הוכרזה רשימת ה-Superbrands לשנת 2015

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונת יח״צ

הצרכנים בישראל בחרו והכתירו את ה-Superbrands לשנת 2015:

הוכרזה רשימת ה-Superbrands של ישראל בתחום האופנה והקוסמטיקה

ארגון Superbrands הבינלאומי הכתיר את מותגי העל של ישראל כפי שנבחרו על ידי קהל הצרכנים בישראל *50 מותגי על חדשים נכנסו השנה לרשימה הכללית * קבוצת שטראוס מחזיקה במספר הרב ביותר של מותגי על בישראל – 16 * מניתוח הרשימה עולה כי המותגים בישראל ממשיכים לחזק את הקשר הרגשי שיש להם עם הצרכנים

ארגון ה- Superbrandsהבינלאומי פרסם את רשימת ה-Superbrands – מותגי העל – הפעילים כיום בישראל. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף, שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הוא Superbrands: "מותג על, המספק להם יתרונות מוחשיים ורגשיים בהשוואה למותגים אחרים בקטגוריה".

במסגרת הבחירה, הוכתרו כSuperbrands מותגי אופנה בולטים וביניהם ארמאני, הוגו בוס, טומי הילפיגר, נייקי, פראדה, אדידס, גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה,H&M , קרוקס, קסטרו, Dior, American Eagle, גאפ ומותגים נוספים.

בתחום הקוסמטיקה, הוכתרו כSuperbrands מותגי קוסמטיקה בולטים וביניהם GARNIER, ניוואה,קליניק, אהבה וM.A.C שנכנסו לרשימה ומצטרפים אל מותגי על וותיקים אשר נבחרו גם השנה ובתוכם – רבלון, לוריאל, אסתי לאודר ולנקום לצד מותגים נוספים מהתחום.

בין יתר המותגים שהוכתרו כ- Superbrands- מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת, קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, שופרסל ורשת "שיווק השקמה" של רמי לוי; מותגי תקשורת כדוגמת האייפון, WAZE, גוגל ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין, הרמטכ"ל הקודם בני גנץ ושלמה ארצי ועמותות כדוגמת אד"י, זק"א ויד שרה.

מנציגי הארגון בישראל נמסר כי 50 מותגים חדשים הפעילים בישראל, נכנסו השנה ל"היכל התהילה" של השיווק העולמי, וביניהם גם אופטלגין, תלמה, סנפרוסט, עץ הזית, מילקה, דנונה, פלמוליב, קליניק, M.A.C., גרנייה, ניוואה ואפליקציית החניה Pango.

גם השנה נמצא, כי קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר. 16 מותגים של החברה הוכתרו כ-Superbrands על ידי הצרכנים הישראלים. את המקום השני בדירוג תופסת אסם נסטלה עם 12 מותגים, ואת המקום השלישי מחזיקות שתי חברות: פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית, עם 9 מותגי על ברשימה כל אחת.

ארגון Superbrands הבינלאומי הוקם לפני כ-20 שנים והוא פעיל כיום ביותר מ-70 מדינות, ובכללן ישראל. בכל מדינה שבה הוא פועל, מציין הארגון לשבח את המותגים המצטיינים ואת המנהלים שביצעו במהלך השנה פעילות שיווקית ומיתוגית ראויה לציון.

בנוסף, מפעיל הארגון מועדון מקצועי שכולל הפקת ספר המציג את סיפוריהם של מותגי העל של ישראל, עורך מפגשים מקצועיים ופעילויות למען הקהילה ויוזם הרצאות של בכירי ה- Superbrands בפני סטודנטים לניהול, שיווק ומנהל עסקים.

"Superbrands הינם מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד. רק מותגים, שעוצמת הקשר שלהם נמצאת במחקר כחזקה מספיק – מוכרזים כמותגי-על על ידי הארגון", מסבירה מנכ"ל Superbrands Israel, אתי עמיעד, "מניתוח רשימת מותגי העל של ישראל לשנת 2015 משמח לגלות שמותגים משיבים אליהם את האמון מצד הצרכנים בישראל, דבר שמתבטא בחיזוק עוצמת הקשר שבין מותגי העל לבין הצרכנים ובכניסתם של מותגים חדשים לרשימת ה- Superbrands של ישראל".

בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל-Superbrands. מותגים אינם צריכים לשלם על הגשת מועמדות או על הזכייה בתואר.

גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו נציגי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה: מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה יותר מ-2,300 מותגים.

בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, המורכב מ-120 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים. צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.

בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר MarketWatch בבעלות אבינעם ברוג, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים ישראליים) את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-28 קטגוריות.

פרטים נוספים באתר www.superbrands.co.il