BONOMI בונומי מוצרי אפיה לשבועות

ככתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: יח״צ
חוגגים שבועות עם  BONOMI בישקוטים בטעמי וניל ושוקולד וניל ובנוסף עלי קרמשניט, חיים קלים במטבח להכנה מהירה בבית שלא מביישת אף קונדיטוריה.

image

הרי לכם 2 מתכונים לחג מהירי הכנה באדיבות חברת  BONOBI מוצרי אפיה.
3 מתכונים מנצחים לשבועות:
"בומב שוקולד", "אקלר שוקו וניל", "טירמיסו שוקו וניל"
לקראת חג השבועות, מגוון מוצרים המתאימים במיוחד לקינוחי הגבינה והמנות החלביות אשר מוגשות לשולחן החג:

• BONOMI -– בישקוטים:
מאפה איטלקי מסורתי של בישקוטים בשני טעמים: ווניל וקקאו בשני צבעים. הבישקוטים הפריכים אידיאליים במיוחד כבסיס להכנת עוגות קרות דוגמת טירמיסו ומתאימים לאירוח וBOMBINI עלי קרמשניט- שכבות אפויות מבצק עלים. משקל 300 גרם.
כשרות: כשר פרווה – בהשגחת הבד"ץ בית יוסף ובאישור הרבנות הראשית לישראל.
להשיג ברשתות המזון, בחנויות המובחרות ובמרכולים.

מתכון לטירמיסו שוקו-וניל

לקערה או תבנית עגולה בקוטר 20 ס"מ

1 חבילה (200 גר') עוגיות בישקוטים Bonomi בטעם קקאו

1 כוס (240 מ"ל) אספרסו חזק (או 1 כף אבקת קפה נמס מומסת ב – 1 כוס מים רותחים) מצונן

2 כפות (30 מ"ל) ליקר קפה

2 גביעים (500 גרם) גבינת מסקרפונה
1 כוס פחות 2 כפות (100 גרם) אבקת סוכר

1 כפית תמצית/מחית וניל

1 ו – 1/4 כוסות (300 מ"ל) שמנת מתוקה

לעיטור –

1/4 כוס אבקת קקאו

מכינים את מלית הגבינה – בקערה טורפים היטב את הגבינה עם אבקת סוכר ותמצית/מחית וניל. בקערת המיקסר מקציפים לקצפת יציבה את השמנת המתוקה. מקפלים את הקצפת בהדרגה לתערובת הגבינה, בכל פעם שליש מכמות הקצפת ועד לקבלת תערובת אחידה.

מרכיבים – מעבירים את הקפה לקערית רחבה. מוסיפים את הליקר ומערבבים היטב. טובלים את הבישקוטים טבילה קצרה, כ – 2 שניות מכל צד, ומרפדים בשכבה אחידה את התבנית או הקערה. יוצקים מעל מחצית ממלית הגבינה ומיישרים את פניה כך שתכסה באופן אחיד את הבישקוטים. מנפים מעל שכבה דקיקה של אבקת קקאו. חוזרים על הפעולות בשכבה נוספת של בישקוטים טבולים בקפה וקרם גבינה. לפניי ההגשה מנפים מעל שכבה דקיקה של אבקת קקאו.

image

מתכון ל'בומב שוקולד, מסקרפונה ודובדבני אמרנה'

לתבנית חצי כדור בקוטר 20 ס"מ ובנפח 2 ליטר

לבסיס –
1 חבילה (200 גר') עוגיות בישקוטים Bonomi בטעם קקאו

1/2 כוס (125 מ"ל) חלב

1/4 כוס (60 מ"ל) אייריש קרים או כל ליקר אחר (כגון ליקר אגוזים, ליקר דובדבנים)

לשכבת השוקולד –

200 גר' שוקולד מריר עם 56% מוצקי קקאו שבור לקוביות או במטבעות

2 מכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה

1/4 כוס דובדבני 'אמרנה' מסוננים מסירופ (ניתן להשתמש גם בדובדבנים משומרים מסוג אחר או ללא דובדבנים כלל).

למלית הגבינה –

1 מיכל (250 גר') גבינת מסקרפונה

1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה

1 כפית תמצית/מחית וניל

1/2 כוס (60 גרם) גרם אבקת סוכר

מתחילים בהכנת שכבת השוקולד –

בקערה חסינת חום מניחים את השוקולד. מביאים מחצית מכמות השמנת המתוקה (1 מיכל – 250 מ"ל) לרתיחה ויוצקים מיד על גבי השוקולד, כך שיכוסה היטב. מניחים לתערובת למשך כדקה. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מצננים לטמפרטורת החדר.

image

מרפדים את התבנית –

משמנים את תבנית החצי כדור (או הקערה), ומצמידים אליה ניילון נצמד, כך שיגלוש אל מעבר לשוליה. יוצקים לקערית את החלב והאייריש קרים ומערבבים היטב. טובלים בכל פעם בתערובת החלב בישקוט אחד למשך 2 שניות בלבד מכל צד, ומרפדים את התבנית כך שתצופה בשכבה אחידה של בישקוטים. ניתן לשבור את הבישקוטים לגודל הרצוי. דוחסים בעדינות את הבישקוטים כדי להצמידם היטב ועל מנת למלא חללים קטנים אם נוצרו.

ממשיכים בהכנת שכבת השוקולד –

אם תערובת השוקולד התייצבה והגיעה לטמפרטורת החדר, אפשר להמשיך בהכנת שכבת השוקולד: בקערת המיקסר מקציפים את המכל הנוסף (250 מ"ל) של השמנת המתוקה לקצפת יציבה. מקפלים כ – 1/3 מכמות הקצפת לתוך השוקולד, ולאחר מכן את כל היתר, עד לקבלת תערובת אחידה. אין צורך לשטוף את קערת המיקסר והמקצף. מורחים בעדינות את מלית השוקולד על גבי הבישקוטים, כך שיצופו בשכבה אחידה. מפזרים ומהדקים קלות את הדובדבנים לתערובת השוקולד.

להכנת מלית הגבינה –

שמים בקערת המיקסר את הגבינה, שמנת מתוקה, תמצית וניל ואבקת סוכר. טורפים היטב במטרפה ידנית עד לקבלת בלילה אחידה. מחברים את וו ההקצפה ומקציפים במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת סמיכה ויציבה (נזהרים מהקצפת יתר). ממלאים את השקע של העוגה במלית הגבינה, כך שתגיע עד לקו אחד עם הבישקוטים. מכסים בניילון נצמד ומעבירים לקירור ללילה שלם. למחרת מחלצים את העוגה מהתבנית – מניחים צלחת על גבי התבנית והופכים אותה בזהירות. לרוב העוגה פשוט מחליקה לצלחת, אבל במידת הצורך ניתן להיעזר בניילון הנצמד ולמשוך את העוגה בעדינות.

העוגה נשמרת בקירור עוד 5 ימים נוספים.