותיות לסביבה Reuse ועוד…

יקב הרי גליל
טל-04-6868748
המשכנו את סיורנו ל״חוות בת יער״

הממוקמת במרומי יער ביריה. חוות סוסים קסומה עם נוף עוצר נשימה של הרי הגליל, הגולן והחרמון.

כבר בכניסה יקדמו את פניך פרש רוכב על סוס ומיד אתה נכנס לאווירה. החווה בנויה ממרחב רכיבה ובית ספר ללימוד רכיבה לילדים ומבוגרים, פעילות של לייזר אקסטרים לילדים, טיולי ג׳יפים, פארק חבלים אתגרי ומסעדת בת יער GRILL HOUSE מסעדת בשרים יפיפיה הפתוחה בכל ימות השבוע, ישיבה על גבי כרכרות רעיון מקורי, מיוחד ומדהים בעיני שלא נדבר על האוכל הנפלא שמגיש המקום. ראשית התחלנו את מסענו הקולינרי עם מרק ירקות שהתבשל על אש מדורה טעים להפליא

והמשכנו עם בשר שייטל על הגריל רך ונמס בפה מוגש לצד תפוח אדמה שלם שהתבשל גם באש מדורה יש לציין שהאוכל המדהים והרעיון שמתחבר כמו פאזל לאוכל המשובח ולאווירה הגלילית והקוסמית של האזור.

ניתן לערוך אירועים מכל סוג בטבע הפתוח עד 600  איש או במבנה העץ ״בר יער״ עד 150 איש. חתונות, בר או בת מצווה, בריצתות,ימי הולדת, אירועי חברה וגיבוש ועוד. (הקייטרינג כשר).

חוות בת יער- לפרטים והזמנות 04-6921788
ביקור במוזאון אחוזת דוברובין

מוזאון אחוזת דוברובין – חצר איכרים משוחזרת השוכנת בלב מטעי יסוד המעלה המוזאון מביא את סיפורה המופלא של משפחת יואב דוברובין במושבה ותולדות הגליל. סיור בחדרי הבית והחפצים מעליית הגג משמשים כתפאורה לסיפורים ואגדות שהיו באמת.

לפרטים והזמנות
אחוזת דוברובין ישוב יסוד המעלה גליל עליון
נייד-052-6802680 פקס-04-6802681
04-6937371 – טל
חתמנו את סיורנו המרתק ב״מצפה נמרוד״ בראש פינה

אתר תיירות, נוף והנצחה לנמרוד שגב אשר נהרג בקרב עייתא א-שעב במלחמת לבנון השניה, שנפגע ממטען צד ולאחר מכן ספג טיל נ״ט, מפיצוץ הטיל והתחמושת שהיתה בטנק נהרגו נמרוד וכל אנשי הצוות. האתר מנציח גם את חברי צוות הטנק שבו נפגע נמרוד שגב. ופגישה עם אביו של נמרוד ז״ל לקחה אותנו למחוזות הקרב ובעצם הבנו שנמרוד חזה את המוות שלו על הטנק שבעצם אינו היה מסוגל להגן עליו ועל אנשי הצוות בזמן אמת. חוויה עוצמתית ומרגשת עד דמעות. על שמו של נמרוד הוקמו רשת בתי קפה ״נמרוד״ עם המאכלים המיוחדים שנמרוד אהב לאכול. יש סניף בטיילת נמל תל אביב, מתחם שרונה ואבן גבירול תל אביב.

מצפה נמרוד ראש פינה
טל-050-5325732