רן גפנר, אורי גלר החדש אלוף אירופה במנטליזם יוצא לכבוש את אליפות העולם בעיר רימיני איטליה

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות יח״צ וקרן שלי
רן גפנר אלוף אירופה במנטליזם יוצא לכבוש את אליפות העולם במנטליזם בעיר
רימיני איטליה

רן גפנר – יתמודד בתחרות אליפות העולם במנטליזם וקוסמות מטעם 'הפדרציה העולמית לקוסמות' בעיר רימיני שבאיטליה בחודש יולי הקרוב.
התחרות תערך במשך שבוע ימים בין התאריכים – 6-11.7.2015.

גפנר הגיע לעולם המנטליזם בעקבות היתקלות במחבלים במהלך שירותו הצבאי ובעקבות העובדה שניצל ממוות. גפנר החליט לנסות להשפיע על העולם ועל אנשים בעקבות הארה שקיבל בזמן ההתקלות בצבא ובמיוחד בזכות היכולות המנטליסטיות שניחן בהם. גפנר בוגר ביה"ס רימון.

לפני כשנה נבחר גפנר לייצג את ישראל וזכה באליפות אירופה בקסמים של FISM – הפדרציה הגדולה של אגודות הקוסמים בעולם, לאחר קטע ייחודי המשלב בין מוסיקה למנטליזם שאותו הציג גם בתוכנית הטלוויזיה- מי יפיל את המאסטר.

זכייה זו העניקה לגפנר כרטיס כניסה אוטומטי לאליפות העולם שתתקיים באיטליה לצד עוד 150 מנטליסטים וקוסמים מובילים. מרחבי העולם.

אליפות העולם בקסמים מטעם הפדרציה העולמית לקסמים FISM נערכת פעם ב 3 שנים, השנה האליפות תתקיים בעיר רימיני שבאיטליה בין התאריכים 6-11 ליולי. לאחר שזכה בגביע במוקדמות היבשתיות בקטגוריית מנטליזם, אני אתחרה שוב באליפות העולם באותה קטגוריה.
בתחרות מתמודדים כ 150 קוסמים ב 2 קטגוריות עיקריות- במה וקלוז אפ(קסמי תקריב). כאשר מתוכן 50 יתמודדו בקלוז אפ ו-100 יתמודדו בבמה. מנטליזם זו קטגוריה שנמצאת תחת קטגוריית במה.
במהלך האליפות עולים אחד אחרי השני המתמודדים עם קטע של עד 10 דקות ומנסים להרשים את חבר השופטים עם קטע קסמים שנמדד ע"פ מקוריות, פרזנטציה, עמידה, לבוש, סגנון וכו'
רן המתמודד הראשון שמייצג את ישראל באליפות זו.

מעבר לתחרות עצמה, בכנס יש הרצאות, סדנאות, מופעים מאד מושקעים וגם אולם עצום של תצוגה ומכירה.לכנס יגיעו בסביבות ה 4000 קוסמים וביניהם קוסמים מאד מפורסמים בעולם וגם בקהילת הקוסמים, מקס מייבן (המאסטר ממי יפיל את המאסטר) ואורי גלר לדוגמא.
גם מישראל תצא משלחת מכובדת הכוללת בין היתר את דליה פלד נשיאת הכבוד של האגודה הישראלית ושימי אטיאס.

image

זכייה זאת שמה את אגודת הקוסמים הישראלית על המפה לאחר שאף פעם לא נשלח נציג מטעמנו לתחרות נחשבת זו. כמובן נותנת לו המון כבוד והערכה עולמית. כמעט כל הקוסמים המקצועיים בישראל חברים באגודת הקוסמים – האגודה לקידום אמנות הקסמים בישראל. האגודה פעילה מאד בארגון כנסים מקצועיים ותחרות שנתית בתחום. היום נשיא האגודה הוא גיא זלוטניק .
תחרויות יבשתיות מתקיימות אחת לשלוש שנים כמוקדמות לאליפות העולם שתתקיים ביולי 2015 ברימיני איטליה. התחרות בנויה משתי קטגוריות : במה וקלוז אפ (קסמי תקריב) ובכל אחת מהקטגוריות כמה תתי קטגוריות: אילוזיות, מנטליזם, קסמי קומדיה,מניפולציות ועוד.
גפנר התחרה בקטגוריית מנטליזם או איך שיותר נהוג לקרוא לזה בישראל – אמנות חושים, היכולת ליצור את האשליה של קריאת מחשבות באמצעים פסיכולוגיים. זהו תחום פופולרי מאד בשנים האחרונות, ואנו הישראלים מובילים את התחום בכל העולם.
השנה התחרות התקיימה על ספינה ענקית בשייט שיצא ממרסיי צרפת ומשם לאקסיו, פלמה דה מיורקה וברצלונה. 4 ימים של הרצאות מקצועיות לקוסמים, סדנאות וכאמור- התחרות.

