הנגב הצפוני אתרים קסומים ומרתקים

כתבתה של קרן שלי

לקט טעימות באדיבות קרן שלי

בסיור מדהים שערכנו במסגרת סיורים של משרד התיירות, גילינו את קסמו של הנגב הצפוני, חבל ארץ פורח. כן דווקא בנגב, בניגוד לדעה הרווחת שהנגב יבש וצחיח, מסתבר שיש חדש תחת השמש.

התחלנו את סיורנו בארוחת בוקר דשנה וטעימה ביותר, בחוות נתנאל שבדרון – ביער להב. ״חוות נתנאל״ הוא מתחם ירוק ויפהפה הממוקם במרכזה של קרחת יער קסומה, בלב אזור להב. החווה מוקפת בנוף מקסים של מדבר שמשתלב עם החווה הירוקה והפורחת שמשרה התנתקות, שלווה והתמזגות עם הטבע.

image

ביקור בחוות שבדרון הוא הזמנה לנשימה ארוכה של רוגע, האזנה לציפורים, מפגש עם סוסים, עצים, פרחים ובריכות מים. החווה מעוצבת בסגנון כפרי אותנטי שסודו הוא שילוב מושלם והרמוני בין יצירת הטבע לבין מעשה ידי האדם. גולת הכותרת היא המסעדה הכפרית שמציעה בילוי מסוגנן לקבוצות, ארגונים, ימי גיבוש, אירועים משפחתיים, ימי הולדת, בריתות, בר ובת מצווה וכל אירוע בכל סגנון. ניתן לערוך את האירוע או בחלל המסעדה או אירוע יותר אינטימי בחדר הפרטי של המסעדה.

image

החווה מספקת גם פעילות אתגרית ומגוון חוויות והרפתקאות כמו יציאה לטיולי אופניים, סיורי ריינג'רים ומפגש עם שרידי עתיקות, מערות, בעלי החיים וכן פרחים וצמחים ייחודיים לאזור. הצוות המקצועי והמיומן של המקום מציע לכם חוויה קולינארית מושלמת בדגש על תפריט כשר, מגוון וערב לחיך.

הנקודה הבאה בסיורנו מרכז ״ג׳ו אלון״ המוזיאון לתרבות הבדואים שהוקם במטרה לקדם סובלנות ודו-קיום בין החברה הבדואית לחברה היהודית בנגב ובכלל. המרכז שוכן בטבורו של יער להב ומשמש כאתר יחיד מסוגו בעולם.

image

פגשנו את עלי שקיבל אותנו בהכנסת אורחים מרשימה, בפירות, שתיה קרה וקפה כמובן, כיאה למאהל בדואי. עלי הסביר לנו על מנהגי הבדואים, הכנסת אורחים על כל חוקיה, חוקי האישה בחברה הבדואית ומאיזה סוג שיער של חיה עשוי האוהל.

משם המשכנו לקיבוץ כרמים שממוקם כקילומטר מהישוב מיתר, בשיפוטה של המועצה האזורית בני שמעון. אתר מקסים שמעגן בתוכו: חוות סוסים, גן כרמים לינה כפרית, מתחם אירועים וקייטרינג מדהים. חוויה מתקנת וקצת אחרת. במסגרת האירוח בלינה הכפרית שמתאים לקבוצות ניתן להנות מארוחת בוקר מדברית מדהימה או לסרוגין חצי פנסיון או פנסיון מלא.

image

זכינו לאכול ארוחת צהריים טעימה, אוכל ביתי ומגוון דגים, בשרים והמון סלטים ולא פסחנו על הקינוחים עוגות מעולות תה וקפה. אכן ארוחה מצויינת ומומלצת בחום.

image

חתמנו את סיורנו באתר דודאים, אתר להטמנת אשפה, טיפול ומחזור פסולת מכל הסוגים, פסולת בניין, פסולת נייר, ופסולת מתצרוכת ביתית ויצור קומפוסט לחקלאות אורגנית. באתר יש מרכז מבקרים מקסים שבו ניתן לצפות בסרטון שמסביר את כל תהליך המחזור. ניתן לסייר במקום ולראות את משטחי הטמנת האשפה, האתר משמש כחניה וכמקור מזון לציפורים הנודדות.

image

האתר מארגן סיורים לקבוצות ובתי ספר ומספק גם פעילות יצירתית לילדים.

אכן סיור גדוש בחוויות נעימות ומרתקות,שווה להגיע לסייר ולהנות מיופיו של הנגב הצפוני.