שבוע המחול הבינלאומי 2018 מרכז מחול שלם ירושלים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ​

למעלה מ-100 אמנים, מנהלי פסטיבלים ומרכזי תרבות מהעולם יגיעו
לשבוע המחול הבינלאומי 2018 מבית מרכז מחול שלם בירושלים !

קו-פרודוקציות בולגריה-ישראל, תחרות כוריאוגרפיה בינלאומית עם יוצרים מארה"ב, אירופה וישראל, בכורות של יוצרים ישראלים, הפקות מקור, מופעים בינלאומיים,
אירוע מחול ייחודי במוזיאון ישראל ועוד…
30 לנובמבר עד 11 לדצמבר 2018, ירושלים

מאות אמנים, יוצרים, מנהלי פסטיבלים ומרכזי תרבות מהבולטים בעולם כבר הבטיחו את השתתפותם
בשבוע המחול הבינלאומי 2018 (The International Dance Week 2018) מיסודו של מרכז מחול שלם בירושלים. לצד יצירות מקור בינלאומיות יציגו האמנים הישראלים מופעים בפני בכירים בתעשיית המחול העולמית בתכנית תרבות מיוחדת, מגוונת ועשירה.

שבוע המחול הבינלאומי יכלול:
• תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית (30/11-1/12) – בתחרות היוקרתית ישתתפו השנה יוצרים ואמנים מסקרנים מארצות הברית, איטליה, צ'כיה, צרפת, אוסטריה, ספרד וישראל.
• The Jerusalem Dance Showcase (2-5/12) – אירוע במסגרתו תתקיים חשיפה של יצירות מחול ישראליות נבחרות. יוצרים ישראליים עצמאיים יציגו יצירות קאמריות המאתגרות את הגוף הנע במרחב ואת פורמט המופע כפי שאנו מכירים אותו. בין המציגים: אוריין יוחנן, דיוויד קרן ותמר לם, דנה ספיר ורותם וינר צ'ייקובסקי, מיה רשף ותומר נבות, אנאבל דביר, נמרוד פריד, רונן יצחקי ועוד.
• 'פסטיבל מחול שלם' (4-10/12) – בכורות והפקות המקור של מרכז מחול שלם, במסגרתו יוצגו מופעים חדשים של יוצרי המחול, ביניהם רייצ'ל ארדוס, סופי קרנץ, אמיר מיטל, מיה מיכלל גלפנד, מעיין ליבמן שרון ועוד.

במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018 יתקיימו מספר אירועיים ייחודיים:
• הצגת קו-פרודוקציות בינלאומיות (5/12): הצגת 2 יצירות מקור פרי עבודה משותפת של יוצרים מירושלים ומסופיה, תוצרי שיתוף פעולה ייחודי שנרקם בין מרכז מחול שלם (MASH) למרכז Derida בבולגריה.
• סדנת "Creative Writing" (2-5/12): פרויקט הנחיית כותבים צעירים לכתיבה על מחול בהנחיית העיתונאית והיוצרת אורי לנקינסקי.
• פאנל מקצועי בנושא "אוצרות אמנותי לפסטיבלי מחול ותרבות" מאת האוצרת Dena Davida מ-Espace Danse ממונטריאול, קנדה.

עפרה אידל ורובי אדלמן, מנהלי שבוע המחול הבינלאומי משתפים: "קידום יוצרי מחול ירושלמים והפקות בינלאומיות משותפות הינן מאבני היסוד של מרכז מחול שלם. במסגרת הקשרים שנרקמו לאורך השנים, יוצגו השנה מספר שיתופי פעולה מרתקים בין מרכזי מחול מצ׳כיה, בולגריה, גרמניה, דרום קוריאה ויוענקו פרסים ע״י המנהלים הבכירים בתעשיה. זו ההזדמנות לראות זה מקרוב אמני מחול ויוצרים מבטיחים, רגע לפני שהם פורצים לבמות הבינלאומיות ברחבי העולם."

שבוע המחול הבינלאומי מתקיים במטרה לקדם את ירושלים כמרחב מחול בינלאומי ולייצא תרבות ישראלית איכותית ועכשווית למיטב הפסטיבלים הבינלאומיים בתחום המחול. הוא מתקיים בחסות: משרד החוץ, עיריית ירושלים, מנהל תרבות ושגרירויות זרות.

