חוות ״טור סיני״ הקסם המופלא של הטבע

כתבתה של קרן שלי

צילום: יח״צ
חוות "טור סיני"

בליבו של עמק הארזים, 5 דקות מירושלים וכ – 45 דקות מתל אביב, שוכנת חוות "טור סיני", סמל לאהבת אדם ואהבת הארץ. עטופה ביערות אורן ובעדרי צבאים, עצי פרי וירק המספרים את סיפורה ההיסטורי של האדמה שידעה את העליות הראשונות לארץ, את אנשי החקלאות וההתיישבות.

image

 

התארחנו אחר כבוד, בקסם המופלא המשרה אווירת רוגע, השעון עוצר מלכת ואתה מתחבר לטבע, לאמא אדמה. אכן הרגשה נפלאה. המקום מציע פעילות רב תחומית החל בצימרים יפיפייה לאירוח כולל ארוחת בוקר מדהימה מכל טוב הארץ,
יקב מקסים ואוטנטי ליצור יינות וליקרים מעולים משזיפים, דובדבנים ושאר פירות העונה.

image

גן אירועים מקסים עטוף עצי פרי לחתונות, בר מצווה וכמובן מתאים לאירועים עסקיים וערבי גיבוש.
חשוב לציין שהאוכל והשף של חוות טור סיני הוא מהטעימים והמשובחים שאני טעמתי, תאמינו, כי אני מבקרת מסעדות מושבעת ולכן באמת מומלץ בחום.

בחווה קיימים למעלה מ – 2,500 עצי פרי שבהם כ– 200 מינים וסוגים של פירות

המבשילים בהדרגה לאורך חודשי הקיץ – החל מנקטרינות בחודש מאי, דרך אפרסקים, ענבים, תפוחים ואגסים בחודשים יוני-אוגוסט וכן אפרסמונים, ענבים, אגוזים וסברס באוקטובר-נובמבר. בחווה מגדלים גם צמחי תבלין ומרפא וכן ירקות קיץ וחורף כגידולי ביניים.

קרדיט תמונה נאדיה
קרדיט תמונה נאדיה

שימור הטבע הבראשיתי לצד התפתחות ובנייה ירוקה הביא את טור סיני להיות מקום בו האדם והטבע מתמזגים, עושים הפסקה מהמירוץ והסמארטפון ושואבים השראה מהטבע ונוף הרי ירושלים. תחושת התחדשות והתחברות לעולמות תוכן של העצמה ופיתוח אישי, חזרה לטבע האדם וצמיחה חופשית הופכים לסט הרגשות הקבוע של המבקרים במקום.