צפת פסטיבל הכליזמרים 2019

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ וקרן שלי

צפת עיר קוסמית ומעוררת השראה שאין כמוה בעולם. בסיור עיתונאים, בלוגרים ומובילי דעת קהל בתחום התיירות והקולינריה. זכינו לחוות סיור חוויתי בניחוח קולינרי מדהים, בעיר המיוחדת שיודעת הרבה שמחה . במסגרת פרוייקט פיילוט יחודי ביוזמת עיריית צפת בשילוב של משרד התיירות, שמטרתו שילוב של פסטיבל הכליזמרים בסימן הנגשת הנושא הקולינארי עם כל הטוב שהעיר צפת מציעה לתושביה, לתיירים ולכל אורח מזדמן. לבוא ולהנות ממבחר המסעדות המגוון שמציע העיר המופלאה, לחוות את הטעמים והריחות הנישאים באוויר ולהנות מנוף קסום, אוכל טעים ואוויר הרים צלול כיין.

את סיורנו פתחנו בביקור במלון רות רימונים צפת שלאחרונה הוחלפו בעליה והיא שייכת לרשת מלונות דן. מלון רות צפת מרשת מלונות דן – המציע לאורחיו חוויה אירוח יוצאת דופן בבית מלון בצפת עם שילוב מוקפד של ישן וחדש במבנה ייחודי. בית המלון בצפת מחדש את ימיו של חאן אורחים עתיק בן 800 שנה עם כל הנוחות והפינוק שרק מלון בוטיק יכול להעניק לאורחיו במאה ה-21. מלון רות צפת מרשת מלונות דן ממוקם קרוב לעיר העתיקה והקסומה על סמטאותיה הציוריות הממתינות לאורחים עם מגוון נקודות עניין ואטרקציות המתאימות לכל אחד: בתי כנסת עתיקים ומרתקים, סדנאות וגלריות אמנים הנמשכים לצייר את הנוף הגלילי, מצודה צלבנית עתיקה ומגוון מסלולי טיול, יצרני גבינה מסורתיים המתמחים בגבינה הצפתית המפורסמת, יקבים המנצלים את הגובה מעל פני הים ועוד אטרקציות ומוקדי תיירות מגוונים בקרבת העיר הגלילית העתיקה, אין בפי לתאר את קבלת הפנים המרנינה והיחס החם והמזמין. קיבלו את פנינו בארוחת בוקר דשנה וטעימה, בחדר האוכל של המלון ושמחנו להכיר את מנכ״לית המלון טלי קדוש מרשת מלונות דן.

סדנאות וסיורים ברוח הקבלה עם מרכז אסנט   

איפה – מרכז אסנט צפת מתי – 12-14.8 לאורך כל שעות היום במרכז אסנט צפת יקיימו בימי הפסטיבל מפגשי תוכן וסדנאות בהן ייפגש הקהל עם העומק והתוכן של צפת כעיר הרוח והקבלה וילמד על הקשר של תורת הסוד

שהתגלתה לפני שנים רבות לחיי היומיום. בין הסדנאות השונות: סוד שם האדם, סוד הניגון היהודי, סדנת מדיטציה, זוגיות באור הקבלה ועוד. בנוסף יתקיימו מופעים שונים, מפגשי אמן עם מוסיקאים גליליים, סיור מודרך בסמטאות צפת העתיקה, בימת אמנים מקומיים במופעים אינטימיים, מסיבת כליזמר מהשעה 24:30 עד השעות הקטנות של הלילה ועוד שלל פעילויות נוספות.

כמה – כל הפעילויות ללא תשלום, למעט מסיבת הכליזמר [20 ₪]

לפרטים נוספיםwww.Ascent.co.il

העיר צפת לובשת חג, ויריית הפתיחה של פסטיבל הכליזמרים ה- 32
לשנת 2019 יפתח ב-12.8.19 בקול תרועה – חג כליזמרים שמח!!!
פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-32 יתחיל ויפתח את שעריו. עשרות אלפי מבקרים יפקדו את העיר ויהנו מעשרות הופעות של הרכבים מהארץ ומהעולם.

