פסטיבל Méditerranée אשדוד 2015 יוצא לדרך

כתבתה של קרן שלי

קרדיט תמונות יח״צ

Méditerranée אשדוד הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון
6-11 ביוני 2015

למעלה מ- 150 אמנים מוזיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים יארח השנה הפסטיבל הבינלאומי מדיטרנה אשדוד החוגג שלוש שנים לקיומו. הפסטיבל יתקיים בין ה- 6 ל-11 ביוני ויתפרס על שבעה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, בית יד לבנים, "טברנה יוונית" בבית החייל, כיכר המשכן, מוזיאון אשדוד לאמנות ו- מרכז מונארט. כל אורחיו של הפסטיבל הם ממדינות אגן הים התיכון וההפקות המוצגות בו הן הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות המשלבות אמנים ישראלים מובילים בתחומם עם אמנים והרכבים בינלאומיים ויוצרים פסיפס מוסיקלי מרתק ומרגש.

image

הפרויקט של עידן רייכל מארח את Antonoi Zambujo (פורטוגל) ו Marinah (ספרד) סולנית להקת Ojos de Brujo בהפקה בינלאומית מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה , טומטיטו (ספרד) מגיע בפעם הראשונה לישראל עם המופע “Soy Flamenco” , טנאסיס פוליקאנדריוטיס במופע הוקרה לענקי הזמר היווני סטרטוס דיוניסיו וסטליוס קאזאנג'דיס (יוון), שיתוף פעולה מיוחד בין אומנים ישראלים, ספרדיים וערבים בהפקתו של חוויאר לימון (ספרד) במופע – "Promesas De Tierra" אורח מיוחד דיוויד ברוזה , שלומי שבת והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוברים לראשונה בקריירה ארוכת שנים למופע משותף ונדיר דוד ד'אור ושלמה בר והברירה הטבעית מחזירים לבמה את המופע המצליח והמרגש "דוד ושלמה" וחוגגים 20 שנה לעלייתו לבמות במסגרת ערב מחווה לשלמה בר, LasFlamencas בשיתוף פעולה מיוחד וחד-פעמי עם זמר הפלמנקו Diego Guerrero, מזמרי הפלמנקו הבולטים כיום בספרד, ובליווי הגיטריסט Ricardo Moreno , האומן יינון מועלם שחי ויוצר בטורקיה במופע "קפה עמאן" מארח את נסיכת הזמר היווני ארטי קטימה (יוון & ישראל, טורקיה), אנטוניו זמבוחו (פורטוגל) אומן הפאדו המצליח במופע סולו חדש ועוד.

image

לצד המוסיקה יעסוק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע, הקולינריה והאמנות של מדינות אגן הים התיכון. תשעה סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו באולמות גלובוס באשדוד (סמוך למתחם הפסטיבל) וברחבה שבין המתחמים יפעל מתחם קולינרי עשיר הנותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח בפסטיבל האוכל הים תיכוני, חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן. לצד המסעדות, ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר משקאות אותנטי, מתחם יווני מרענן, עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית. במת הדגמות של שפים, פינות צילום לילדים ועוד. בלב המתחם הקולינרי תפעל במה פתוחה עם מופעים לציבור הרחב. כמו כן, תוצג תערוכת אמנות במוזיאון אשדוד לאמנות שעסוק בנושא הים התיכון ופסטיבל האוכל הים תיכוני.

הפסטיבל, נותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח בפסטיבל האוכל, חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן:
"אידי דגים" עם מנת הדגל פילה ברבוניה על מצע פירה אפונה. "וינו דל מאר" עם מנת הדגל סביצ'ה דג-ים בשילוב בצלצלי שאלוט, כוסברה, בצל ירוק, פלפל צ'ילי קצוץ על מצע צנונית וקרם סלק, בתיבול שמן זית ולימון. "אלדין בשדרה" עם מנת הדגל פילה דג קוד מטוגן על מקל לצד צ'יפס ארטישוק. "סינטה" עם מנת הדגל רול סינטה- נתח סינטה במילוי עלי רוקט, פלפל אדום ובצל ירוק, בליווי רוטב סילאן ביתי עם נגיעות שום קונפי,פלפלים בצבעים ובצל ירוק . על מצע של פירה תפוחי אדמה. "פסקדו" עם מנת הדגל אמפנדס – כיסון בטיגון קריספי, במילוי דג ים וירקות שורש, לצד מטבל איולי יווני.

לצד המסעדות, ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט עם מגוון תבלינים ותערובות תה, מגשי בקלוואה, כנאפה, חלבה ומלבי משטחי אגוזים מקורמלים ומלוחים דוכני זיתים וחמוצים.

פעילויות נוספות יוצעו לקהל המבקרים והן: בר משקאות אותנטי במיוחד: אוזו אורגינל, ערק, סנגריה ספרדי, לימונצ'לו, גראפה, קאמפרי ובר יינות ישראלי, מתחם יווני מרענן, עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית. במת הדגמות ובה שף מכל מסעדה ידגים מנה ים תיכונית שכל אחד יוכל להכין בבית. פינות צילום לילדים, עם קאט אאוטים מדליקים במיוחד.

מתחם הפסטיבל ייבנה ממתחמי ישיבה אופייניים לתרבויות השונות של מדינות אגן הים התיכון. כחלק מהשוק הססגוני שייצור אווירה חמימה ונעימה, תבנה שדרת דוכנים אותנטית עם כלי בית וחפצי נוי מעוצבים.

המתחם יהיה פתוח בימי הפסטיבל, שלישי-חמישי, 9-11 ביוני בין השעות 18:00-23:00 והכניסה חופשית.

ראש העיר ד"ר לסרי : "אני גאה על מעמדה של אשדוד כעיר מובילת תרבות. פסטיבל מדיטרנה תופס את מקומו על מפת הפסטיבלים הבינלאומית בזכות מקוריות, איכות האמנים, מגוון הסגנונות הריחות והטעמים. אני מזמין אתכם לבוא ולקחת חלק בחוויה שמענגת את כל החושים בפסטיבל מדיטרנה באשדוד"

אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il. לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il,טלפון 08-9568111