שטרודל מסעדה מומלצת במושבה הגרמנית

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום גלעד הר שלג ובאדיבות קרן שלי

מסעדת שטרודל המיתולוגית בחיפה, שוכנת במבנה עתיק בן 150 שנים במושבה הגרמנית בשדרות בן גוריון 39 למרגלות הגנים הבהאים. מסעדת שטרודל היא אחת מעמודי התווך בעיר שמהווה מקום הסטורי עם סיפור של בית קפה שהוקם לפני 13 שנים, ע״י 2 אחים עיסא ועללא אסעד,

מסעדנים ילידי עיר הנמל שיחד החליטו להגשים חלום, שעם השנים השתדרג והפך מבית קפה, למסעדה חיה ובועטת בעיר. המסעדה משמשת דוגמא לדו קיום, בית אוכל ומקום מפגש לישראלים, ערבים ותיירים מהארץ ומהעולם

המסעדה שוכנת במבנה טמפלרי עתיק חלקו הפנימי מורכב מחדר פרטי המיועד לאירוח של 80 איש המשמש לאירועים פרטיים ימי הולדת, ימי גיבוש, אירועים עסקיים ועוד.

בהמשך בתוך המסעדה בישיבה סביב שולחנות מכילה המסעדה כ-70 איש והדובדבן שבקצפת הבוסתן המרהיב והמקושט במזרקות, ציפורי שיר, עציצים, עצי פרי ועצי זית  שמתאים לאירוח של 50 איש.

המסעדה מעוצבת כמיטב המסורת בעיצוב אותנטי שמשרה חמימות. בהגיעך למקום מורגשת מיד מסעדה מחבקת ותחושת חמימות מצד הבעלים ואנשי הצוות.

התפריט מורכב מאוכל ביתי מסורתי אמיתי של אוכל מבושל וממולאים שנעשים בעבודת יד, על ידי אימם של עיסא ואללה שמכינה מידי יום את התבשילים הנהדרים והטריים מבית אמא. אוכל אותנטי ומוקפד עלי גפן ממולאים באורז, סמבוסק, קובה ומיני מאפה ממולאים בבשר כבש ובשר טלה אוכל בטעם לבנוני, צרפתי, איטלקי וישראלי חשוב לציין שהמנות עשויות מפרודוקטים טריים ומשובחים ללא פשרות.

עיסא: "שטרודל היא הבייבי שלנו, אני אוהב לשבת במקום במשך כל היום, גם ובעיקר בזמן הפנוי שלי, אני נהנה לשמוע את שכשוך המים מהמזרקה ואת הציפורים שרות, מבחינתי אין דבר יותר כיף ונעים". שטרודל היא למעשה גם סוג של סמל לדו קיום הידוע שבחיפה. יושבים בה בצוותא סביב השולחנות לקוחות יהודים, ערבים, עולים חדשים וכן תיירים רבים מרחבי העולם.

התפריט כאמור, נחשב לערבי אותנטי עם נגיעות מהמטבחים האיטלקי והצרפתי. כל המאפים נאפים במטבח המסעדה. בין המנות ניתן למצוא: קובניה- בשר נא עם בורגול (52 ש"ח); פטאייר בשכונה- מאפה סלק על מצע לבנה ביתית מעושנת (44 ש"ח); סלט ארץ השאם עם תערובת של עגבניות שרי, טפנד זיתים, בלסמי מצומצם וגבינת שנקליש ערבית (64 ש"ח) וסלט ואדי ניסנאס- תערובת ירקות משוק ואדי ניסנאס עם גבינה ערבית ורוטב בזילקום (59 ש"ח)

שדה של טלה- בשר טלה מפורק על מצע ריזוטו פריקי (89 ש"ח); פילה לברק טרי עם חמאת עגבניות וניוקי תרד (109 ש"ח); צלעות דוד ז'אקו- צלעות כבש עם קראסט פיסטוק חלבי (135 ש"ח); טרטר המזרח התיכון- פילה קצוץ עם צנוברים, בתיבול שמן זית, קוויאר בלסמי, פרמז'ן, ריבת פלפל לצד בריוש (72 ש"ח); שיח אל מח'שי- קישואים במילוי בשר עגל טחון ומתובל על מצע פריקי ויוגורט עיזים; עראייס- חצאי פיתות במילוי בשר כבש ובקר הנאפים בטאבון; קבאב חאלבי עם עגבניות, חציל ובצל

שושברק – כיסוני בצק מהמטבח הביתי ממולאים בבשר עגל ברוטב יוגורט עיזים חם ופיסטוק טחון ; סבתא מפנקת- סלט עם כדורי לבנה על מצע תערובת של עגבניות ופריקי ביתית בשמן זית ולימון; סלט הנזיר מלטרון- תערובת של חסה ואבוקדו עם שרימפס ופלפלים אדומים ברוטב וינגריט תפוז ; חציל באשה- חציל אפוי בתנור עם תערובת של גרגרי חומוס וטחינה בשמן זית; עלה גפן במילוי אורז ועגבניות, מוגש עם יוגורט עיזים ביתי ועוד.

המקום פתוח החל משעות הבוקר ובתפריט גם מגוון רחב של ארוחות בוקר, בניהן ארוחת 'הבוקר של אמא', ארוחת בוקר ערבית המוגשת במגש כסף ענק עליו גבינה ערבית מטוגנת, ביצים קשות, כדורי לבנה ביתי, סלט חציל קלוי, שמן זית וזעתר, לחם באפייה ביתית, ירקות חתוכים, שתייה חמה וקרה.

בין הקינוחים המוכנים במקום: כנאפה אסלית המוגשת עם גלידת וניל ודובדבנים; חלוואת אל ג'בן; לייל בירות- עוגת סולת עם גבינה ערבית מתוקה, מי ורדים ופיסטוק חלבי (39 ש"ח). בקלאווה שטרודל- בקלאווה בהכנה ביתית במילוי פיסטוק וגבינה ערבית מתוקה לצד כדור גלידת קוקוס ביתית בתיבול קינמון וסוכר (42 ש"ח).

אנחנו מאוד נהננו מהאוכל המשובח, המנות גדולות, טעימות ובהחלט מומלצות בחום חשוב לציין שבימי הקריסמס המסעדה מקושטת במירב ההוד וההדר וביקור בתקופה זו ממש מתבקש אז תהנו….

שטרודל קפה מסעדה
שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית) חיפה
שעות פתיחה: א'-ש 9:00-24:00
לא כשר
טלפון 0777004312