רחל ורשבסקי אדריכלית משיקה ספר ״הנוסחה לעיצוב״

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ

השקת הספר היחודי לעיצוב חללים, של האדריכלית רחל ורשבסקי שנערכה אמש. הספר שמלמד עיצוב לפי ה- DNA יש דבר כזה??


אז כן!!! בואו ללמוד את "הנוסחה לעיצוב "ספרה החדש של האדריכלית רחל ורשבסקי, ספר שיעזור לכם לתכנן את הבית לפי 4 טיפוסים עיקריים: האגרן, הסטייליסט, הוורסטילי והרציונאליסט והכל מבוסס על ה-DNA שלנו.
באמצעות הספר "הנוסחה לעיצוב "ספרה החדש של האדריכלית רחל ורשבסקי, היא מתכננת לעזור לציבור לתכנן את הבית שלהם, כדי שירגישו בו כמו מלכים ומלכות, בהתאם לייחודיות של הדי־אן־איי שלהם. הספר מלמד לעצב את הבית באופן המדויק ביותר עבור הקורא, ויש סיכוי מצוין שהתכנון המדויק יביא עמו תהליך נפשי עמוק וכנראה גם תובנות עמוקות כיוון שהחוץ משקף את המצב הפנימי שלנו.


רחל ורשבסקי בוגרת בצלאל לתואר ראשון ושני באדריכלות ועיצוב אורבני , בעלת משרד עצמאי משנת 2010. רחל אוצרת תערוכות, מרצה למתווכים ,שמאי נדל"ן ומשקיעים בישראל. עד היום תכננה יותר מ- 6500 מ"ר של עיצוב משרדי ומתמחה בשיפוץ ותכנון ועיצוב בר קיימא בישראל. לדברי רחל "הקוד האישי שלנו מורכב מארבעה טיפוסים שונים: אגרן, רציונליסט, ורסטילי וסטייליסט. לכל אחד מאתנו יש סגנון טיפוסי ראשי וסגנונות משניים". לכל אחד מאתנו יש סגנון התנהלות חיצוני וסגנון התנהלות פנימי, ולעתים קרובות יש סתירה בין ההתנהלות החיצונית לבין הנטייה הפנימית האותנטית אשר תביא לתחושת אי נוחות ותחושת ניכור בסביבת המחיה שלנו שאינה מתאימה לצרכינו האמיתיים.


מי אנחנו ואיזה עיצוב משפיע עלינו –הכירו את שיטת 4 הטיפוסים לפי הספר "הנוסחה לעיצוב":
האגרן – האדם שאוהב לאסוף ,לאגור ,לחוות חוויה של אדם ,החוויה עבורו היא זיכרון ומשפחתיות. ישנה חשיבות לפרטים הקטנים ומתן תשומת לב לרגש מאחורי כל חפץ ורהיט. האגרן אוהב אוספים, חובב פריטי וינטג', ומטבע הדברים הוא אוהב לטייל לאורך ולרוחב של שוק הפשפשים, לסרוק כל פיסת קרטון בכל סמטה, ומתחבר לרעיון האלוהי שלכל חפץ יש סיפור. המוטו שלו: "תנו לחפצים לחיות". האגרן לא חושב על תכנון, והקניות שלו נעשות באופן רגשי. רק אחרי ביצוע הקנייה הוא חושב מה לעשות עם הפריט שקנה או איפה למקם אותו. האגרן אוהב לחוות את ביתו כהמשך לאישיותו. לרובנו יש מידה של אגרנות: ניירת, חפצים מהסבים. טיפוס האגרן החדש קונה, האגרן הישן מוצא כל מיני חלקים בבית ובחוץ ושומר אותם. תחשבו על אגירה כעל מסע ציורי, מסע שמספר סיפור אישי. כל חפץ מספר סיפור. למעשה, יש לכם מאגר של סיפורים. סיפור החיים שלנו שזור בתוך הרקמה של הבית.


