בית ג׳אן סיור עיתונאים 2019

ת׳כתבתה של קרן

במסגרת סיורי משרד התיירות, פרויקט פסטיבל ימי ענף הזית 2019, חווינו סיור מרתק לכפר הדרוזי בית ג׳אן, השוכן בלב שמורת הטבע הר מירון וכפר ירכא. לקראת הפסטיבל למדנו להכיר את קסמי האומנות והתרבות של העדה הדרוזית על כל מנהגיה.

את סיורנו פתחנו בארוחת בוקר דשנה במסעדת הר הארי בבית ג׳אן שוכנת על פסגת רכס הר הארי ונשקף ממנה נוף גלילי ירוק ומדהים, הים התיכון מצד

אחד והלבנון מהצד השני. המסעדה מעוצבת בשולחנות עץ טבעי שתורמת להגשת החמימות הכפרית. תפריט המסעדה מורכב מהמטבח הסורי, הלבנוני והאיטלקי שמקנה ארוחת גורמה מרתקת ושילוב תרבויות.

אנחנו זכינו לטעום ארוחת בוקר גלילית מפנקת שכוללת מאפים ומיני לחמים מהטאבון, מבחר גבינות בעבודת יד, סלטים ביתיים מעולים, עוגות ושתיה חמה וקרה. אנחנו נהננו מאוד וממליצים על המסעדה בחום.

מסעדת הר הארי

טל-04-980-5536

 

בהמשך סיורנו זכינו בטעימה של יופי וחינניות במעבדת הטבע של דוקטור דבור.

המעבדה משלבת בין סודות הטבע וצמחי המרפא הגליליים של הדרוזים לבין הידע והטכנולוגיה של היום. צמחי המרפא הייחודיים של הגליל טובים לבריאות ומהם מכינים תמציות, שמנים, מי פרחים, חליטות צמחי מרפא ומוצרי

קוסמטיקה לעור הפנים וסידרת אנטי אייג׳ינג לעור הבוגר.

קיבלנו הסבר בסרטון על מסורת צמחי המרפא ותכונותיה,

שמענו הרצאה בנושא קוסמטיקה שנרקחת מפרחי הסחלב, למדנו על סלע הדו קיום, שעצי האלה והאלון גדלים בסלע זה לצד זה וגזע עץ האלון תורם לצמיחת עצי האלה ששניהם משמשים לצמחי מרפא ותעשיית הקוסמטיקה.

מומלץ להגיע למרכז המבקרים, לתאם ביקור מראש להתרשם ואף לרכוש את מוצרי המקום.

שעות פתיחה ימים א-ו ושבת 10:00 עד 16:00

טלפון ליצירת קשר: 049803711

המשכנו בסיורנו לביקור באתרים ארכיאולוגיים, ביקרנו בבית העתיק, בית מהתקופה הצלבנית שבו פגשנו את נידאל שגדל וגר בבית עם משפחתו. המראה שניגלה לעיננו היא מערה חצובה בסלע שבתוכה יש בור מים בצורת פעמון שעומקו 7 מטר שבו נאספים מי הגשמים שמספקת מי שתיה צלולים, ממש שמפניה של הטבע.

למערה נוסף חלק שבנו בתקופה מאוחרת יותר וחלק נוסף עם מדרגות מה שנראה על פניו את ההתקדמות והשאיפה למודרניזציה הן בצורת הבניה והן בחומרי הבניה. היום האתר משמש כמרכז מבקרים, בית בד מסורתי, בית תפילה דרוזי ומג׳הול דיוואן מלון אורחים,

לאורחים שמגיעים מרחוק להתארח בכפר וגם מקום מפגש ומועדון תרבות רק לגברים בכפר. בנוסף ניתן לשמוע סיפורים על הכפר ועל העדה הדרוזית. המעוניינים יוכלו לשלב את הסיור במקום עם שמורת הר מירון, המעיינות באזור וארוחה דרוזית אותנטית.

טלפון ליצירת קשר: 053-7105797

מערת אג'יאל (מערת הדורות) הקרויה בערבית אלמג'ארה אלג'רביה, מכונה גם המערה הביזנטית או המערה הצלבנית היא אטרקציה חדשה (ודי עתיקה האמת…) שנפתחה לאחרונה לביקורים בכפר הדרוזי בית ג'אן.

המערה (שהשם המתבקש שלה היא מערת עלי בבה…) היא מערה בגודל של כ-300 מ"ר, ששימשה בעבר ככנסיה סודית של הנוצרים הראשונים בגליל (יש האומרים שמצאו בה צלב מזהב שנמסר לאחד מהכמרים בכפרים הנוצריים באזור) וגם כמאגר מים ומסתור לתושבי הכפר שהבריחו דרכה את היבולים מגובי המס בימי התורכים. למערה, שעל קרקעיתה יש בריכת מים, המזכירה קצת את מערת הקשתות ברמלה, אפשר להגיע לסיור קצר אם אתם באזור ולקבל הדרכה על הסיפור של המקום. במערה ניתן לקיים גם אירועים בתיאום מראש.

לפרטים: 04-9802457 | 050-9802457

את ארוחת הצהרים אכלנו במסעדת סנדיאן פרושו אלון בערבית. שוכנת בתוך הר חצוב בכניסה הראשית לבית ג׳אן שסביבה עצי אלון. סנדיאן היא מסעדה משפחתית הוקמה על ידי פואד מורה מבית ג׳אן ששינה מסלול והתמסר לאהבתו הגדולה לאוכל ולנושא הקולינרי. המאכלים המוגשים במסעדה מבוססים יל רזי המטבח הדרוזי האותנטי וכוללים בשרים, דגים על האש, מגוון עשיר של סלטי הבית, ממולאים, תבשילים וחומוס כמובן.

המסעדה מעולה, האירוח חם ומזמין והיא מומלצת בחום.

מסעדת סינדיאן

בית גיאן

טלפון -0506561241