מלון רימונים המעיין נצרת

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום שרון בראון וקרן שלי

בסיור עיתונאים מרתק בחסות מלון ״רימונים המעיין נצרת״ למדנו להכיר עיר מדהימה, חמה ומחבקת. תושבים מסבירי פנים ואירוח כיד המלך.

image

סיור שכולו חגיגת חושים וטעמים בין כנסיות, מסורות עתיקות, שוק צבעוני, ריחות משכרים נישאים באוויר טעמים מתוקים וכל זה באווירה המיוחדת של חג המולד.
סיורנו המדהים החל בהר הקפיצה המרשים בו קיבלנו הסבר מפורט לגבי כל סיפור ההר, המשכנו  למפעל קדרות ליצירת כלי חרס וקרמיקה. המפעל יושב על צלע הר שממנו חוצבים את החומר וממנו מייצרים את כל הכדים והכלים המדהימים.

image

בהמשך הגענו למפעל לייצור חלווה מיוחדת שבה חנות עמוסת כל טוב. החל בכל סוגי הקטניות היבשות, מיני סוגי חלבה של נצרת, הידוע בטעמה המשובח. כל סוגי השוקולד ודברי מתיקה בסמלי החג. בובות שוקולד ענקיות מצופות בנייר זהב, בצורות של סנטה קלאוס ביצים ופעמונים. כל סוגי התבלינים באמת חגיגה לחוש הטעם והריח. התארחנו לארוחת כריסטמס מדהימה תפריט מיוחד ועשיר בחסות השף של מלון רימונים נצרת.

image

העיר נצרת הינה עיר תיירותית ומשמשת כאבן שואבת לתיירים וצליינים מכל העולם ומישראל ומהווה מקום מפגש מרתק לתרבויות שלוש הדתות, בשל חשיבותה ההיסטורית – דתית כמקום בו נולד ישו ובזכות היותה קדושה לנוצרים.

בתקופה זו של השנה, העיר נצרת עוטפת חג, מתמרקת ומתקשטת לקראת הכריסטמס הקרב ובא ובואם של מבקרים רבים מהארץ ומכל העולם, אשר מגיעים לחגוג ולחזות בחגיגות חג המולד, היכן שהכל החל, בנצרת, העיר המהווה סמל לנוצרים.

image

אורח המגיע להתארח במלון "רימונים המעיין נצרת", יכול לסייר בעיר בהנאה רבה במקומות רבים, רובם ככולם במרחק הליכה מהמלון, הממוקם במרכז העיר וחלקם במרחק של מספר דקות נסיעה ברכב.
ראוי לציין כי מהמלון אף ניתן להגיע בנסיעה קצרה ביותר לאתרי תיירות שונים ברחבי הגליל, כציפורי, מגידו, הר תבור, עמק יזרעאל ועוד.

הסיור נערך עם עמותת נצרת לתרבות ותיירות – *8386. www.Nazarethinfo.org

להלן מקומות המומלצים לביקור:

הר הקפיצה – הר אשר משקיף על עמק יזרעאל כחלק מהעמק ומצדו השני משקיף על העיר נצרת. על פי המסורת הנוצרית, מהר זה קפץ ישו להר תבור. קק"ל פיתחו מסלולים מיוחדים להליכה בהר ופנורמות בנקודות שונות בהר, מהם נשקף נוף מקסים כשכל עמק יזרעאל פרוש מצד אחד ומהצד השני העיר נצרת.

image

מפעל החימר "פאח'ורה" – המילה "פאח'ורה" משמעותה בערבית עתיקה – חרס. בני משפחת מוסמאר הינם אמני החומר (חימר) אשר יוצרים כלים במקום משנת 1919.

מפעל חלווה נצרת – נוסד כפרויקט כלכלי מסחרי לפני למעלה מ-4 עשורים ועבר מספר גלגולים עד שהגיע למתכונתו הנוכחית. ראשיתו של המפעל כפרויקט משפחתי שהתמקד בייצור חלווה המאופיינת באיכות עליונה וטעם מיוחד הודות למתכון סודי – משפחתי.

