קסמי טנזניה

כתבתה של קרן שלי

משלחת רמת דרג מטנזניה, בראשות מנכ"ל משרד התיירות של טנזניה, ד"ר אלוייס נזוקי, הגיעה לישראל במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות בישראל ולעודד את תנועת התיירות לטנזניה הקסומה והאקזוטית
היום במלון דן פנורמה בתל אביב נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות הבכירים מטנזניה; באירוע השתתף השגריר המיועד של טנזניה בישראל, דאודי ג'וב מסימה; זו הפעם הראשונה מאז ומעולם שבה מתמנה שגריר לטנזניה בישראל.


טנזניה היא גן עדן לאוהבי טבע, עם 12 פארקים לאומיים, 13 שמורות טבע, ו -38 אזורים מוגנים. יש בה מגוון נופי עצום, הכולל הרי געש ופסגות מושלגות, אגמים, נופי סוואנה, ביצות, יערות גשם ועוד

טנזניה מגיעה לישראל: משלחת רמת דרג מטנזניה, בראשות מנכ"ל משרד התיירות של טנזניה, ד"ר אלוייס נזוקי, ומנכ"לית לשכת התיירות של טנזניה, דבוטה מדצ'י – הגיעה לישראל במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות בישראל ולעודד את תנועת התיירות לטנזניה הקסומה והאקזוטית.
היום במלון דן פנורמה בתל אביב נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות הבכירים מטנזניה והשגריר המיועד של טנזניה בישראל, דאודי ג'וב מסימה. השגריר מסימה יקבל את כתב האמנתו מידי נשיא המדינה ביום ה' השבוע. זו הפעם הראשונה שבה מתמנה שגריר לטנזניה בישראל. מאחורי הגעת המשלחת מטנזניה עומד קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריצ', שדאג ויזם את הגעת המשלחת במטרה להגביר את התיירות מישראל לטנזניה ואת התיירות מטנזניה לישראל שהולכת וגוברת, ומורכבת ברובה מצליינים. בשנת 2016 ביקרו בטנזניה 22,967 תיירים מישראל, לעומת 7,403 תיירים בשנת 2014 ו- 14,754 תיירים בשנת 2015.


טנזניה, השוכנת במזרח אפריקה, היא גן עדן לאוהבי טבע, עם 12 פארקים לאומיים, 13 שמורות טבע, ו-38 אזורים מוגנים. יש בה מגוון נופי עצום, הכולל הרי געש ופסגות מושלגות, נופי סוואנה, אגמים, ביצות, יערות גשם ועוד. בשטחה של טנזניה (945,087 קמ"ר) נמצאים כמה מהאגמים הגדולים בעולם, בהם אגם ויקטוריה, אגם טנגניקה ואגם ניאסה (מלאווי). לא סתם הפכה טנזניה לאחד היעדים המרכזיים ביותר לישראלים המטיילים באפריקה. טנזניה נחשבת למקום הטוב ביותר בעולם לעשות בו ספארי. יש בה תרבות מיוחדת, אוצרות טבע עשירים, שמורות טבע יפות ומרתקות ואת האי זנזיבר.


יותר מ 4 מיליון חיות בר מ-430 מינים שונים נמצאים בטנזניה, הריכוז הגבוה ביותר בעולם של בעלי חיים לקילומטר רבוע. מדובר על 430 זנים שונים של בעלי חיים שמתפרסים על פני עשרות אלפי קילומטרים רבועים של טבע מרהיב ושמורות נפלאות. טנזניה היא המדינה היחידה בעולם שרבע משטחה הוגדר כשמורת טבע. בטנזניה יש 17 שמורות לאומיות. שמורת הטבע הגדולה ביותר באפריקה נמצאת בטנזניה – זוהי שמורת סאלו המשתרעת על שטח של 55,000 קמ"ר – פי שניים ממדינת ישראל. 10 אחוז מאוכלוסיית האריות בעולם נמצאת בטנזניה וזהו הריכוז הגדול ביותר של אריות בעולם .