12-14.8, כלל המופעים ללא עלות!

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת ייחגג השנה בשלושה ימים מיוחדים (12-14.8) בהם יתקיימו למעלה מ-90 מופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב, אך זה לא הכל: גם השנה תימשך המסורת של קיום שלל אירועים מיוחדים בעיר ללא תשלום בימי הפסטיבל: סיורים מודרכים, סיור במנהרות עתיקות, מתחם ילדים, הרצאות וסדנאות ברוח הקבלה הצפתית, מתחמי מזון גלילי ועוד.

עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם צפויים להשתתף גם השנה (12-14 לאוגוסט), בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת, הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית שיתקיים בעיר צפת זו השנה ה-32. בפסטיבל יתקיימו עשרות מופעי מוסיקה ייחודיים בבמות שונות הפזורות בין הסמטאות העתיקות באווירה הייחודית של צפת, בכניסה חופשית לקהל הרחב. בשנה זו ישתתפו בפסטיבל אמני ענק אשר יבצעו בהופעתם גם קטעי כליזמרים מיוחדים בנוסף על הלהיטים המוכרים, ביניהם – עומר אדם, להקת שלווה, מירי מסיקה, יובל דיין, נרקיס ושלמה גרוניך, לצד אמנים נוספים כמו בן סנוף, אהרון רזאל, תזמורת הכליזמרים הישראלית, חנן בר סלע, אמנים והרכבים בינלאומיים ממדינות שונות, הרכבים ישראלים מיוחדים, 'בימת קרליבך' ובה חלקם העיקרי של המופעים יוקדשו לשיריו של הרב המנגן שלמה קרליבך, בימת אמנים יוצאי חבר העמים, הרכבים מקומיים שונים ועוד מופעים רבים ונוספים.

בעיריית צפת החליטו השנה לשים לדגש גם על הצד הקולינארי. במסעדות ברחבי העיר צפת יגישו מגוון מאכלים מקומיים אוטנטית עתיקים כשהעיקרי בינהם הינו הקלסונס הצפתי המוכר לצד מגוון מאכלים נוספים. בנוסף, לראשונה בתולדות פסטיבל הכליזמרים יוקם מתחם פוד-טרק ענק עם משאיות אוכל איכותיות בסמוך לבמה המרכזית (מתחם הסראיה/ בית יגאל אלון) ובו יוגשו מאכלים איכותיים מתוצרת טרייה. בין הפוד-טרקים שתמצאו במתחם הקולינארי: 'קרולינה'- מעשנה עם נתחי אסאדו משובחים, 'גדיס'- נקניקיות בקר וחזה מעושן בלחמים טריים, 'בר טוב' מגוון סוגי המבורגר מנתחי בשר שונים, 'love eat'- פיצה עם גבינה צפתית משובחת, פיש אנד צ'יפס וצורוס, 'fruits' -מגוון פירות ושיקים מרעננים, 'אדי'קפה מאפים ובורקסים הנאפים במקום, 'דיגמיס' – כריכים קובניים, 'הפלאפל הנודד'– פלאפל,חומוס, שווארמה וסינייה

בנוסף החליטו על קיום מגוון מופעים ואירועים מיוחדים גם לילדים במסגרת הפסטיבל. בין היתר מדובר במופע מיוחד- "כלי זמר לא קונבנציונלי" בהובלתו של אהרון קוטלרנגן מיוחד במינו המנגן על כל מה שרק תרצוץ קוטלר ילמד אתכם ואת הילדים יצירתיות אמיתית מה-היא, וינגן בין היתר על מטאטא, בקבוק קטשופ ונוצות ציפור!. קוטלר עוסק בתחום המוזיקה ומופיע לאלפי ילדים ברחבי הארץ ובחו"ל ומפיק צלילים מיוחדים בכלים לא קונבנציונליים

