מסעדת דוזאן חיפה


כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: קרן שלי
מסעדת דוזאן מסעדה לבנונית ים תיכונית בסגנון איטלקי צרפתי שממוקמת צפונית לקניון סיטי סנטר, באמצע המושבה הגרמנית למרגלות הגנים הבאהים. המסעדה ממוקמת בתוך מבנה טמפלרי עתיק משנת 1980 והוקמה עם תחילת השיפוץ של המושבה הגרמנית ונחשבת לאחת
המסעדות העתיקות והנחשבות במושבה. מעוצבת בסגנון  עתיק עם נגיעות של וינטג׳ רהוט בן 80 שנה, אוסף נדיר שנאסף מאיטליה, גרמניה, צרפת ואפילו ירושלים. שם המסעדה ״דוזאן״ פרושו בעברית כוון כלי המיתר שבעצם יוצרים הרמוניה ומקנה משמעות של מסעדה שמשלבת תרבויות, מקום מפגש שמתאים לכל העמים ולכל העדות ללא הבדל דת, צבע או מין
וזאת הסיבה שבמסעדה תמצאו כל שולחן בצבע וסגנון שונה שמסמל בעצם את כל העמים והעדות המסעדה משמשת כבית חם לערבים, יהודים, נוצרים ותיירים מכל העולם..

היה לנו העונג להכיר את פאדי בעל המסעדה אדריכל ומעצב פנים מצליח שהחליט להגשים חלום ולפתוח מסעדה עם יעוד וערך מוסף,  אוכל אותנטי ומטעמים מבית אמא,אוכל לבנוני ביתי עם טעם של עוד, קובה, עלי גפן, סמבוסק ומיני מאפה בנגיעות של אוכל איטלקי וצרפתי. האוכל נעשה תוך שימוש בפרודוקטים משובחים וטריים מוקפדים ללא פשרות.

התארחנו אחר כבוד במסעדה והתיישבנו בשולחן בפטיו המקסים והמעוצב, נהננו מריחות האביב והפריחה והחלטנו לסמוך על המלצתו של פאדי לגבי בחירת המנות. התפנקנו במבחר סלטים משובחים וטעימים מהמטבח סלט לבנוני מדהים שמורכב מירקות טריים וחיוניים וגבינת פטה מיובאת בטעם מיוחד רכה ונמסה בפה שילוב מצויין של טעמים.

 

בהמשך נהננו מטעמו של סלט חלומי מדהים עם גבינת חלומי אמיתית ומשובח

 

פלטת גלילי חצילים ממולאים בארבע גבינות שילוב מעניין של טעם החציל עם הגבינות הוא באמת שילוב מנצח.

למנה העקרית בחרנו במנת שרימפס וקלאמרי מוקפץ בחמאה ושום מנה טעימה ומיוחדת

ומנת קבב כבש מוגש על 2 שיפודים ענקיים מוגש לצד תפוחי אדמה אפויים מנה טעימה לאוהבי הבשר.


לקינוח התענגנו על תה חם עם נענע לצד עוגת שוקולד חמה וגלידת ווניל.

עוד מציעה המסעדה ארוחות בוקר במבחר תפריטים, מגוון רחב של בשרים, פירות ים, פסטות, כריכים, מאפים סלטים מבחר משקאות וקינוחים.

ניתן לערוך אירועים מכל סוג ימי הולדת, אירועים עסקיים ואירועי חברה. המסעדה מסוגלת להכיל אירוח עד 120 איש, הפטיו מכיל אירוח לעד 55 איש. התפריטים עשירים ומפנקים והמסעדה מומלצת בחום.

מסעדת דוזאן

טל מסעדה – 04-8525444
טל- 053-9443301
שד' בן גוריון 35,חיפה