מסעדת אלביק חיפה

  • כתבתה של קרן שלי
    קרדיט צילום: מייקל פלדמן

מסעדת אלביק, מסעדה מזרחית ים תיכונית שממוקמת צמוד לקניון סיטי סנטר, בתחילת המושבה הגרמנית למרגלות הגנים הבהאים. המסעדה מעוצבת כבית של מושל או גביר, ושם המסעדה ״אלביק״ פרושו גביר או מושל בעל השפעה וממון מהתקופה העותמאנית.

image

המסעדה נבנתה ועוצבה ע״י הבעלים איברהים שהוא קבלן שיפוצים שבנה את הסיטי סנטר יחד עם שותפו נאיף, שמספק ירקות ופירות לכל מסעדות האזור ואמיר שהוא מנהל המסעדה. יחד הקימו מסעדה יפיפיה מעוצבת ומאובזרת בפסלים, תאורה ואלמנטים של מוזיקה פטפון עתיק וכלי מיתר.

התארחנו אחר כבוד במסעדה והתיישבנו בשולחן בפטיו המקסים והמעוצב, נהנו מרוחות הסתיו כשריחות החגים בפתח. מיד התפנקנו במבחר סלטים משובחים וטעימים מהמטבח הגיעו בזה אחר זה, צלוחיות של 14 סוגי סלטים: חומוס מדהים, טחינה מצויינת, סלט ירוק, חצילים על האש, סלט יווני עם גבינה בולגרית מגורדת. סלט נבטים, פלפלים, עלי תרד וצנוברים, סלט חצילים מטוגנים, זיתים ירוקים, גזר, מטבוחה וסלט תפוח אדמה לצד סלסלת פיתות חמות מהטאבון.

הוגשה לנו מנת צוואר טלה ממולא באורז וצנוברים מלווה בתפוחי אדמה מתכון מיוחד מיומנות רבה ובישול ארוך בטאבון יש לציין שהמנה מצויינת גם במראה וגם בטעמה המשובח. כמו כן המסעדה מציעה מבחר מנות טעימות של קבב ואורז מכוסה בבצק  מנה מיוחדת מאוד, מנת אוסובוקו מוגשת לצד אורז, תפוח אדמה וירקות מבושלים.

לקינוח התענגנו על תה חם עם נענע לצד עוגת שוקולד חמה וגלידת ווניל, מלאבי מהמם בריח וטעם של ורדים ופירות יער ומנת גלידה דלת שומן בצורת לב מנות טעימות שממתיקות את החיים.

image image image

עוד מציעה המסעדה מגוון רחב של בשרים ופירות ים ומגישה ארוחות עסקיות בין השעות 12:00 ועד 17:00 מחיר העסקאות נע בין 55₪ ועד 69₪  ארוחת בשרים וסלטים טעימה ומשביעה ונחשבת זולה יחסית לאזור היקר של המושבה הגרמנת, שכמעט כל המסעדות הם מחיר על הקארט ללא מבצעים והנחות.

המסעדה משמשת גם כאולם אירועים לחתונות , בר מצווה וימי הולדת כמובן. ישנו חדר אירוח פרטי שמתאים לאירוח של עד 15 איש.

image

המסעדה כולה מסוגלת להכיל 110 שולחנות עגולים ועד 120 שולחנות מרובעים כולל דיג׳יי ורחבת ריקודים. ישנם 6 תפריטי אירועים שונים שנעים בין 100₪ ועד 300₪ שזה אירוח VIP בסרוויס לשולחן.

image

חשוב לציין שיש חניה מסודרת, חינם במתחם סיטי סנטר הצמוד למסעדה.

הפטיו מכיל אירוח לעד 55 איש.התפריטים עשירים ומפנקים והמסעדה מומלצת בחום.

כדאי לבדוק ולהתעדכן על המבצעים האפליקציה  EATMEAL .

כתובת המסעדה:בן גוריון 6 , חיפה

שעות פתיחה: א-שבת 9.30 – אחרון הלקוחות

פייסבוק: www.facebook.com/אלביק-elbeik

כתובת האתר: www.2eat.co.il/el-bek