שבוע האיור 3-12/15


כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום קרן שלי ויח״צ
אוהבים אמנות. עושים איור שבוע האיור  3-12/9/2015 ברחבי העיר תל אביב יזם ואוצר ראשי: יובל סער.
השבוע זכינו לסיור באוטובוס התיור האדום. סיור גלריות מרתק במיוחד, בחסות עריית תל אביב יפו, במסגרת שבוע האיור, הסיור החל בגלריית בית האמנים באלחריזי בתל אביב משם עברנו לגלריות גבירול באבן גבירול 109 ת״א.

image

ביקרנו גם בגלרית פריסקופ בבן יהודה, בגלריית בית הבראה לצעצועים בנמל יפו, גלריה מדהימה שחובה ומומלץ לבקר בה, גלרית סגה ביפו העתיקה אזור שוק הפשפשים נחשפנו ליום מלא אמנות וצבע אכן חוויה מעשירה את הגוף והנפש.

שבוע האיור חוזר לתל אביב ויתקיים בפעם השנייה בתחילת חודש ספטמבר. עשרות תערוכות, סדנאות, אירועי חוצות, ירידי מכירה ומפגשים עם מאיירים יתקיימו במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״ של המחלקה לאמנויות בעירית תל-אביב – יפו, ובחסות של חברת Wix. השנה יוצגו האירועים והתערוכות לראשונה באתר שבוע האיור, שעוצב ונבנה על ידי סטודיו Wix, בשיתוף המאייר אלון ברייאר. בנוסף, מבקרי שבוע האיור יוזמנו ליהנות משרותי המוניות של חברת UBER.

image

שבוע האיור, שהתקיים לראשונה באביב 2014, סחף אליו אלפי מבקרים ועשרות מקומות בילוי, גופי תרבות ומוזיאונים. שבוע האיור 2105 יתקיים ברחבי תל אביב במשך עשרה ימים (ושני סופי שבוע) בין ה–12-3 בספטמבר 2015. באירוע, שכבר הופך למסורת, יתקיימו השנה 40 תערוכות, ולצידן אירועים ומפגשים פתוחים להשתתפות הקהל הרחב (ברובם ללא תשלום). ההתרחשויות, שמושתתות כולן על איור ישראלי מקורי, מציעות חגיגה של תרבות חזותית, ומעניקות לתחום את הבמה, החשיפה, וההכרה הראויות לו.

image

לצד התערוכות יתקיימו מגוון מפגשי פורטפוליו לייב, פעילויות איור קבוצתי בחוצות ובחללי התצוגה, אירועי שיח גלריה והקראת סיפורים – וההשתתפות במרבית האירועים פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום. בנוסף הקהל הרחב מוזמן להשתתף בסדנאות דפוס, ביצירת מתנות מאוירות לחג, וליהנות ממכירות של מוצרי נייר, ריהוט, טי שירטים מאוירים ועוד, בהם גם מוצרים חדשים שהוכנו במיוחד לרגל האירוע.

image

יובל סער, האוצר הראשי והיזם של שבוע האיור, והעורך של מגזין העיצוב והתרבות המקוון פורטפוליו, מספר
״רוב העבודות שמוצגות השנה בשבוע האיור הן עבודות איור חדשות ומקוריות שנוצרו במיוחד לרגל האירוע. מאיירים ותיקים, צעירים ובעלי שם עולמי עסקו בעבודותיהם בשאלות של מגדר, זהות מינית, זוגיות, משפחה, ילדות וטכנולוגיה, ובחנו את גבולות מושג האיור. מספר רב של תערוכות יעניקו פרשנות חזותית חדשה לסיפורי ילדים ומבוגרים, וחלקן אף יציגו סיפורים חזותיים מקוריים. לשמחתי הצטרפו לאירוע גם גלריות אמנות עצמאיות כמו חנינא, בנימין, משונע, החנות, אלפרד ועוד, שמרחיבות את המנעד של האיור לעבר הפן האמנותי.

image

צ שצוות הסטודיו שלה בשיתוף המאייר אלון ברייאר אחראים על עיצוב כל החומרים החזותיים של שבוע האיור. מומלץ להתעדכן בזמן אמת במועדי האירועים, המפגשים והסדנאות בשל שינויים ותוספות שצפויים להתרחש בזמן אמת. מבקרי שבוע האיור מוזמנים ליהנות משרותי המוניות של חברת UBER – באמצעות הקישור הבא: https://get.uber.com/go/illuweek2015, שמעניקה הטבה בסך של 60 ש״ח, בימים שבין 12-3 בספטמבר. ההטבה מיועדת למשתמשים חדשים בלבד, וניתן לממשה בהזנת הקוד illuweek15 באפליקציית הסמארטפון של החברה. UBER תעניק הנחה נוספת למבקרים בשבוע האיור, במהלך שני סופי השבוע בהם הוא יתקיים. פרטים נוספים יתפרסמו באתר בשבוע האיור.

אירועי שבוע האיור יפתחו ביום חמישי ה-3 בספטמבר ברחבי העיר-פרטים בעמודים באים.
לפרטים ועדכונים: illustrationweek.co.il