הפארקים הלאומיים תופסים 30 אחוז משטחה של המדינה. שמורת סרנגטי שבצפון טנזניה היא חלק מסוואנה אפריקאית עצומת ממדים. פירוש השם סרנגטי הוא "המישורים האינסופיים". בשמורה המפורסמת ביותר בעולם – המכילה בשטחה את המגוון הגדול והעשיר ביותר של בעלי חיים שמרוכזים כולם באזור אחד. חיים בה אלפי טורפים ממינים שונים. בתחילת העונה היבשה ניתן לצפות בשמורה בתופעה שמכונה "הנדידה הגדולה" כאשר למעלה משני מיליון בעלי חיים נודדים משמורת הסרנגטי בטנזניה לשמורת המסאי מרה בקניה. זוהי הנדידה היבשתית של בעלי חיים הגדולה בעולם. בשטחי השמורה ניתן לצפות במגוון אדיר של בעלי חיים : אריות, נמרים, צבועים, פילים, גנו, קרנפים, היפופוטמים, זברות, אנטילופות, ג'ירפות, קרנפים, קופים ומגוון גדול של ציפורים .


בטנזניה חיים 162 שבטים שלכל אחד מהם תרבות ייחודית. שתי השפות הרשמיות הן סוואהלית ואנגלית. עם זאת, בטנזניה מדברים לא פחות מ-120 שפות. המסאים, החיים בעיקר בצפון טנזניה ובקניה, הם אחד השבטים הקדומים במזרח אפריקה. למרות השינויים שעברו על אפריקה, המסאים הצליחו לשמור במידה רבה על אורח חייהם המסורתי, בין השאר הודות להיתר שקיבלו ממשלת טנזניה לחיות בשמורת סרנגטי. המסאים בולטים בשטח הודות ללבושם המיוחד, סוג של שמלה בצבע אדום. נשות השבט עונדות מחרוזות חרוזים צבעוניות.
בצפונה של טנזניה נמצא הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה שמתנשא לגובה של 5,895 מטר. מיקומו, בסמוך לקו המשווה אחראי למגוון הנופי הגדול, כשבמורדותיו יער גשם טרופי ובפסגתו קרחוני עד. מכתש נגורנגורו הוא המכתש הוולקני הגדול בעולם. קוטרו 19 ק"מ ועומקו 600 מטר. בתוך השטח העצום הזה מתגוררים כ-25 אלף בעלי חיים, בהם זברות. גנו, פילים, צבאים ועוד. אגם טנגנייקה (Tanganyika) הוא האגם השני בעומקו בעולם. מדובר באגם מים מתוקים, בו ניתן למצוא דגים נדירים ממגוון סוגים. עומקו המרבי מגיע ל-1,470 מטר.
האי הקסום זנזיבר מכונה "אי התבלינים", וזאת בשל הריכוז הגבוה של צמחי תבלין הגדלים בו. בין השאר, מגדלים בזנזיבר ציפורן, אגוז מוסקט, קינמון ופלפל שחור. יש בו חופים לבנים וקסומים. זהו המקום היחיד בעולם בו ניתן לראות את אוכלוסיית קופי הקולומבוס האדום. בירת זנזיבר היא זנזיבר סיטי והרובע העתיק שלה נקרא סטון טאון, אזור שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בטנזניה קיימים מעל ל-20 סוגי בננות, ביניהן גם בננות אדומות. הבירה המקומית נקראת קלימנג'רו.


ישראלים המבקשים לבקר בטנזניה נדרשים להצטייד בויזה. יש טיסות ישירות מישראל לטנזניה וזנזיבר (בעיקר בחגים). וזאת במרחק של פחות מ-6 שעות טיסה. ניתן גם להגיע בכל עת בקונקשן באמצעות חניית ביניים באדיס אבבה דרך חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס".