קסמי המטבח הקוריאני – מסעדת מינה טומי בארבעה

ארוע קולינארי בשיתוף עם השגריר הקוריאני במסעדת מינה טומי ברחוב הארבעה 17 בתל אביב.
המטבח הקוריאני ("האנשיק" – כפי שהוא מכונה בקוריאנית) מורכב מהרמוניה של טעמים – מהווה נדבך חשוב בתרבותה של קוריאה ומשקף את אופייה. המטבח הקוריאני ידוע כבריא מאוד ובעל ערך תזונתי גבוה והוא זוכה בשל כך לפופולריות רבה בעולם. המנות מתאפיינות בשימוש ברכיבים טריים, טבעיים, מתובלים ומותססים. רק לאחרונה פורסם כי זהו המטבח המאוזן ביותר בעולם מבחינת ערכים תזונתיים וסגולות רפואיות וזאת בשל מגוון המרכיבים שבו.

20141110-110637.jpg

האוכל הקוריאני מהווה מקור אנרגיה מעולה. עבור הקוריאנים האנרגיה איננה פיזית בלבד, אלא נובעת גם מעוצמת הרוח והנפש. לפי החוכמה הקוריאנית העממית אוכל ותרופות צומחים מאותו שורש ולכן האוכל הוא התרופה הטובה ביותר. רוב הירקות חלוטים קלות, ולכן שומרים על הרכיבים התזונתיים שלהם. הבשרים מאודים או מבושלים ודלי שומן וקלוריות. השימוש בשמן כמעט ואינו קיים.
עם זאת, בעוד שבעולם המטבח הקוריאני זוכה לפופולריות רבה, בישראל המטבח כמעט ואינו מוכר. אחת הסיבות טמונה בכך שבישראל אין כיום ולו גם מסעדה קוריאנית אותנטית אחת. על מנת להגביר את המודעות בקרב הציבור בישראל ולאפשר לו טעימה מהמטבח הקוריאני – חברה שגרירות קוריאה למסעדת "מינה טומיי" – על מנת שזו תשלב בתפריט שלה מנות מסורתיות מובילות מהמטבח הקוריאני.

20141110-110847.jpg

בין חומרי הגלם הפופולאריים ביותר במטבח הקוריאני ניתן למצוא אורז, דגים והרבה ירקות. אחת המנות המפורסמת ביותר היא הקימצ'י – כרוב סיני ספוג ברוטב צ'ילי אדום ורוטב דגים העובר תהליך ארוך של התססה. מנה זו נחשבת למאכל הלאומי של קוריאה ומשמשת כתוספת כמעט בכל ארוחה. בנוסף, משתמשים הקוריאנים גם בשורש הג'ינסנג הקוריאני, המיוחסות לו סגולות רפואיות רבות. המנות שיוגשו במסגרת חגיגת הקולינריה הקוריאנית: קימצ'י, ביבימבאפ (אורז עם מבחר ירקות), פאג'ון (מעין לביבות עם שרימפס ובצל ירוק), ג'אפ-צ'ה (אטריות בטטה מוקפצות עם ירקות), בולגוגי (פרוסות סיריליון דקות במרינדת ברביקיו קוריאני) ועוד.

סגן שגריר קוריאה בישראל, פארק הוואנג-קיונג, הביע תקווה שהאירוע הקולינרי יתרום לכך שהציבור בישראל ייחשף לא רק להצלחה של תעשיות הסלולר והרכב הקוריאניות (סמסונג ו- Kia) – אלא גם לתרבות המטבח הקוריאני העשיר בטעמים.