אבי ברססט האב יצחק כאחות רינה והאח תומר

“הולנדיה הספר” אבי ברססט מנכ״ל הולנדיה משיק את ספרו השלישי

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום אביב חופי

סיפורה המרתק של ממלכת הולנדיה!!!

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה משיק בימים אלה את ספרו השלישי והחדש "הולנדיה – הספר" העוסק בסיפורה של השינה האיכותית וחושף הפעם גם את סיפורה של הולנדיה במנעד של סיפורו האישי והמשפחתי של אבי ברססט.
אבי ברססט האב יצחק כאחות רינה והאח תומר
בתמונה אבי ברססט, האב יצחק, האחות רינה והבן תומר קרדיט צילום אביב חופי
הספר מגולל את סיפורה המרתק של ממלכת הולנדיה, החל משדות הארטישוק של מושב אורות, שם החל הסיפור של משפחת ברססט, עם אבי המשפחה ומייסד החברה יצחק, שעלה לישראל בשנות ה- 50 והחל את דרכו כחקלאי הראשון שגידל בישראל ארטישוק, מצבו הרפואי העגום של האב יצחק וכאבי הגב שפקדו אותו בעת עבודתו בשדות הארטישוק, הובילו אותו לחיפוש אחר מזור ופתרון שינה שיקל על כאביו, יצחק הבין שפיתרון הבעיה אינו נמצא באמתחתו ובאין ברירה החל להסתובב בעולם עד שהגיע לאמסטרדם ומצא מיטה פלאית ומיוחדת מתכווננת, שתסייע לו בהפחתת הכאבים ותקנה לו את חווית שינה משלמת. מיד הבין שיש בידיו משהו ממשי שיכול לשים קץ ליסוריו. היות וכולם באו לראות את הפלא והחלו להתעניין במוצר מכאן נסללה הדרך לפריצה של הולנדיה שהוקמה לפני 39 שנים. הספר חושף כיצד החלום הזה קרם עור וגידים והפך מחלום למציאות. זהו סיפורם של החולמים שנכתב עבור המגשימים את החלומות על-ידי אדם שאף פעם לא יפסיק לחלום, לכבוש את המטרות ולהגשימן.
בתמונה אבי ברססט, צופית גראנט מעמותת אנוש והילה מאנוש קרדיט צילום אביב חופי
אבי ברססט איש אשכולות ובעל חזון שאינו נח על זרי הדפנה ויזם את השקת חברת ההחזקות 'ברססט גרופ' שתרכז את מותגי החברה הוותיקים ובהם הולנדיה ואירופלקס ובה ישתלבו גם המותגים החדשים ובהם: 'סילי פוסטרופדי' מותג המזרנים האמריקאי מס' 1 בעולם שמצטרף לקבוצה באמצעות רשת חנויות בעיצוב בקונספט אמריקאי שנפתחות בימים אלה, 'אירופלקס הום' רשת חדשה של חנויות שתציע ריהוט ואביזרי עיצוב לסלון ולחללי מגורים ועוד.  

החולמיםבהקדמה לספר כותב יצחק ברססט, אב המשפחה ומייסד החברה:

בסופו של דבר, עמוק בלב, המשאלה הגדולה של כל הורה היא אחת משתיים: או שהילד ימשיך את דרכו, או שיתעלה עליה. מרבית ההורים לא זוכים לאף אחת מהאפשרויות: הילדים, וזה מבורך כשלעצמו, פונים לדרך שונה לגמרי. לא טובה יותר, לא טובה פחות. רק שונה. עבור חלק קטן יחסית מתגשמת אחת משתי המשאלות. במקרים נדירים מתגשמות השתיים יחד: הילדים ממשיכים את דרכם של ההורים, ומתעלים עליה. אני מברך את בורא עולם שזיכה אותי בהשתייכות לקבוצה הקטנה הזו.

בתמונה צופית גראנט ומציגה את ספרו החדש של אבי ברססט. קרדיט צילום אביב חופי

עד כמה שאהבתי גדולה לחברה שהקמתי בעשר אצבעות, ככל שהשקעתי את כל כולי בחקר השינה, ועד כמה שנמלאתי גאווה להנחיל את המורשת הזו לדור הבא, ואף לזה שאחריו – סיפורה של הולנדיה אינו רק סיפור על איכות חיים, יזמות או תעשייה. זהו בראש ובראשונה סיפור על חלומות ועל מה שעושים איתם. זהו סיפור על התעוררות, על היום שאחרי הופעת החזון.

השם הולנדיה – בזכות החשיבה מחוץ לקופסה, בזכות החדשנות, בזכות החתירה לשלמות, בזכות התשוקה הבוערת תמיד לשפר שוב, ושוב, ושוב. 

