״קליל״ משיקה את סדרת הבאוהאוס חלונות בעיצוב מינימליסטי

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ
חברת ״קליל״ כשמה כן היא: קליל היופי והשלמות. החברה המובילה בישראל, בתעשיית האלומיניום והחלונות המעוצבים, מביאה בשורה לעולם החלונות ומשיקה את: סדרת הבאוהאוס של "קליל" ובנוסף בשנת 2020 לכבוד חגיגות ה-70 של החברה, יושק פארק פרפרים שיכלול מרכז מבקרים בשיתוף עם עיריית כרמיאל ויהווה אות ומופת כמפעל שתורם לאיכות הסביבה, מתחבר ותורם לטבע.

סדרת "הבאוהאוס של קליל" מאופיינת בחלונות בעיצוב מינימליסטי, קוים צרים, צורות גיאומטריות וסימטריה מדוייקת בסגנון חלוקות התואם את הסגנון הבינלאומי.
לחלונות "הבאוהאוס של קליל" מפתחים גדולים, המאפשרים ישום של סוגי זיגוג חכם, מבודד, אנרגטי ואקוסטי כאשר כל חזיתות החלון מבפנים ומבחוץ עוצבו בהתאם.
אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל חב' "קליל" מציין, שהחב' השקיעה ידע ומשאבים רבים בפיתוח סדרת "הבאוהאוס של קליל" במטרה לפתח מוצרים פונקציונאליים, איכותיים ומעוצבים.

במסגרת תהליך הפיתוח של מערכת החלונות " קליל באוהאוס" הקנתה החברה מראה מינימליסטי, חלון עם קווים צרים וסימטריה בסגנון חלוקות חדש ומחודש התואם את סגנון הבאוהאוס (הבינלאומי). במקביל, ועם גידול הביקוש למפתחים גדולים, נותנת המערכת מענה לחלונות גדולים משמעותית מהקיים בקו הבלגי של החברה. יתרון נוסף, הקשור לביקוש למערכות ידידותיות לסביבה ויעילות אנרגטית, קידם פיתוח מערכת אטומה יותר, המאפשרת יישום של סוגי זיגוג חכם, מבודד אנרגטית ואקוסטית, אותו מקדמים בחברה גם במסגרת פעילות קלילGLASS.

לראשונה בישראל בתחום החלונות – "עיצוב 360°". באופן מסורתי פיתוח של חלונות חדשים בארץ מתיחס לפונקציונליות שלהם ולמראה החלון מפנים הבית. בחלונות הבאוהאוס של קליל יושם תהליך "עיצוב 360° בו כל חזיתות החלון זכו להתיחסות עיצובית ולמראה נקי ומינימליסטי עד כמה שניתן.
סגנון הבאוהאוס זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת וקנה לעצמו מקום של כבוד באדריכלות הישראלית.

זהו סגנון בנייה שמקורו בגרמניה ששינה בשעתו את חוקי המשחק הנדל"ני והפך שם נרדף לסגנון בנייה אנין ומוקפד.
סגנון הבאוהאוס הגיע לתל אביב בשנות ה-30 של המאה הקודמת עם עלייתם לישראל של אדריכלים שהושפעו מסגנון הבנייה הבינלאומי.
אחד האלמנטים הבולטים בסגנון הבנייה בארץ הוא המרפסות העגולות והחלונות האנכיים בחדרי מדרגות תל אביביים שנועדו ליצור תאורה טבעית ולמנוע התחממות.

חב' "קליל" משיקה קולקציית דלתות קיץ באוירה של פאן, מים, גלידות ופרפרים.

חב' "קליל" שהינה החברה המובילה בישראל בתחום אלומיניום, חלונות ודלתות משיקה לקיץ 2018 קולקציית דלתות קיץ עם הדפסות זכוכית באוירה של פאן, מים, גלידות ופרפרים.

הדלתות עשויות ממסגרת אלומיניום עם חיפוי זכוכית מחוסמת , 100% אטימות למים וחומרים מבודדים אקוסטית.

מותג "קליל DOOR" הינו פיתוח יחודי של חב' "קליל" של דלתות פנים, המאפשרות התאמה ועיצוב מושלמים לכל פתחי החדר עם הדפסים עכשוויים. החיפויים עשויים מחומרים שונים (זכוכית צבועה או מודפסת, פורמיקה, טפט ועוד) וניתנים להחלפה. כלומר, אם רוצים מראה חדש לא נדרש להחליף דלת.