הרציונליסט – אדם שאוהב פונקציונליות, הגדרה ממשית, לכל חפץ יש את המקום והייעוד המדויק עבורו, צורך לכל פריט יהיה מקום מוגדר ולא יזוז ממנו , עדיפות לשליטה בלו"ז ותקציב. הרציונליסט אוהב מאוד שהדברים נמצאים במתווה מוגדר. לא אוהב לאגור. אוהב סדר וניקיון. אופן החשיבה שלו: רוצה לדעת איפה נמצא כל דבר, איפה עושים כל פעולה, איפה הוא שותה קפה, איפה מונח כלי האוכל של הכלב. לרציונליסט יש תכנון ותכנית לכל דבר. גם לבית שלו הוא זקוק לסביבה מאורגנת ומדויקת, גם סביבה פיזית וגם סביבה מקצועית. לכן רבים מהרציונליסטים הם עורכי דין או רואי חשבון. רציונליסט פונה לאדריכל מתוך צורך בתכנון מראש, איפה כל דבר עתיד להיות. יתרה מזאת: איפה כל דבר חייב להיות. זאת כדי לחסוך לו זמן ולאפשר לו לתכנן את זמנו באופן מדויק ויעיל.


הורסטילי – האדם שאוהב לאהוב את הכל ואוהב לאהוב ולשנות את דעתו ,אינו בטוח במעשיו ואולי פועל מתוך לחץ ומתוך הבנה כי הוא יהיה חייב לפעול בצורה מסוימת עד שיגיע לידי פתרון. הורסטילי -רב סגנונות, טיפוס בדרך כלל צעיר. לעתים אלה בני משפחה צעירים שקיבלו ריהוט שהיה בדירה של הסבתא או של הדודה . אנשים מהטיפוס רב הסגנונות מרגישים שהדירה לא מדברת בשפה שלהם, ולא יודעים להגדיר מה מפריע להם. הם לא מבינים מדוע לא נוח להם בסביבת החיים שלהם? מה לא עובד? מה לא מדויק? אדם רב סגנונות הוא למעשה אדם שסופח אליו סגנונות שונים שאינם מדויקים לו. לכאורה. רחל דואגת להציג ללקוח כמה אופציות שיהיו מדויקות ומתאימות ככל האפשר לסגנון שלו. היא מגבשת את האופציות האלה בעזרת שאלונים שיש בהם שאלות שחוזרות על עצמן בגרסאות שונות, זאת כדי להבין במדויק ככל האפשר מה הסגנון של הלקוח. אז אם אתם ורסטילים, תשאלו את עצמכם שוב ושוב מה אתם רוצים בדיוק. ומֵעבר לזה — מה בדיוק אתם צריכים. נסו להבין מה יעזור לכם להגיע אל קו הסיום של עיצוב הבית בסגנון המדויק לכם. עיצוב הבית מתחיל ונמשך בתהליכים עמוקים שאינם מסתכמים רק ברכישת כרית או בהזזת הספה. זה תהליך נפשי ורגשי עמוק.


הסטייליסט האדם האימפולסיבי ,הרגשי ,החוויתי ,אדם שאוהב להרגיש חומר ,מונע מתוך טרנדים וחולם על בית מושלם. סטייליסט הוא אדם שאוהב סטייל. הוא ממש נושם סטייל. בדרך כלל זה אדם שעוסק בעיצוב. הוא בוחר אזור מסוים בדירה, למשל אזור ציבורי כמו סלון או חדר אמבטיה, ומעצב אותו כך שפנימיותו באה לידי ביטוי, אך שאר הבית נזנח לחסדי המצב הקיים. הסטייליסט מושפע מהעיצוב השליט באופנה העכשווית. החיסרון הגדול בכך הוא שאין לו סגנון משלו. הסטייליסט יהיה מעודכן לגבי כל סגנון אופנתי שיש בשוק. בדרך כלל תהיה לו ראיית מיקרו — לעומת ראיית מאקרו. הבית מעוצב לפרטי פרטים, אך אין תקשורת בין האביזרים השונים, והבית לא משדר אחידות או רהיטות של שפה סגנונית אחת. כך נוצרת תחושה של חוסר בהירות עיצובית. תחשבו על ההוויה של סטייליסט. הוא אוהב מהירות וזרימה ומחליט במהירות, ואולי מתעייף עד מהרה מסגנון מסוים. מאפיינים אותו אימפולסיביות ברכישת חפצים ותשומת לב למה שיגידו השכנים על העיצוב החדש. אדם כזה יהיה נחרץ בהחלטותיו, אך עם זאת ישנה את דעתו (הנחרצת!) כמה וכמה פעמים.

את ספרה החדש של רחל ורשבסקי "הנוסחה לעיצוב" ניתן למצוא ברשת חנויות סטימצקי וצומת ספרים וניתן גם לרכוש אותו ישירות מרחל בטלפון 052-2558087 או באמצעות מייל [email protected]
לפרטים נוספים ניתן להכנס לאתר הבית של האדריכלית http://roxarc.com
ענת צ'רפק מחנאי | נייד: 0523-285735 | מייל: [email protected]