הצועניה ביפו – מסעדה בלקנית

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: מייקל פלדמן

״הצועניה״ מסעדה בלקנית בנוסח לטיני שוכנת על חורבותיה של מסעדת אבטליון, ברובע אורבני בלב השוק היווני, אכן אזור טרנדי שמושך אליו בליינים רבים בשעות הערב ותיירים רבים שמאמינים כמו בשיר ״אין כמו יפו בלילות… בעל המסעדה ליאור גרטי אחיה של השחקנית נטע גרטי, בחור נמרץ בעל חזון שהגשים חלום, המסעדה משמשת גם כבית וגלריה  שמארחת תערוכות של אמנים וציירים, כרגע ניתן להנות מתערוכה שהאוצרת היא מיקה שורוק, האמן הוא  ארנון קרמר, טייס באלעל שמציג ציורים ותמונות מהקוקפיט, מפגש מוצלח של אמנות וקולינריה שבסופה כולם יוצאים נשכרים, התערוכה תוצג במסעדה עד אמצע חודש אוגוסט.

מי שממונה על התפריט והמטבח הוא השף ארז מדינה, אשר עבד בעבר בין היתר ברפאל, רוקה ורק בשר.

המסעדה מעוצבת בכל הסממנים הלבקנים ומשדרת צבעוניות בגוונים עזים ועליזים שמשרים אווירה חמימה, שמחה וכיפית ומה שמשלים את האווירה היא המוזיקה הבלקנית המסורתית לצד המאכלים האותנטים, ניתן גם לשבת בחוץ בשולחנות הערוכים, ללגום יין טוב כשרוח הים מנשבת ומשרה אוירה משכרת של ריחות וטעמים התמזגים וגורמים לשכרון חושים.

המסעדה מעולה ומומלצת בחום.http://hasoania.co.il/תפריט-הצועניה

image

 

 

התפריט עשיר וכולל מזטים, גבינות למיניהן, קרם חצילים טעים, איקרה ושאר סלטים שמוגשים בצלוחיות לצד ביגלה חם ומזמין.

תפריט המנות העקריות עשיר ומגוון  ובנוי על דגים למיניהם בשר או מאכלים. בלקנים מסורתיים כגון דגי ברבוניה מטוגנים פריכים וקראנצ׳ים או דגים מפולטים או שלמים מסוגים שונים, קפרזה קפריסאית, קציצות פוסידון, פילה בורי, סופריטו ארטישוק, סופלקי אנטריקוט או עוף צעיר, מתיתה, אוסובוקו עגל, בראנץ בלקני שכולל שקשוקה רגילה או צמחונית, בוריק, קרקוטי ועוד.

אכלנו פילה דג עם צ׳יפס טעים פריך ומזמין, האוכל משובח טעים ומזמין, מומלץ בחום וחובה לבוא ולהנות מהמסעדה, הטעמים והריחות.

הצועניה, פנחס בן יאיר 3, השוק היווני, יפו 03-5521333. שעות פתיחה: ראשון: 17:00-00:00, שני – שבת: 12:00-00:00. לא כשר
שתף