מגידו פסטיבל בין הצלילים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: לבנה רייזר

סיורנו לקראת פסטיבל בין הצלילים לאזור מגידו והסביבה, התחיל בבית ההארחה זוהר בדשא שמוקף בכרמים וביערות באזור קיבוץ דליה, ונושק לעמקים ולהר הכרמל. ממש פנינת עמקים שמציע מסעדה חלבית מקסימה שזכינו להתארח בה לארוחת בוקר גלילית טעימה ומפנקת, חדרי אירוח מסוג צימרים שמתאים במיוחד לאירוח משפחות ובריכת שחייה של הקיבוץ שמשמשת לחברי הקיבוץ ומארחת את אורחי ״זוהר בדשא״.

החדרים הינם ממוזגים וכוללים טלוויזיה עם חיבור לכבלים, גישה לחיבור אינטרנט אלחוטי בחינם ומקרר. הם ממוקמים בבקתות עץ אשר שוכנות בשטח הקיבוץ, שהוא הקהילה השיתופית המסורתית הישראלית.

image

לאורחי זוהר בדשא ניתן שירות להשכרת אופניים, בנוסף  ניתן להנות מסעדות ואטרקציות באזור. מסעדת האתר מגישה ארוחות כפריות והתמחויות ישראליות. ארוחת הבוקר היא בסגנון מזנון. האתר נמצא בקרבת פארק רמות מנשה וגבעת הרקפות.

את סיורנו המרתק המשכנו לעבר חוות הסוסים דובי, חוות דובי נוסדה ב – 1984 ונבנתה כחוות אילוף סוסים וכחווה טיפולית לילדים עם צרכים מיוחדים, לימוד רכיבה ויצירת קשר ריגשי של הילדים והסוסים שמקנה יכולת בניית  עצמאות והשתלבות בחברה. כמו כן החווה מהווה מוקד תיירות חוץ ופנים היות והיא מארחת יחידים וקבוצות לערבי גיבוש או ימי כיף ניתן לשלב ארוחה והופעה מקסימה שמורכבת מדובי בעל החווה, זמרת וסולן להקת ״גאיה״ שמופיעים בבגדי בוקרים אותנטיים עם רפרטואר של כל שירי הבוקרים המוכרים בעברית ובאנגלית . אנחנו זכינו להנות מהמופע הקסום וממליצים עליו בחום. החווה שוכנת בגבעות רמת מנשה בנוף עדרי הבקר ומהווה אטרקציה אותנטית , מקצועית וחוויתית מיוחדת במינה. האזור של רמות מנשה עשיר בנופים ציוריים, ירק, נחלים, ושבילים נוחים. בשנות פעילותה צברה ניסיון ומוניטין שהפכו אותה למוקד מקצועי משפיע בענף הסוסים בארץ.כיום שגרת העבודה בחווה כוללת: * טיולי רכיבה, אילוף סוסים,  הדרכות ,חוגים וקורסים
ימי אירוח לקבוצות מאורגנות: חברות ואירועים משפחתיים , מופעי רכיבה מרהיבים,  שירותים לסרטים פרסומות ועוד.

image

ביקור וחוויה מיוחדת בחוות תלמים בקיבוץ מגידו. חווה בה מועסקים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הנקראים "חברים". את הביקור וההסבר מנהלים חברים מהחווה. בביקור חווה המטייל חווית מפגש, הפעילות המשותפת, היכולות השונות והמגוונות של כל אחד מהמשתתפים, יוצרים הכרות עם האחר, סובלנות והבנה, גשר של שיתוף ואחווה וחומר למחשבה לימים רבים. הביקור בחוות תלמים מתאים מאד לימי פעילות חברתית, הפעילות והמפגש עם החברים בחווה מעלים את רמת המעורבות החברתית של כל המבקר בה ומאפשרים תרומה לקהילה לצד מתן משמעות לאורחים ולמארחים כאחד. הפעילויות המוצעות : סיור בחווה, סרט ב"בית התוכים" המספר את סיפורה של החווה.| האכלה וטיפול בכבשים עיזים ובעלי כנף,  בניה בבוץ, קטיף בגן הירק, הכנת ארוחה בטבון, משחק חידה "בעקבות פלוטו",  ארוחה על האש,  סדנא ודיון בנושא לפי בחירה התכנית והתפריט יהיה מותאם לקבוצה.

קיבוץ עין השופט חווינו ביקור בקונדיטוריה של הקיבוץ והתכבדנו בעוגיות טעימות ומבחר אוזני המן שהוכנו לקראת חג הפורים הקרב עלינו לטובה, משם המשכנו למכון הכושר של הקיבוץ מקום שמאחוריו עומדת מעשיית הסליק ששימש כאסם ומחבוא של הנשק עשנחפר הסליק והתגלה, בשנת 2009, נמצאו בו חביות ובהן מעל 100 "קני" נשק ישנים, ועוד פריטים רבים, אחד מהם הוא עיתון "על המשמר" משנת 1960, המראה שבשנים ההן עדיין היו שותפי הסוד נכנסים אליו מדי פעם, על מנת לבדוק ולתחזק את הציוד. כיום ניתן לסייר בחדר הכושר, לצפות בסליק, בתערוכת תמונות, בסרטון וידאו ובחביות המיוחדות מתוצרת בית בהן הוחבא הנשק.

image

סיורנו המשיך ליקנעם המושבה לביתו של הפסל אלכסנד קירזנר, לאלו המחפשים מקום לא שגרתי ולא מוכר, שמעניק למבקרים בו חוויה מעשירה ומרגשת, הפסל אלכסנדר קירזנר, מציע מסע אמנותי ייחודי, בגן פסלים קסום ביקנעם המושבה.

image