עשור לפרויקט "אמץ לוחם"

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות מייקל פלדמן

מנהלי חברות ומפקדים בצה"ל נפגשו באירוע ההוקרה השנתי לפרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל בשיתוף הקרן לידידות

20 חיילים וחיילות בודדים מהיחידות המאומצות שהגיעו לאירוע, הופתעו לפגוש על הבמה את הוריהם שהוטסו במיוחד מרחבי העולם

האירוע נערך במעמד הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מר אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות ונשיא "אמץ לוחם", מר איקה אברבנאל, יו"ר "אמץ לוחם", מר אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, מר ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, תא"ל (במיל.) אילן טל, מנכ"ל האגודה למען החייל, מר ציון גבאי, מנכ"ל הקרן לידידות, אל"מ (במיל.) עטר דגן, נציג ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), פורום מטכ"ל, ראשי החברות הגדולות במשק ומפקדי היחידות הלוחמות * את הערב הנחו בהתנדבות מיקי חיימוביץ ואלי אילדיס ובחלק האמנותי הופיעו הזמרת אביבה אבידן ואניה בוקשטיין.

image

המפגש השנתי בין המגזר העסקי והצמרת הצבאית נערך הערב, ה- 12.5.15, בקריה בתל אביב. שיאו של הערב היה במעמד מרגש: 20 לוחמות ולוחמים בודדים מהיחידות המאומצות פגשו על הבמה בהפתעה את הוריהם, שלא ראו בין שנה לחמש שנים. כאות הוקרה על שירותם הצבאי, הקרן לידידות מימנה את הטסת ההורים ברכבת אווירית מיוחדת שאורגנה עם האגודה למען החייל מ- 10 מדינות שונות מרחבי העולם: ארה"ב, קנדה, הודו, רוסיה, אוקראינה, בלרוס, תורכיה, אזרביג'אן, ארגנטינה ומקסיקו.

פרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל בשיתוף הקרן לידידות, הוא פרויקט למעורבות חברתית המקשר בין חברות ותורמים מהארץ ומחו"ל לגדודים הלוחמים בצה"ל. כל חברה או תורם מאמצים גדוד לוחם באימוץ ערכי, תומך ומסייע שבמהלכו נוצר קשר חם, הכולל פעילויות משותפות לרווחת הלוחמים, תמיכה בעתות לחימה וכן סיוע לחיילים הזקוקים לכך.
במסגרת האימוץ, תורמות החברות המאמצות 100,000 ₪ בשנה, למשך שלוש שנים. התקציב כולו מופנה לרווחת החיילים ולפעילות לטובת אוכלוסיות מיוחדות כגון חיילים בודדים.
פרויקט "אמץ לוחם" מונה 184 יחידות לוחמות בצה"ל ב- 149 אימוצים של תורמים מהארץ ומהעולם .
לפרויקט שותפות 75 חברות מובילות במשק הישראלי: בנקים, חברות תקשורת, תעשיה, נדל"ן, תחבורה, תעופה, מלונאות, קמעונאות, ביטוח ועוד.
במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" הועברו לצה"ל בשנת 2014 למעלה מ- 20 מיליון ₪.

image

במהלך האירוע הערב אמר הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט כי
"צה"ל הוא צבאו של העם. חובתנו כצבא ממלכתי ושוויוני לפעול על פי ערכי הרעות והשמירה על כבוד האדם ובכלל זה כבודם של משרתי צה"ל. נעמוד על הבטחת שירות ראוי והוגן ונקיים אקלים יחידתי מכבד ושוויוני ללא הבדלי דת גזע ומין. נגלה אפס סובלנות לתופעות פסולות בקרבנו וכלפינו ונדאג להוקיען, נמשיך לדאוג למשרתינו וללחום למענם- כפי שהם לוחמים למען ביטחון המדינה."
יו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני אמר כי "פרויקט אמץ לוחם הוא הצלחה גדולה: תוך שנים ספורות הוכפל פי כמה וכמה היקף הגופים שמבקשים לאמץ יחידות מהמערך הלוחם של צה"ל. אין אח ורע לחיבוק החם שהקהילה בארץ ותורמינו בעולם מעניקים לחיילים. הלוחמים ביחידות המאומצות מאושרים ותורמינו מאושרים עוד יותר״.

הקרן לידידות שמאמצת במהלך השנים האחרונות 11 יחידות לוחמות במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" העמיקה את שיתוף הפעולה והיא מספקת רשת ביטחון שמעניקה תקציב רווחה לכל היחידות הלוחמות שאינן מאומצות.
מנכ"ל הקרן לידידות, מר ציון גבאי ציין כי "אנו עושים את מירב המאמצים לאפשר לחיילים לשרת בתנאים נוחים ולדאוג לכל מחסור או מצוקה העולה במהלך השירות. התגמול החשוב ביותר לאותם צעירים הוא שנפעל כולנו, ללא לאות, לבנות להם מדינה צודקת ומלאת אפשרויות בה יזכו להגשים את עצמם, לבנות בית, להקים משפחה וליהנות מפירות השקעתם העצומה"

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), קיבל על עצמו לאחר מבצע "צוק איתן" לאמץ 15 יחידות לוחמות נוספות. כיום מאמץ הארגון 56 יחידות ב-36 אימוצים של תורמים מארה"ב ופנמה, והינו המאמץ הגדול ביותר במסגרת הפרויקט.
אל"מ במיל. עטר דגן, נציג ארגון ידידי צה"ל בארה"ב אמר "אנחנו גאים להוות חלק מרכזי מפרויקט אמץ לוחם עם 56 יחידות שאנו מאמצים השנה. זכינו לתרום ולתמוך בחיילים אלו בכל צרכיהם, ולפעול לחיזוק חוסנה של מדינת ישראל.