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת מתעוררת לחיים והופכת לעיר של תרבות ותיירות. לאחר ההצלחה האדירה של פסטיבל הלאדינו פנינו לעבר פסטיבל הכליזמרים ה-32 שיהיה מפתיע ומרשים במיוחד. ביצירת תוכנית הפסטיבל ניתן דגש על מנת למתן מענה נרחב לכל הקהלים: דתיים וחילוניים, ילדים, נערים ומבוגרים ושילוב אמנים מהמובילים בארץ בביצוע מיוחד עם נגני כליזמרים מהארץ ומהעולם. אני מזמין אתכם להגיע ולחגוג איתנו בפסטיבל הכליזמרים ה-32 בצפת- העיר שאין עוד כמוה בעולם".

סיורנו בעיר צפת החל  בסיור מרתק בסימטאות העיר העתיקה, בהדרכתו של מדריך התיירים המקסים אייל קרוצ’י שמכהן כרכז התיירות של העיר צפת. בחור בעל אנרגיות משכרות שמשרה אווירה של קדושה. ליווה את הסיור בתקיעת שופר ומוזיקת כליזמרים, מה שהפך את סיורנו לכה מיוחד. פתחנו את סיור הטעימות עם ״רונן לחוח תימני״ שממוקם סמוך לבית הקהל ״לבנות ולהבנות״ טעמנו לחוח תימני ממולא בגבינת עיזים תוצרת בית, גבינת קשקבל מגורדת, עגבניות והסוד של הטעם הוא גרגיר הנחלים ירק מיוחד שאכלו עוד בתימן שיש לו תפקיד חשוב בשילוב הטעמים ומה שעושה אותו לכל כך מיוחד. את הלחוח מכין רונן חם חם על המקום ומגלגל אותו למין לאפה טעימה ביותר שמשרה טעם עוד אנחנו מאוד נהננו וממליצים לכם בחום.

רונן לחוח תימני-
כתובת : לחוח צפתי אלקבץ 18 צפת
050-2254148 – פלאפון
[email protected]

סיורנו המשיך לבית הקהל- ״לבנות ולהבנות״  מערות תת-קרקעיות שנחפרו והתגלו כעיר שלמה מדהימה כולל בורות מים מתחת לאדמה, אתר מורשת לאומית (מאז 2011). שכונה עתיקה מהמאה ה-16 שנחשפה בחפירות ונמצאה שלמה בקרקעות השייכות לעמותת 'לבנות ולהבנות'. האתר מהווה את הגרעין המרכזי של התכנית הממשלתית להפוך את צפת לאתר מורשת עולמי ומרכז רוחני של עם ישראל. משרד ראש הממשלה אישרה מימון של 4 מיליון שקל מבוסס על- matching עבור השלב הראשון.
בלבנות ולהבנות-
שם :רותם 8389900-050
https://www.livnot.org/wp-content/uploads/2017/05/Kahal- :אתר
Plan-2016-Hebrew.pdf
דף פייסבוק- לבנות ולהבנות

את ארוחת הצהרים אכלנו במסעדת הארי 8 צפת, מסעדת בשרים מעולה ומומלצת בחום. טלפון המסעדה053-9440867מס' מקשר

טלפון למשלוחים053-8096296מס' מקשר

בלב צפת הציורית והפסטורלית שוכנת לה מסעדת האר"י 8 – מסעדת בשרים איכותית אשר שמה הולך לפניה. המסעדה מציעה תפריט עשיר ואיכותי

שמבוסס ברובו על טהרת הבשרים. בואו ליהנות מנתח בשר עסיסי, אדום וטרי, אשר יושן במקום. כמו כן, פסטות נימוחות, כריכים מדהימים, סלטים שנקצצים מדי יום במקום ומנות מפתיעות נוספות. נשמח לעמוד לשירותכם ולהציע לכם

ארוחה כיד המלך.