אני, אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה, אבא, בן, בעל, אח, יהודי, ישראלי, אזרח העולם, מנהל, יזם, מושבניק, ממציא, ועוד הרבה הרבה פיסות שמרכיבות את הסיפור שלו. הסיפור הזה שזור בסיפורה של אימפריית השינה שייסד אבי, יצחק. אני גאה להיות ממשיכו ואהיה מאושר מאוד, יום אחד, להעביר את השרביט לדור הבא.

שני הספרים הקודמים שלי עסקו בדרך אל השינה הנכונה: "לילה במתנה" העניק תובנות לשנת לילה נכונה דרך המוחות הגדולים בהיסטוריה; "NAP: סוד השינה המושלמת" כינס לראשונה את כל הידע שנצבר על הנמנום הקצרצר (אני מעדיף את המונח "נפנופ") והחל את "התנועה למען הנאפ", שנועדה לקדם הפסקות קצרות (מיקרו-נאפ) באמצע היום, שמעניקות בוסט של אנרגיה, משפרות את הבריאות ותורמות לאיכות החיים ולאיכות שנת הלילה.

הספר הנוכחי הוא שונה. אל תדאגו, לא חסכתי מכם את כל התובנות החדשות שצברתי בנוגע לשינה – ויש הרבה מהן – אבל תוך כדי סיפורה של השינה האיכותית, נחשף בו גם סיפורה של הולנדיה, ומבעד לו גם סיפורי האישי. במהלך הכתיבה גיליתי שעולם השינה והחלומות ועולם היזמות והעסקים מזינים זה את זה. כי הצלחה, בניגוד למה שנהגו לספר לנו, מתחילה בשנת לילה טובה ומשתכללת באמצעות נפנופ באמצע היום.

הספר הזה בעצם משלים את השניים שקדמו לו: "לילה במתנה" ו"NAP" הראו כיצד לישון נכון, ו"הולנדיה: הספר" יכול ללמד כיצד לחלום, במובן הרחב של המילה. בכל פרק ופרק תמצאו יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, עבודה קשה, עמידה באתגרים, והרבה מאוד חלומות שמתגשמים. מהחלום של אבא שלי, שחיפש את המיטה המושלמת אחרי שנים של כאבי גב, דרך החלום שלי, להפוך את החברה שייסד למרכז עולמי להנדסת שינה, ועד החלומות של עובדי הולנדיה, בהם גם מתמודדים של עמותת "אנוש" אותם אימצה הולנדיה, ליצור במו ידיהם מוצרים שהופכים את החיים לטובים יותר.

לאנשים שהצליחו, למצליחנים, יש איזה מנהג משונה לומר: "לפני כך וכך שנים לא הייתי חולם שאגיע לאן שהגעתי". אני חושב אחרת. אני לא מופתע מההישגים אליהם הגענו יחד בהולנדיה, וכן, אני כן חלמתי את ההצלחה של הולנדיה. והספר הזה חושף, מילה אחר מילה, כיצד החלום הזה קרם עור וגידים והפך למציאות. אם תקבלו מהספר הזה רק דבר אחד (ואני מקווה שהרבה יותר), אני רוצה שתקבלו את הכוח לחלום, את האומץ לרדוף אחר החלומות שלכם למרות המכשולים, ואת הנחישות להגשים אותם. זה אפשרי. ובכל מקרה מגיע לכם לישון טוב.

באירוע השקת הספר והשקת חברת ההחזקות 'ברססט גרופ' שמרכזת את מותגי הקבוצה אמרה רינה בן-חמו, אחותו של אבי, שותפה ומנהלת הכספים של הקבוצה:

ערב טוב לכם אנשים  יקרים, משפחת הולנדיה הנפלאה. עבורי זה ערב מרגש במיוחד. בימים רגילים, אתם יודעים, אני קצת מאחורי הקלעים, לוקחת על כתפיי אחריות אישית ומקצועית לכל ההיבטים הכספיים של הניהול של הולנדיה.

אבל הערב, אני צועדת צעד קטן קדימה, ועומדת כאן מולכם, בעיקר כדי לתת כבוד מיוחד
ל-3 אנשים שהם חלק מנשמתי: אבא יצחק ואמא יהודית ואחי הצעיר, אבי ברססט שחוגג הערב נקודת ציון אישית ומשמחת מאוד, עם השקת ספרו השלישי "הולנדיה, הספר

ובזווית אישית: בכל אותן שנים ראשונות למדתי מאבא ערכים של ניהול ועבודה קשה. הוא היה עבורי מודל חיקוי עצום. ומה לא עשיתי בשנים הראשונות, עוד כשאבא ניהל את הכולבו לחקלאי עשיתי הכל, גם מכירות. ועד לשנותיה הראשונות של הולנדיה, בחנות הראשונה בדיזנגוף סנטר… היה ברור לי שאני מעניקה לאבא גב יציב ולוקחת עם הזמן אחריות טבעית וגדלה על כל הצד החשבונאי וניהול הכספים. ואבא התפנה ליוזמות ולתוכניות השיווקיות הגדולות שלו. לשווק ולהפיץ עוד ועוד מערכות מתכווננות של הולנדיה בכל מקום ראוי. ועל הדרך אני עושה גם וגם וגם… 24/7 – ומספיקה ללמוד בערבים גם ראיית חשבון. לימודים ותואר שסיפקו לי את הידע ואת הכלים לתת להולנדיה את הביטחון לגדול בשקט ולחלק אחריות מופלאה ביני לבין אבא ואבי אחי. עד לנקודה שבה כל אחד מאיתנו משלים את האחר בסינרגיה מדויקת, כמו בהרמוניה מוסיקלית מושלמת. כמו במשפחה אוהבת, שכל אחד יודע במה הוא מצטיין.