מחירי הכרטיסים: 50-60 ₪.
פרטים נוספים וכרטיסים באתר http://www.macholshalem.org.il או במייל: [email protected] and Lucky
יוצרים ומבצעים: קזויו שיונירי ודרור ליברמן
יום שני, תאריך 3/12/2018, בשעה 16:00, ליאו מודל, מרכז ז'ראר בכר, ירושלים
המופע יוצג במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018
מבית מרכז מחול שלם (MASH) בירושלים

היצירה Happy and Lucky היא קומבינציה בלתי אפשרית של היומיומי עם הפנטסטי, של הנשגב והבזוי. שילוב של הפחדים העמוקים יחד עם החלומות המופרכים ביותר לכדי עולם זוהר ועקום.
על הבמה רקדן כבול בשלשלאות היוצרות כנפיים ממתכת, רקדנית פצועה מדדה על הבמה מגובסת מכף רגל עד ראש. קונצרט ויזואלי המורכב מאינסטרומנטים משונים – ספק הליכון ספק מערכת תופים, צרור שרשראות המוטח שוב ושוב אל הגוף ועל הבמה, וחיקוי של חצוצרה רחוקה.
כך ליברמן, אחד מיוצרי המופע: "בעולם בו אנו צופים בדמדומיה של התרבות כפי שאנו מכירים אותה היום, והחופש ליצור מצטמצם והולך, אנו חוגגים את המרחב המינימלי שעוד נותר לחגוג בו את החירות – המרווח בין הביוגרפיה הטרגית, הנחמה שבכישלון, והאפשרות ליצור בכל רגע נרטיב מחודש לכל מה שהתרחש עד כה.".

כוריאוגרפיה, ביצוע, עיצוב במה ותלבושות: קזויו שיונירי ודרור ליברמן
דרמטורגיה: טל יחס
ניהול אמנותי: מאטה מוריי ואיציק גלילי
מוזיקה: "האפי אנד לאקי"
מילים: דרור ליברמן וקזויו שיונירי
הפקה מוזיקלית: סימי לי ג'ונס​
טריילר המופע: https://www.youtube.com/watch?v=U8R7Yj4gNDA&feature=youtu.be

קזויו שיונירי, ילידת טוקיו 1984, בעלת תואר שני מהאקדמיה הגבוהה למחול וחינוך גופני בטוקיו.
דרור ליברמן, יליד באר שבע, 1988, אמן פרפורמנס רב תחומי, בוגר הסדנא להכשרת רקדנים בחיפה, ו"כלים".
שיונורי וליברמן יוצרים יחד מאז 2015, בתור "TakeDown productions" יצירותיהם זכו לשבחי הביקורות ועלו על במות רבות בארץ ובעולם. בשנים האחרונות הוזמנו השניים להופיע, ליצור וללמד בגרמניה, בולגריה, יפן, אלבניה, שוויץ, ארמניה צ'כיה, ספרד, סלובקיה, נורבגיה, פולין, מקסיקו, וקרואטיה.

היוצרת סופיה קרנץ מציגה בבכורה את המופע
" ולנטינה "
יום חמישי, תאריך 6.12.2018, בשעה 19:00, אולם ליאו מודל,
מרכז ז'ראר בכר, ירושלים
המופע יוצג בבכורה במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018
מבית מרכז מחול שלם בירושלים

המופע "ולנטינה", מחבר את היוצרת סופיה קרנץ לקוסמונאוטית הסובייטית, האישה הראשונה בחלל – ולנטינה טרשקובה, אשר טסה למשימת חלל בשנת 1963 מטעם רוסיה הקומוניסטית והקיפה את כדור הארץ 48 פעמיים.
כך סופיה קרנץ: "בתור אמא שמנסה לענות על השאלות של בני, אמיל, על החלל הכוכבים והשמיים, ומחפשת מידע בנושא, מצאתי את עצמי בתוך חללית טסה אל משימת חלל ומנסה לחקור וללקט עבורו כל פיסת מידע אפשרית. בתוך התחום העצום הזה שנקרא חלל מצאתי את החיבור האישי שלי לולנטינה. "

כוריאוגרפיה: ​סופיה קרנץ
רקדניות :​עדי פלד, אדר ריקליס, פרי לוסטיגר
מוסיקה מקורית: אסף ג׳יימס בר-און

המופע יוצג בבכורה במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018 מבית מרכז מחול שלם בירושלים.