ניתן לקבל דלת בהדפסות בעיצוב אישי עפ"י הזמנת הלקוח.
כל דלת מיוצרת למידה מדויקת במיוחד לפי צרכי הלקוח.
קולקציית דלתות הקיץ הינה סדרת "לימיטד אדישן" לקיץ 2018.
עלות דלת – החל מ-3,500 ש"ח.

"קליל נוף" – הטרנד האחרון בתחום ובהתאם למגמות העכשוויות בתחום עיצוב הבית .

"קליל נוף" הינו משפחת מוצרים יוקרתית למפתחים גדולים בעיצוב עדין ונקי במיוחד, בהתאם למגמה העיצובית השולטת כיום – מערכות שיש בהן מינימום אלומיניום ומקסימום זיגוג, בשילוב זכוכיות מתקדמות עם בידוד תרמי, בידוד אקוסטי, חסימת קרינה.

מערכת "קליל נוף" הינה פיתוח טכנולוגי מתקדם המאפשר לבני הבית לתפעל בקלות דלתות ההזזה כבדות במיוחד. משפחת "קליל נוף"

קליל נוף 2400 – מערכת חלונות ודלתות הזזה יוקרתית למפתחים גדולים בעיצוב עדין ונקי במיוחד. כנפי החלונות מעוצבות עם קווים אנכיים בלבד והפרופיל סמוי מן העין, (שיטה הרשומה בפטנט).

הכנפיים שקועות בצדדים, למטה ולמעלה בקיר – למראה פתח נקי עם זכוכית בלבד.

הכנפיים זזות בצורה חלקה וקלה במסילות המונעות שחיקה של הצבע, הודות למנגנון מיוחד.

עומד בדרישות התקן הישראלי לחלונות ת"י 1068 לרמה E (הגבוהה בתקן)

קליל נוף 9400 – פתרון ידידותי לכיס למעוניינים בקליל נוף. מערכת קליל נוף עם קווים אנכיים צרים במיוחד. מערכת הזזה של חלונות ודלתות תואמת במראה למשפחת אופיס.

קליל נוף 5400– כוללת דלתות וחלונות ציר בקווים דקים ומינימליסטיים, המאפשרת משחק של יישומים עם קיבועים במפתחים שונים.

"קליל קונטרול" – הפתרון המושלם למזג האויר !

חיישנים המנהלים את תנועת התריס בעצמאות מלאה עפ"י תנאי מזג האויר והסביבה (שמש /רוח / גשם /סופות

משפחת מוצרים "קליל קונטרול" כוללת מגוון מוצרים טכנולוגים החל ממנוע סטנדרטי- המופעל ע"י מתג קיר, דרך שונים מנועי רדיו בתקשורת אלחוטית המופעלים על ידי שלט רחוק שולחני, נייד, במחזיק המפתחות, וכלה בחיבור המנועים והפעלתם דרך המחשב או הטלפון הנייד המתקדם בכל מקום בכדור הארץ.

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת הפעלה מבוקרת לפי ימים ושעות קבועים מראש, הפעלה מקובצת של קבוצת פתחים מוגדרים מראש, או הפעלה ע"י חיישני אור, או רוח, או טמפרטורה.

לדוגמה:

סגירת כל תריסי הבית בלחיצת כפתור (בלילה, או כשיוצאים),

ירידת התריס כאשר השמש שוקעת והסינוור גובר,

ירידת התריס כשיש גשם לשמירה על הזכוכיות ,

פתיחה / סגירה של התריס בשבת לפי שעה קבועה מראש (לשומרי שבת).

משפחת מוצרי "קליל קונטרול" מאפשרת לבונים ולמשפצים ליהנות ממוצרים בפסגת הטכנולוגיה העולמית, וממיטב העיצוב האיטלקי במסגרת האחריות של קליל.

"קליל GLASS":

"קליל GLASS" מציעה את המגוון הגדול ביותר של פתרונות בענף הזכוכית- כ-40 פתרונות בסיסיים ב-4 קטגוריות:

"קליר" – לשקיפות מרבית ( בשילוב בידוד תרמי משופר ).
"אנרג'י" – לסינון אנרגטי ( בשילוב בידוד תרמי משופר ).
"אקוסטיק" – לבידוד אקוסטי משופר.
"מולטי" – המשלב בין היתרונות, בתוספת שדרוגים.
ניתן לשדרג כל זגוגית קליל GLASS בעזרת תוספת או עיבוד שישפרו עוד יותר את תכונותיה. רשימת תוספות אפשרית:

 חיסום זכוכית: תוספת ההופכת כל זכוכית לבטיחותית, ע"י תהליך מבוקר של חימום מדורג של הזכוכית ולאחריו קירור מהיר, המחזק אותה כנגד שבר פי 4 מזכוכית רגילה. מומלץ לשימוש במקומות בהן מתבקשת בטיחות גבוהה, לדוגמא; בחדרי ילדים, ובאזורים בהם עיקר פעילות הבית מתנהלת.

