״הבן הטוב״ הבימה הצגה מאת שי גולדן

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות ז׳ראר אלון

"הבן הטוב" העולה בתיאטרון הבימה היא הצגה מרגשת ונוגעת ללב, שחושפת את הסיפור האמיתי של זוג הורים שהגיעו מרומניה לאחר מלחמת העולם השניה שצמאים לאהבה, ילדים ומשפחה נורמטיבית ומאושרת. זהו סיפורו של העיתונאי שי גולדן, שמספר את האמת על סיפור האימוץ הפרטי שלו השוזר את אירועי חייו ומשפחתו במשך 30 שנה, הקשיים, התסכולים, ימים של עצב וימים של אושר ומראה בעצם את יופי התקופה הציפיות של ההורים והילדים והכמיה לימים יפים ולעתיד טוב יותר. זה מסע שמאופיין בקרב משפחות מאמצות רבות, הקולטות ילדים מתבגרים.

image
הבמאי איציק ויינגרטן הצליח להפיק מחזה קולח, עצוב ומצחיק, ובזכות המשחק המעולה של השחקנים התוצאה היא הצגת חובה למשפחות מאמצות, למחנכים ולעובדים סוציאליים, לאוהבי  התיאטרון ולכל מי שמעוניין לראות הצגה עם מסר וערך מוסף.
ההצגה מבוססת על ספרו של גולדן ועל בני המשפחה המאמצת וההצגה הזו היא אחת ההצגות  המעולות המוצגות כיום.

image
העלילה מתפתחת בשנת 1977 בבית יתומים בצפון הארץ. שני אחים כבני שש ושבע, ננטשו בידי אימם ונלקחו על ידי מוסדות הרווחה למוסד – עד לאימוצם. הילדים סבורים כי אימם עתידה להגיע ולקחתם הביתה והתקווה הזו נותנת להם כוח להיות ביחד ולשרוד.
טטיאנה קנליס-אולייר מגלמת באורח נפלא את אחד מתפקידיה הבולטים על הבמה – אוולין גולדן, אימם של האחים. טטיאנה היא שחקנית דגולה ומשחקה הוא מופת של משחק.
רוברטו פולק נפלא בתפקיד אריה גולדן, אביהם. רוברטו מצליח להפיק משחק מרגש ונוקב, קולח ומפעים. זהו אחד מתפקידיו הבולטים והדגולים של השחקן.
יובל שלומוביץ מקסים בתפקיד רן , האח הבכור. יובל מגלם את התפקיד של האח הפוסע על פני הסעיפים, שאינו בוטח באיש ואינו מהסס לנקוט מהלכים שנויים במחלוקת. משחקו הוא מענג ומצוין.
ניר זליחובסקי מגלם את שי, גיבור הסיפור המגולל את העלילה. משחקו הוא משובח מאוד והוא מתעלה לספירות רמות ומשכנעות ואין ספק כי משחקו הוא מעולה ומרגש מאוד.