ואז, באופן מאוד טבעי, אחרי שצבר ניסיון עצום לצד אבא, הגיע זמנו של אבי אחי לאחוז בהגאים של הולנדיה ובוודאי תקראו על זה בהרחבה בספר החדש שכתב ובדרכו המיוחדת ועם היכולות המופלאות שלו יזם ופרץ עם הולנדיה למחוזות חדשים. בכל אותו זמן, אבא המשיך לפתח פטנטים ופתרונות ומערכות הנדסיות וטכנולוגיות חדישות שנתנו לאבי אחי מנופים וביטחון לבוא כל פעם מחדש עם רעיונות מפתיעים ולנהל את ההוצאה שלהם אל הפועל כשהוא ואני רוקדים ריקוד חדש ומושלם, פעם אחרי פעם. אתם אולי מכירים את אבי, הוא מתעורר להרבה מאוד בקרים של רעיונות, חלקם לא קלים ליישום, חלקם דורשיםגב והיערכות פיננסית אבל כאב הראש הזה הוא כבר שלי, עכשיו יש חלוקת תפקידים ברורה: אבי חולם ואני צריכה לתת לו שקט ופתרונות פיננסיים. מי שמכיר אותי הרבה שנים ורואה שינויים במבנה הגב שלי – זה מאבי…

קרדיט צילום אביב חופי

התוצאה מוכרת לכם: יצירה מופלאה ושנה הולנדיה שהפלא ופלא מעניקה לכולנו הרבה יותר ביטחון וגאווה. ולכן אני חייבת הערב להביע את הגאווה שלי גם בהישגים המופלאים וגם במוטיבציה של אבי לתעד את הסיפור של הולנדיה בספר, גם הפעם בכישרון גדול. בדיוק כמו ב-2 הספרים הראשונים שכתב. ספרים שבהם שיתף את הציבור בידע הרב שלו על אמנות השינה הטובה והוא גם גרף תקשורת אוהדת שממשיכה לסקר ולצטט ולצטט מתוך הספרים שכתב.

אז כן, בנימה אישית, אבא ואבי ממלאים חלקים עמוקים במי שאני היום – ובחוויות החיים שלי. ובאופן מאוד טבעי גם הילדים המופלאים שלי מצאו את מקומם בעסקים של משפחת הולנדיה. כי כולנו משפחת הולנדיה… מאיה בתי בכורתי, שהתחילה כאן איתנו, היום עושה חיל בארה"ב ואני מקווה לראות אותה במהרה חוזרת הביתה לישראל. וגאווה גדולה נוספת שלי היא במי אם לא תומר בן חמו, הבן היקר שלי שצמח לצד אחי אבי, ובדיוק כמו שאבי צמח ליד אבא יצחק, תומר מוכיח שהתפוח לא נופל רחוק מ-2 העצים והמנטורים שלו. היום הוא מנהל בהצלחה גדולה את חברת אירופלקס שגם היא צומחת וצומחת, כשהוא רוקד טנגו עסקי מרגש עם אבי ותורם את החשיבה הטכנולוגית שלו לעסקים של כל הקבוצה.

בתמונה אבי ברססט ואייל ברקוביץ שהולך להיות פרזנטור של המותג. קרדיט צילום אביב חופי

אבי יקר -איש שחולם בגדול ורואה רחוק, אני גאה בתרומה המופלאה שלך להישגים של הולנדיה, לשותפות הטבעית והמושלמת בינינו, ולא פחות מזה ליכולת העצומה שלך לראות פנטזיה פרועה שהופכת למציאות מעל לכל דמיון. עם מחשבה תמידית על מה שעוד לא נעשה על מיטת העתיד שתמיד רואה קדימה. וגם על התשוקה לפרוץ לעולם הגדול עם מותג ומערכות כחול לבן. בביטחון מלא. וגם לעלות עם מוצרי הולנדיה למטוסי אל על וליאכטות מפוארות. או לגייס את המעצב הבינלאומי הנודע קארים ראשיד ולהפוך על הדרך לנציג ארגון השינה העולמי. ולנהל את הכל: חלומות, מיזמים, דגמים חדשים, שיווק, פרסום יעיל, ייצוא. בעצם הכל… דוחף ועוד פעם דוחף. לא יאומן איזה יכולות…
אבל את הכספים תמיד תשאיר לי, אוקי אבי