גני סיפור בעיר ממלכת הילדים חולון

כתבתה של קרן שלי

לקט תמונות באדיבות קרן שלי

חולון, עיר ממלכת הילדים, יצרה פרוייקט יחודי מסוגו בעולם: גני סיפור. ידוע שחולון משקיעה משאבים רבים לקידום החינוך בעיר, ביצירת סביבה ססגונית חמה ומחבקת לתושבים ובמיוחד לילדים.
החל בבתי ספר היטקיים מעוצבים ומאובזרים להפליא וכמובן עיר ירוקה שופעת גנים, מעל 50 גנים בעלי חותם.

לכל גן, יש סיפור ילדים מוכר וידוע, מומחש בבובות ופסלים של הדמויות, בתוספת כיתוב של חלקים מהספר. חוויה מתקנת שלוקחת את הילדים למחוזות רחוקים של דמיון ומציאות שמפתחת לילדים את כל החושים החל בראיית הדמויות, יכולת

לחוש את החומרים שמהם עשויים ולרגע לעוף, לעולם של מלכים ונסיכות, תוך הזדהות עם דמויות אהובות מעולם האגדות, ולוקחת אותנו למסע בין סיפורים: גן ״דירה להשכיר״, גן ״הכינה נחמה״, גן ״על גמדים פטריות ומה עוד״, גן ״דודי שמחה״, גן ״הדג שלא רצה להיות דג״, גן ״המקק שנכנס לו ג׳וק״, גן ״איתמר מטייל על הקירות״, גן ״שפת הסימנים של נעה״, ״האריה שאהב תות״, ״גן גורים״, ״נסיך צפרדע״ וכמובן הגן יפה התואר ״טריקים בצלחת״. הגן הקסום הוקם בהשראת ספרה של הסופרת המדהימה סימה להט, תושבת העיר חולון ונכדתה עמית מירון, אשר

רקמו עלילה מרתקת, בנושא התמודדות שחווים הורים עם ילדים שאינם אוהבים לאכול ואז נכנס לסיפור, רכבת של פיצה, בננה על מריצה, קוראסון כיד הדמיון וסוכריה על הלשון. הגן מעוצב בפסלים צבעוניים ועליזים, על ידי הפסלת מירי קולן.  תכנון הגן בוצע, על ידי האדריכלית כרמלה גבריאל.  חובה לבקר בגן, מומלץ בחום לכל המשפחה.

ברצוני להודות ל״קפה גן סיפור״, המותאם לילדים והורים, הממוקם בליבו של מתחם מוטה גור שבו מקבץ של 8 גני סיפור, שאירח אותנו אחר כבוד, בארוחת בראנץ׳ מדהימה החל בסלטים טריים ומגרים, טעימים להפליא. סלט טונה ואבוקדו צלוחיות עם מטבל זיתים, גבינות שמנת ולבנה, סלט ירקות עשיר, שקשוקה מוגשת במחבת חם לשולחן, מיני חביתות ופשטידות,  קנקנים של מיץ תפוזים ולימונדה ולסיום פינקו אותנו בריבת חלב קצפת ושוקולד. כדאי לבקר בקפה ולהנות מהטעמים והריחות.

בית קפה גן סיפור בית קפה כתובת מוטה גור 15, חולון, בסמוך לגן סיפור שעות פתיחה א, ב, ג, ד, ה, שישי, שבת 00:00-08:00.