״גם הוא באצילים״ של מולייר קונצרט עם נגני טרמולו וסימפוניית לונדון

 כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום של הקאמרית אסף קליגר

קרדיט צילום אנסמבל טרמולו: נורית מוזס

גם הוא באצילים, התזמורת הקאמרית הישראלית מארחת את תומר יריב ונגני אנסמבל טרמולו לקונצרט שמעלה את פרשנותו של לולי למחזה המפורסם של מולייר "גם הוא באצילים", לצד סימפוניית "לונדון" של היידן ויצירתו של דור פישר "ציפייה ואבסורד"

image

יום ד', 2/11 בשעה 20:30 – מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי.

התזמורת הקאמרית הישראלית פתחה את השנה בשלל קונצרטים מגוונים ברחבי הארץ שמשכו קהל רב ובהם המיסה הגדולה של באך מול אולם מלא בקהל במשך שני ערבים ברציפות; סיבוב קונצרטים ברחבי הארץ לקונצרט הילדים "פינוקיו"; חגיגות חג המוסיקה הישראלית; שלושה מופעים מדהימים בשיתוף פעולה עם ה"תדר" ועיריית תל אביב, בבית רומנו למול קהל רב, מגוון וצעיר; ועוד.

image

כעת מגישה התזמורת לקהל קונצרט מיוחד ובמרכזו הרכב כלי ההקשה המעולה של המרכז לכלי הקשה "טרמולו" עם מנהלם האמנותי, הנקשן הבינלאומי תומר יריב. ההרכב יבצע את יצירתו של המלחין הצעיר דור פישר, "ציפייה ואבסורד" – יצירה שנכתבה במיוחד עבור אנסמבל זה. עוד בקונצרט – הבלט "גם הוא באצילים" מאת מלחין הבארוק הצרפתי ז'אן בטיסט לולי, וסימפוניה מס' 104 מאת היידן, "לונדון".

image

אנסמבל כלי ההקשה "טרמולו" (ליאור אלדד, תומר גלילי, נדב עובדיה, דניאל סולומונוב ותומר יריב) הוקם על ידי תומר יריב, לשעבר חבר הצמד הבינלאומי המצליח PercaDu. ההרכב מאופיין בנגינה אנרגטית וווירטואוזית וזוכה לתשואות הקהל והמבקרים. חברי האנסמבל מופיעים כסולנים ובהרכבים שונים באולמות מובילים בעולם כגון קרנגי-הול, ויגמור-הול ו-הוליווד בול. האנסמבל מהווה חלק מפעילות "מרכז כלי ההקשה בישראל- טרמולו" הממוקם בנתניה ופועל תחת חסותה של עיריית נתניה. המרכז משמש כנציגות רשמית של ארגון כלי ההקשה העולמי- Percussive Arts Society ויוצר פעילות תרבותית רחבה בישראל עם גופי תרבות כגון תיאטרון הקאמרי, המרכז למוסיקה ירושלים, קרן תרבות אמריקה ישראל, משרד החינוך, משרד התרבות, תזמורות, הרכבים ואמנים מתחומים שונים.