הכנסייה היוונית-אורתודוכסית -מקום זה משמש כמשכנו של הבישוף היווני אורתודוכסי של נצרת. המבנה, המצוי בעיר העתיקה, הוקם בשנת 1860 ע"י הבישוף ניפון, במקום זה אף נמצא בית הדין של העדה היוונית – אורתודוכסית. הכיכר הסמוכה נקראת "כיכר הבישוף".

מוטחנת הגליל – חנות התבלינים הגדולה "מטחנת הגליל אל-באבור" שוכנת בלב העיר העתיקה של נצרת ומציעה למבקרים יותר מאלף סוגי תבלינים ועשבים. הטחנה אשר נבנתה על ידי משפחת וגנר הטמפלרית בסוף המאה ה-19 בפאתי העיר, סיפקה שירותי טחינה ואחסון לאיכרי האזור.

image

מיתחם הבישופות הוא המרכז הדתי-מנהלי תושבי נצרת. המיתחם, הבנוי בצורת ח ומוקף חומה, נמצא בחצי הדרך בין כיכר המעיין לבין כפר נצרת הקדום (בסביבות בזיליקת הבשורה כיום). מתחת לפני הקרקע מצויה מערת-ענק, שנפתחה למבקרים בעת האחרונה. שמה "מערת אל-קילאי", היינו (יוונית) מקום התבודדות הנזיר. אנשי הדת במקום סבורים כי המערה הייתה פעילה בימי ישוע כ"תחנת התרעננות".

דיואן אלסראיא (אבו אשרף – קטאייף) – אבו אשרף מגיש במסעדה שלו, הנמצאת בלב השוק של נצרת העתיקה, מבחר קטן ומצויין של מאכלים גליליים – נצרתים אותם למד להכין מאמו. גולת הכותרת היא ללא ספק קינוח עטייף (קטייף בתעתיק והגייה נכונה) – אחד הממתקים המזרחיים המענגים ביותר שיש.

קפה ותה אבו סאלם – בית הקפה של אבו סאלם משנת 1914 ממוקם בסמטה מנותקת משוק בעיר העתיקה. המקום משמש כמעוז השש-בש וכביתם השני של זקני נצרת. ויסאם הוא נכדו של מייסד בית הקפה. התפריט כולל את תה הקינמון והאגוזים שהוא סימן ההיכר של המקום, או משקה הלימונים והרימונים הקר וכמובן הקפה השחור החזק, הסמיך והמשובח.

image

סינגוג – בית הכנסת הראשון לפי המסורת הנוצרית, במקום זה נהג ישו ללמוד ולהתפלל ובו הכריז בפני המתפללים כי הוא המשיח. בעקבות הכרזה זו הוציאו אותו המתפללים מהעיר ובקשו לדחוף אותו מראש הר, אך הוא קפץ אל העמק, וההר נודע כהר הקפיצה.

מרכז מרים – אזור בילוי ותצפית נמצא במעלה השוק. המרכז הינו אטרקציה ייחודית וחדשה יחסית, בה מוצע סיור וירטואלי העוקב אחר חייה של מרים, אמו של ישו. המבנה הינו בעל קמרונות אבן מרשימים ובגג יש קפלה קטנה ממנה יש תצפית מרהיבה אל גגות העיר.

כנסיית הבשורה – הבזיליקה זהו המקום שבו, על פי המסורת הנוצרית, בישר המלאך גבריאל למרים שהיא עתידה ללדת את ישו. כנסיית הבשורה מפוארת ומרשימה, הוקמה בשנת 1969 על שרידי כנסיות מימי הצלבנים ומהתקופה הביזנטית.

נצרת מחכה למבקרים בשיטת הבית הפתוח והמארח בזרועות פתוחות, כדאי ומומלץ להגיע דווקא בתקופת הכריסטמס ולהנות מהאווירה החג, הקישוטים והאורות.