השקת תו האיכות והשירות בענף הרהוט התחייבות לאיכות ומצוינות

כתבתה של קרן שלי

איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים משיק את תו האיכות והשירות החדש שיוענק לחברות ישראליות לייצור ושיווק רהיטים המתחייבות לאיכות ומצוינות במוצר
ובשירות לצרכן

לדברי אורי סגרה, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט: "תו האיכות והשירות החדש נועד להבטיח לצרכן הישראלי כי מוצרי הריהוט אותם הוא רוכש מחברות מקומיות עומדים בתקנים של איכות ולהעניק לו תחושת בטחון באשר לאמינות החברה שבה בחר לבצע רכישה"

מסקר שערך איגוד תעשיות הריהוט באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עולה כי כ- 60% מהצרכנים בישראל מתעניינים ברכישת מוצר מתוצרת ישראלית 'כחול לבן' של חברות המשתייכות לאיגוד הריהוט בישראל

תו האיכות והשירות מושק בימים אלו בהשקעה כוללת של כ- 1.5 מיליון ₪
ובמרכזו קמפיין דיגיטלי עוקץ ובועט בכיכובו של השחקן הוותיק גבי עמרני

איגוד תעשיות הריהוט בישראל שבהתאחדות התעשיינים משיק את "תו האיכות והשירות" החדש

השקתו של תו האיכות והשירות מתקיימת על רקע בחינה מעמיקה של ענף הריהוט בישראל והסקת מסקנות לנוכח מספר התרחשויות שעיצבו אותו בשנים האחרונות והובילו ליצירת תדמית לא רצויה לענף בקרב הצרכן הישראלי.

ענף הריהוט בישראל, המעסיק למעלה מ-14,000 עובדים, מתמודד בשנים האחרונות עם ייבוא מאסיבי שהולך וגובר וכאמור תדמית "לא טובה" שדבקה בו במשך השנים בעקבות פשיטות רגל של עסקים בתחום, אי אספקת רהיטים בזמן, אספקת סחורה פגומה וכד.

על פי נתונים של המועצה לצרכנות ניתן לראות כ- 2,700 תלונות בשנה בתחום הריהוט- אולם מרבית התלונות הן כנגד חברות שאינן חברות באיגוד תעשיות הריהוט.
הציבור, אינו יכול להבחין בין חברה אמינה לבין חברות אחרות ולכן תהודה זו מביאה לכרסום באמון הציבור שרוחש לכלל חברות הריהוט.

"תו האיכות והשירות" יוצר וודאות בקרב הצרכנים בבחירתם היכן לרכוש ריהוט ישראלי ומעיד כי מאחורי המוצר עומד מפעל איכותי, המגובה בגוף ציבורי ובנוסף תחושת ביטחון בבואו לרכוש ריהוט.

תו האיכות יינתן לחברות שעומדות במבחן של בודק חיצוני מידי שנה וימצאו עומדות בפרמטרים של שירות, מקצועיות, טיפול בתלונות וכמובן באיכות החומרים. יצרן רהיטים שקיבל את התו – מתחייב לכך שהמוצרים שלו עומדים בכל תנאי התקנון, ביניהם: אחריות של שנה על המוצר, מענה טלפוני ללקוח תוך 48 שעות או תוך 14 יום בכתב וטיפול בפניותיו, התחייבות העסק לתכנון המוצרים בהתאם לתקנים הנדרשים למוצרים ועוד.התו מבטיח גם פרטיות למידע האישי של
הלקוח, כך שהצרכן לא יקבל דואר פרסומי אם לא אישר זאת בכתב. היצרן גם מתחייב לסמן את המוצרים, ולהקפיד על ייצור בישראל.

image

תו האיכות והשירות יושק באמצעות קמפיין עוקץ ובועט במדיה הדיגיטלית, בהיקף של כ- 1.5 מיליון ש"ח. לצורך הקמפיין גויס השחקן הוותיק גבי עמרני. עמרני, בעל רקורד עשיר בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון יככב בקמפיין כשהוא מחופש לדבורה מנוסה המזהירה את הציבור מפני 'עקיצות' אפשריות

ענף הריהוט בישראל, נתונים נוספים:
• בשנת 2014 הסתכמו הכנסות ענף הריהוט ב- 7.1 מיליארד ₪ בשנה, כאשר סך ההכנסות במונחים כספיים מתפלג כדלקמן:
• 23% מטבחים, 17% סלונים, 15% חדרי שינה, 14% חדרי ילדים ונוער והיתר בשונות.

הנתונים הבאים:

• קיימת העדפה ברורה לרכישת רהיט ישראלי 'כחול לבן׳.

• העדפה ברורה לפרמטרים של טיב המוצר ואיכותו וטיב השירות בקרב מי שרכשו רהיטים מחברות המשתייכות לאיגוד תעשיות הריהוט:
89% ממי שרכשו בחברות המשתייכות לאיגוד תעשיות הריהוט מביעים שביעות רצון.
(לעומת 20% שציינו זאת בקרב מי שרכשו מחברות שלא משתייכות לאיגוד).

• הצרכן הישראלי מעדיף ריהוט המיוצר בישראל בשל התאמתו לצרכיו ומתוך הרצון לעודד ייצור 'כחול לבן'
80% מהציבור הישראלי תופסים את הריהוט המיוצר בישראל כמתאים במידה רבה לצרכיהם. .

צילום: יח״צ