§ זכוכית חלבית: תוספת של צריבה כימית של פני הזכוכית הנותנת מראה חלבי אחיד ואלגנטי, תוך הכנסת אור מיטבית. משמש בעיקר לצרכי הסתרה לדוגמא: חדרי שירותים ומקלחת.

§ זכוכית אורנמנט: עיטורים מסוגים שונים על גבי הזכוכית למטרות קישוט והסתרה. זכוכית זו מאפשרת גם הכנסת אור לחלל.

§ זכוכית קלינוקס: תהליך בו מצפים את הזכוכית בחומר דוחה נוזלים ולכלוך. לאחר ציפוי הזכוכית, מתקבל שטח חלק המאפשר שמירה יעילה יותר על ניקיונה.

§ זכוכית עם צביעה קרמית: תהליך הדפסה של פני הזכוכית לרוב עם צבע אחד המתמזג עם הזכוכית. שימושים נפוצים: עיטור, הסתרה והצללה.

§ זכוכית עם הדפס קרמי דיגיטאלי: תהליך הדפסה בצבעים קרמיים, אחד או יותר, המאפשר קבלת ציור או תמונה מקובץ גרפי בכל גודל מבוקש (עד חזית שלמה של בית).

§ זכוכית צבעונית: ייצור זכוכית בגוונים שונים. מתקבל ע"י הוספת תחמוצות מתכתיות בתהליך הייצור. לזכוכית צבעונית יכולת בלימה אנרגטית טובה יותר.

§ תריס סיתרין ידני: תוספת של אלמנט הצללה בין שתי זכוכיות. ניתן לסגור, לפתוח ולהרים את השלבים באמצעות ידית.

קליל תעשיות בע"מ

התאמה מושלמת לצורכי הבנייה בארץ, בדגש על פונקציונליות ועיצוב מתקדמים, עומדים בבסיס פיתוחיה של חברת קליל. עם המבט קדימה ובזיקה לטכנולוגיה מתקדמת, ממשיכה החברה לקדם רעיונות מהפכניים.

חברת קליל ידועה היום כחברה המייצרת חלונות, דלתות ותריסים. אבל כאשר החברה הוקמה, בשנת 1950, היא עסקה בכלל בייצור של צינורות השקייה מאלומיניום. רק בשלהי שנות ה-60 החלה לעסוק בתחום בו היא מוכרת היום. האקלים בארץ הוא אקלים מאוד קשה שכולל רוחות,אבק ומליחות מהים, שפחות נפוצים באירופה". כתוצאה מכך עושה החברה שימוש בצבעים עמידים לאבק ולרוחות שיש בישראל ומקפידה על שימוש בפירזול ואביזרים העמידים בפני קורוזיה.

חברת ״קליל״ מגשימה כמעט כל חלום!!  בישראל כל אחד רוצה את החלון שהוא מדמיין, ולכן יש לנו מגוון רחב של סדרות ואנו מאפשרים ללקוחות שלנו להתייעץ איתנו, כדי לקבל מפרט המתאים במדויק לאיזור הגיאוגרפי בו הם מתגוררים ולסגנון העיצובי המועדף עליהם". החברה גם מתגאה בפתרונות קלים עבור אנשי המקצוע, כך שהתקנת המערכות מתבצעת בצורה פשוטה וקלה. כל זה, אגב, בא עם שבע שנות אחריות, הן על המוצר והן על ההתקנה. "אנחנו אומרים – אין פרויקט דומה, אין לקוח דומה ואין מיקום דומה, ואנחנו פועלים בהתאם לכך".

טכנולוגיה בתוך החלון

קליל – מעסיק חברתי

חוזקה של כל חברה מתבסס על המשאב האנושי ועל יציבותו בארגון. קליל מאמינה בעידוד והנעת העובדים למיצוי הפוטנציאל במטרה לשמרם בארגון, למנוע תחלופת עובדים ולהעלאת שביעות רצון העובדים מהארגון.

החל מקליטת העובד לארגון, ולאורך כל תקופת עבודתו בארגון, מתקיים תהליך של למידה והעשרה מקצועית בהתאם לצרכי התפקיד והארגון ובהתאם ליכולותיו של העובד.

הערכת תרומת העובד לארגון מתרחשת בחברה באופן תמידי, בין אם בדרך של משוב שנתי ובין אם בדרך בלתי פורמאלי של דיונים שונים בטרם החלטה על קידום עובד, שיחות עובד-מנהל ועוד.

