תצוגת האופנה בוגרות ויצו חיפה 2021

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות ויצו חיפה
תצוגת האופנה של בוגרי ויצו חיפה לשנת 2021
תצוגת פרוייקט הגמר של  17 הבוגרות המוכשרות של ויצו חיפה מחלקת אופנה לשנת 2021 שנערכה ברחבת המוסד האקדמי, לאחר שנים ארוכות שבהן התקיימה בתל אביב מתוך ניסיון "להעיר" את תעשיית האופנה המקומית שמרכזה עדיין בגבולות גוש דן. נשיא ויצו חיפה, פרופ' שמעון עמר, הודיע כי מעתה והלאה יתקיימו התצוגות בחיפה, וחשף גם את שיתוף הפעולה הצפוי להתחיל באוקטובר 2021 בין המרכז האקדמי לאוניברסיטת חיפה.
קרדיט צילום באדיבות ויצו חיפה
אם להסתמך על תצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה וסיור בתערוכת הגמר של יתר המחלקות – הדרך והרצון להכתיר את חיפה כעיר העיצוב של ישראל  וליצור מיזמים עירוניים לחיזוק אופנה חיה ובועטת בפתיחת בוטיקים של מעצבים צעירים בעיר ובאמת לתת למעצבים הצעירים ביטוי והזדמנות להתמקצע ולהתברג בשורת המעצבים המוכרים והטובים כמו אלון ליבנה, דרור קונטנטו, שלומי דדון ועוד.
תצוגת הגמר נערכה ברחבת המוסד האקדמי, לאחר שנים ארוכות שבהן התקיימה בתל אביב מתוך ניסיון "לקרוץ" לתעשיית האופנה המקומית שמרכזה עדיין בגבולות גוש דן. נשיא ויצו חיפה, פרופ' שמעון עמר, הודיע כי מעתה והלאה יתקיימו התצוגות בחיפה, וחשף גם את שיתוף הפעולה הצפוי להתחיל באוקטובר 2021 בין המרכז האקדמי לאוניברסיטת חיפה. מהלך דומה דובר בעבר בין שנקר לאוניברסיטת תל אביב, אך טרם הבשיל. אם להסתמך על תצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה וסיור בתערוכת הגמר של יתר המחלקות – הדרך להכתיר את חיפה כעיר העיצוב של ישראל עוד ארוכה.
קרדיט צילום באדיבות ויצו חיפה
בשנים האחרונות חווה העיר הצפונית סוג של רנסאנס עם התפתחות הסצנה הקולינרית בנמל, הברים בעיר התחתית והג'נטריפיקציה המתרחשת בשוק תלפיות בואכה ואדי סאליב. עם זאת, מיזמים עירוניים לחיזוק עיצוב ישראלי שהוקמו בעבר בעיר לא הצליחו להתרומם, כמו "מתחם 21" – שלווה בפתיחת בוטיקים של מעצבים צעירים בעיר התחתית, אך אלו נעלמו מהאזור תוך זמן קצר. צילום: באדיבות המרכז האקדמי ויצו חיפהפרויקט הגמר "על החיים ועל המוות" של אופק ברגמן (צילום: באדיבות המרכז האקדמי ויצו חיפה) מה היה קורה, לדוגמה, אם הייתה בוחרת המחלקה החיפאית להתמקצע ברמה הגבוהה והאמנותית ביותר בתחום שמלות הכלה והערב – הענף הרווחי והפופולרי באופנה בישראל? מעצבים ישראלים הפועלים בתחום – ממעצבות ותיקות כמו גליה להב וברטה בלילתי, ועד צעירים יותר דוגמת ליהי הוד, אלון ליבנה ודרור קונטנטו – קוצרים הצלחה בארץ ובעולם,
קרדיט צילום באדיבות ויצו חיפה
יש לציין שהתצוגה היתה מאוד עכשוית הן בבחירת הדגמים והן בבחירת הבדים והאביזרים ששימשו לעיצוב המודלים שהותאמו לנושא שנבחר לקולקציה. אני זיהיתי כישרון רב שמתבטא בשובבות חיננית הן של בחירת הדגמים והן בנראות ובהגשה.