image

על אורי גלר והתחום

קודם כל חשוב לו להדגיש שאורי גלר גאון ביחסי ציבור, זאת הגדולה שלו והוא חי במקום הנכון ובזמן הנכון.
הדברים שגלר טוען שהם כוחות על טבעיים, הם למעשה יכולות אדירות, שפיתח, השקיע ולמד אותן אך הן לא על טבעיות.
בשנות ה 70 עולם הקסמים עדיין לא היה מפותח כמו שהוא היום וקוסמים בעיקר הדהימו את הקהל עם אילוזיות גדולות, חיתוך בחורות לשניים, העלמויות ריחופים ועוד.

את הדברים שגלר עושה, רן עושה וכל זה בלי לטעון לכוחות ועדיין מבדרים את הקהל, זאת המטרה אחרי הכל. את היכולות האלו כל מי שישקיע, יוכל לפתח, כמו בכל תחום.

את היכולות שלו פיתח אחרי שנים של אימון "מנטלי", לימודי פסיכולוגיה, הסחות דעת, אשליה, השפעה וכמובן עמידה על במה שהיא מרכיב מרכזי בעניין כי שוב, אחרי הכל המטרה היחידה היא לבדר, לגרום לאנשים לחשוב, לנתק אותם מהמציאות קצת, לגרום להנאה, צחוק ופליאה

ישראל נחשבת למעצמה בתחום הזה שנקרא מנטליזם בגלל היצירתיות, החשיבה מחוץ לקופסא, החוצפה שלנו וגם הקהל הישראלי שיותר ספקן מטבעו מה שמכריח אותנו לחשוב יותר.

איך הכל התחיל

גפנר:" במהלך השירות הצבאי בתור מפקד צוות קיבלתי משימה לנסוע עם הסיור למוצב מסוים, בדרך פספסתי פנייה ובטעות נכנסתי עם הצוות לשטח ברשות הפלסטינית וכשקלטתי את זה והסתובבתי, גילינו שתושבי המקום כבר הספיקו לחסום את הכביש באבנים ובכך מנעו מאיתנו את היציאה, כשהגענו למחסום ידעתי שאם אנחנו יוצאים מהג'יפ הממוגן אנחנו עלולים להפגע אני והצוות פרקנו מהג'יפ לפי הנוהל, ניטרלנו את האש ויצאנו מהמקום.
לאחר מכן הייתי בטוח שאני הולך "לחטוף על הראש" על ההתברברות אבל להפתעתי מח"ט הגזרה שיבח אותי בתחקיר. לאחר האירוע חשבתי לעצמי איך פעלתי ומה גרם לי לפעול כמו שפעלתי, ניתחתי כל רגע ורגע והעברתי את כל התרחישים האפשריים שיכלו לקרות אם רק הייתי עושה מהלך אחר או בא מכיוון אחר או מפספס בשנייה והגעתי למסקנה שמה שהוביל אותי זהו דפוס חשיבה.
למדתי פסיכולוגיה ובעצם כל מה שיכולתי על החשיבה האנושית, השפעה, , NLP שיטות זכרון ועם המון אימון גיליתי שהמוח שלנו הרבה יותר גמיש ממה שאנחנו חושבים, עשיתי "מכון כושר למוח" והגעתי לתוצאות מדהימות, תוצאות שהדהימו אנשים..

פעם אחרי הופעה, בחור מאמין ניגש אליי ושאל אותי בתוקפנות למה אני עושה את זה, הייתי בטוח שזה הולך למקום לא נעים ושאלתי בתמיהה- עושה מה? הוא שאל למה אני אומר שזה לא כוחות על טבעיים ולא מודה שזוהי מתנה מאלוהים וזה כן על טבעי.
אני מדגיש בתחילת כל הופעה שהדברים שהקהל יחווה הם במפורש לא על טבעיים אלא יכולות טבעית שיוצרות את האשליה שיש לי חוש שישי, הכל נטו בשביל הבידור שלהם והתדהמה.