סופיה קרנץ (1985) הינה כוריאוגרפית ורקדנית ירושלמית. בעלת תואר שני בקומפוזיציה ותואר ראשון במחול ביצוע והוראה מהאקדמיה למוסיקה ולמחול ע״ש רובין ירושלים. עבודותיה מוזמנות להופיע בפסטיבלים ואירועים בארץ ובעולם, דוגמת שוויץ, גרמניה, צ׳כיה, פינלנד, ספרד, בריטניה.
סופיה זכתה בפרס קרן שרת לכוריאוגרפיה לשנת 2010.
היא למדה ועבדה בחו"ל במספר פרויקטים יוקרתיים וביניהם -liceu בברצלונה, ו- Ballet Junior בג'נווה. עבדה עם כוריאוגרפים מובילים בישראל: רונית זיו, סהר עזימי, מיכל הרמן, עופרה אידל, רובי אידלמן, אודליה קופרברג, שלומי פריג' ואלעד שכטר. היא יצרה הפקות מקור שונות לפסטיבלים: שבוע המחול הבינלאומי, "גוונים במחול", "מיפו עד אגריפס", 'רקדנים יוצרים' ועוד.

פרטים נוספים וכרטיסים באתר http://www.macholshalem.org.il

יום שני, 3.12.2018, בשעה 16:00, באולם ליאו מודל, מרכז ז'ראר בכר
המופע יוצג במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018
מבית מרכז מחול שלם (MASH) בירושלים
היצירה "לא ניתן Ingiven / " של היוצרת והכוריאוגרפית נועה שביט עוסקת בכאב ובוחנת אותו במבט לאחור, על מה שהיה ומה שלא היה. היצירה בוחנת נקודות של כאב על הגוף, חוויות מן הדרך ברצף של אירועים אשר השאירו סימניהם בגוף, נצמדו לעצמות, עוברים דרך העור, השרירים והדם, או כאלה שנדחקו לפינות או נעלמו. היוצרת מאפשרת לכאב לעבור, נותנת לו להיות, צופה בו מתהווה שוב כדי להגיע לשחרור. היוצרת לעיתים נעלמה בתוך החוויה הצרובה בגוף, מכילה אותה ואף הופכת אותה לנעימה ומוחשית, דבר שאפשר להביט בו.

כוריאוגרפיה וביצוע: ​נועה שביט
מוזיקה: ​​Nick Cave and the Bad Seeds
וידאו: ​​​אופיר בן שמעון, דניאל פייקס
עריכת וידאו: ​​קרן קרייזר
עיצוב תאורה​​יואב בראל

קליפ מתוך המופע:​https://vimeo.com/298249108

נועה שביט (1983) הינה יוצרת, רקדנית וכוריאוגרפית ישראלית. זוכת פרס ביצוע מטעם א.מ.י על שם דודו
דותן ז"ל. היא רקדה ביצירותיהם של הכוריאוגרפים תמר בורר (META), ארז מעין וענת כץ (MULTI), איילה פרנקל (HER-2), דגנית שמי ("ניסויים בבני אדם"), עומר עוזיאל ("מנוע"), שרון פרידמן ("בריאה"). היא רקדה בקבוצת המחול "נעה דר", בלהקת "תמי" בניהולו של הכוריאוגרף נמרוד פריד, בלהקת המחול תל אביב ובלהקת עמנואל גת. משמשת מורה למחול במסגרות חינוכיות שונות וכן כמנהלת אמנותית בסדנה למחול עכשווי בחיפה.

המופע יוצג במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018 מבית מרכז מחול שלם (MASH) בירושלים.
פרטים נוספים וכרטיסים באתר http://www.macholshalem.org.il

המופע: עבודת בשר – פסקול לחמישה גופים מוטחים
מאת: אנאבל דביר
יום ראשון, תאריך 2/12/2018, בשעה 15:00, אולם הקרנף ע"ש גרנובסקי,
מרכז מחול שלם, ירושלים
המופע יוצג במסגרת שבוע המחול הבינלאומי 2018
מבית מרכז מחול שלם בירושלים

העבודה עלתה בבכורה בפסטיבל אינטימדאנס 2018 – תיאטרון תמונע ת"א, המשיכה להתפתח במסגרת הרזידנסי של טייץ: מחול ומחשבה בשיתוף מרכז תרבות מנדל שביפו, ובשהות אמן במרכז Arts Printing House – וילנה-ליטא, כחלק משיתוף פעולה עם תכנית ארט אקסלרטור של מרכז מחול שלם; וכן תתפתח בשנת 2019 לעבודה באורך מלא בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואומנות.

כוריאוגרפיה ועיצוב פס קול: אנאבל דביר
מבצעות יוצרות:​​ טליה שלום, ליל גורן, דנה נעים חפוטה, שקד מוכיח, אנאבל דביר
ייעוץ אומנותי:​​ענת כ"ץ וארז מעין

סרטון קצר מתוך המופע: לינק לטיזר