כריסטמס בנצרת בסימן ביג פאשן

כתבתה של קרן שלי

צילם- פיני זוהר

נצרת עיר בתנופת תיירות, לובשת חג אווירת קריסמס, עצי אשוח מקושטים בפעמונים ובובות סנטה קלאוס. מיצגים מנצנצים מכל פינה ואתה מרגיש שהגעת ללונדון או אחת מבירות אירופה.


סיור שכולו חגיגת חושים וטעמים בין כנסיות, מסורות עתיקות, שוק צבעוני, ריחות משכרים נישאים באוויר טעמים מתוקים וכל זה באווירה המיוחדת של חג המולד.
סיורנו המדהים החל במפעל קדרות ליצירת כלי חרס וקרמיקה. המפעל יושב על צלע הר שממנו חוצבים את החומר וממנו מייצרים את כל הכדים והכלים המדהימים.


בהמשך הגענו לחנות תבלינים מיוחדת, חנות עמוסת כל טוב. החל בכל סוגי הקטניות היבשות, מיני סוגי חלבה של נצרת,  הידוע בטעמה המשובח. כל סוגי השוקולד ודברי מתיקה בסמלי החג. בובות שוקולד ענקיות מצופות בנייר זהב, בצורות של סנטה קלאוס ביצים ופעמונים. כל סוגי התבלינים באמת חגיגה לחוש הטעם והריח. בהמשך ביקרנו כמובן בכנסית הבשורה המפורסמת והיפיפיה, שמשרה אווירה קוסמית של שכינה. וכמובן אי אפשר לבקר בכנסיה מבלי לבקר בשוק הצבעוני היות והזמן דחק בנו סיורנו בשוק היה קצר.
והדובדבן שבקצפת, ביקור בקניון ביג פאשן החדש והמדהים. הקניון מיוחד במינו, שבו אווירת הקריסמס מורגשת בכל פינה. השקיעו בעיצוב וחנויות קריסמס מארקט עם כל סממני החג ואף אטרציה לילדים, רכבת מקושטת באורות שנוסעת בין החנויות. באמת מומלץ להגיע ולהנות ממראה מיוחד שטרם נראה בארץ וחובה לחוות את הטעמים והריחות.

20141213-121618.jpg
בהגיענו למתחם אירחו אותנו במסעדת קפה קפה המדהימה. כל הכבוד ללונה המנהלת ולצוות האדיב והנדיב שקיבל את פנינו בחמימות וערך בעבורינו שולחנות עמוסי כל טוב. סלטים מדהימים החל מסלט יווני עם גבינה בולגרית מדהימה מתובל בשמן זית ולימון לצד חציל קלוי על האש, חומוס הבית, כרובית מטוגנת ברוטב שום, פלאפל חם וטעים, עלי גפן ממולאים ואף פינקו אותנו בצ׳יפס משגע. בקפה קפה מגישים מיצים טבעיים שנסחטים במקום בטעמי גזר, תפוזים, לימון ואשכולית. וכמובן מנות עקריות מפנקות וטעימות. גולת הכותרת של המסעדה הדיזרט הוגש מגש של כנאפה מעולה חם ריחני ונמס בפה. המסעדה מומלצת בחום.
בזמן הפנוי לפני סיום, סיירנו בקניון בחנויות הביגוד וההנעלה. ברמת עיצוב גבוה וכולל את כל המותגים החל בh&m חנות ענקית 3 קומות סטייל חו״ל, מותג קסטרו, יפו תל אביב, פוקס ועוד באמת חוויה אדירה מתקנת וגסטרונומית.

 

20141213-122156.jpg

20141213-122211.jpg

 

20141213-122715.jpg