שביעות הרצון של העובדים מעבודתם היא גורם חשוב לארגון ולכן בקליל מקיימים באופ סדיר סקרי שביעות רצון בקרב העובדים ובעקבותיהם משקיעים משאבים ומאמצים רבים על מנת לשפר, באופן מתמיד, את שביעות רצון העובדים.

כמו כן, קיים מערך מובנה של הכרה ותגמול אישי וצוותי: בונוס שנתי, תגמול (מילולי ומוחשי), מתווה אישי (קידום והתפתחות מקצועית לעובד), מערך פרמיות ויעדים ומדדים (על בסיס חודשי ושנתי) נופש שנתי, מפגשי ימי הולדת חודשיים, ימי כיף, ימי גיבוש, נסיעות מקצועיות לחו"ל לכנסים ולתערוכות ועוד.

רמת תחלופת העובדים נמוכה והוותק הממוצע עומד על 17 שנה. עובדים רבים משלימים 40 שנות עבודה בחברה ונהוג לחגוג להם את האירוע בחברה בהשתתפות בני משפחותיהם.

ההשקעה בהון האנושי נושאת פרי לאורך זמן וניכר מאמץ העובדים לשיפור מתמיד ולרצון להביא את הארגון למקום טוב יותר. מסיבות רבות אלו זכתה קליל בשנת 2016 במקום שלישי בתחרות "המעסיק החברתי" של עיתון כלכליסט.

קליל והקהילה

קליל רואה חשיבות רבה בתמיכה במוסדות חברתיים בקהילה בה היא יושבת ובקידום ערכים של שמירה על איכות הסביבה והטבע, העסקת עובדים מאוכלוסיות מגוונות ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, רכש כחול לבן, הטמעת אחריות חברתית בארגון, קידום חינוך טכנולוגי ופיתוח עובדים.

קליל מקיימת שיתוף פעולה עם עירית כרמיאל ומעורבת בפעילות לרווחת הקהילה בעיר.
פיסול סביבתי – פרויקט "תעשייה, קהילה ואומנות" שיתוף פעולה בין תיכון אורט כרמים, עיריית כרמיאל וקליל שבזכותו נבנו עד כה שלושה פסלים סביבתיים כמשאב קישוטי לעיר.
קליל מאמצת את שבט הצופים כרם בכרמיאל קרוב ל 15 שנה. במסגרת יחסים אילו מסייעת קליל במימון פעילויות שוטפות של השבט וכן, מתקיימות פעילויות משותפות עם ילדי עובדי קליל, הרמות כוסית וברכות לחג.

ביה"ס שז"ר – עכו
חברת קליל מטפחת תעשיינים צעירים מבית הספר שז"ר בעכו, ביה"ס לחשיבה וליזמות טכנולוגית, בו נלמדת תוכנית לימודים ייחודית העוסקת בתעשייה.
במסגרת הפעילות המשותפת עם קליל נולד המיזם "יש לי חבר בתעשייה" כחלק מתחילת תהליך חינוכי משותף לקליל ולביה"ס. בתוכנית מושם דגש על חשיבה ליזמות, אשר חושפת את התלמיד לעולם של טכנולוגיות עדכניות, קידמה ועשייה, ומאפשרת הסתכלות קהילתית ואזורית על התעשייה. בנוסף מקבלים התלמידים הזדמנות ייחודית להיכרות אישית עם התעשיינים.

מגמת מבנאות אלומיניום
בשיתוף משרד הכלכלה והעבודה והג'וינט פתחה קליל מסלול לימודים ראשון להכשרת עובדים חדשים בתעשיית האלומיניום. במסגרת התוכנית יוכשרו התלמידים כעובדים מקצועיים לענף האלומיניום, תקופת הלימודים היא כחצי שנה, חלקה לימודיים עיוניים וחלקם מעשיים בבתי מלאכה של אנשי מקצוע בשיטת "סדנת אמן". המועמדים שילמדו בתוכנית יקבלו במהלך הלימודים שכר עבודה בסיסי ובתום הלימודים יעברו בחינות גמר עיוניות ומעשיות ויקבלו תעודות גמר במקצוע מבנאות אלומיניום.

הצוות של חברת "קליל"
צורי דבוש – יו"ר "קליל"
אריה (ריצ'י) ריכטמן – מנכ"ל "קליל"
 שוקי בוסידן – מנהל שיווק "קליל"
רותם קורן – מנהלת תקשורת שיווקית
אילן גרין סויסה – מנהל קשרי קהילה.