העיר רמלה אטרקציות

כתבתה של קרן שלי

רמלה ששמה מהמילה רמל שפרושה חול, עיר קסומה מלחשת סוד שמאגדת בתוכה מורשת מפוארת של אתרים היסטורים, שוק ססגוני, כנסיית בזיליקה עתיקה לצד בית כנסת קראי, בית הקברות האנגלי וקברו של הארי פוטר, המגדל הלבן וגלריות אמנים. עיר שמשדרת דו קיום ומאכלסת בתוכה יהודים, ערבים, נוצרים ומוסלמים, אכן אוכלוסיה רב גונית שחיה בהרמוניה ושלווה ובעצם ניזונה מהרצון לחיות יחדיו. היה לי הכבוד להשתתף בסיור מרתק בעיר, האמת שהוקסמתי מהאווירה והריחות, ביקור קולינרי בשוק הצבעוני, חובה לטעום את הבורקס הטורקי עם הטעם המיוחד שפשוט הולך איתך לאורך כל היום, סנדוויץ טוניסאי או פריקסה כמיטב המסורת, לימונדה בטעם של גן עדן, גבינות בולגריות לצד דגים מלוחים וזיתים ולקנח בארוחת צהרים מלכותית במסעדת ירושלים, מסעדה בוכרית, אוכל טעים ומזמין ומה אפשר לבקש יותר.

image

לכבוד חג הסוכות: שפע פעילויות וסיורים שמתאימים לכל המשפחה בחול המועד סוכות:

מחפשים את המטמון בעקבות חבורת חסמבה, ביקור קולינרי שכולל כרטיס טעימות בשוק הססגוני, שייט מדליק בבריכת הקשתות וצפיה בהופעת וירטואוזית של אש, ביקור בגלריות אומנים, בתי כנסת, המגדל הלבן והבזיליקה העתיקה וכל זה במרחק 20 דקות מתל אביב. בסוכות מבלים ונהנים ברמלה במחיר השווה לכל כיס.


חול המועד סוכות ימים ג' – ה' 29.9.15 – 1.10.15
במהלך חוה"מ סוכות תקיים עיריית רמלה מגוון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה, יתקיים.מחפשים את המטמון, חידות המשחק יעסקו במעשיות חבורת חסמבה, בהיסטוריה של העיר ובדמויות בולטות בה. בין הפותרים נכונה את החידות יוגרלו פרסים. המשחק יתקיים בין השעות 8:00 עד 16:00, מתאים לכל המשפחה. תחנות המשחק כוללות את האתרים הבאים:
בריכת הקשתות – מאגר מים מפורסם ביותר בעיר החולות (רמל= חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמבה ונערי ההפקר" בכיכובם של שלמה ארצי וזאב רווח. בריכת הקשתות היא מאגר מים שהקירות מקומרות בצורת קשתות אשר משמש כאתר תיירות מקסים עם סירות, שייט חוויתי שמתאים לילדים, מבוגרים או שייט רומנטי לזוגות.

חובבי המחול  יוכלו ליהנות ממופע אש מרהיב במחיר 35 ₪, המופע יתקיים במתחם בריכת הקשתות בשעה 18:00, כמו כן יתקיימו פינות יצירה לקטנטנים במחיר שקלים בודדים.

מחיר כניסה לשלושת האתרים (הכולל השתתפות במשחק מחפשים את המטמון) הנו 25 ₪ למבוגר ו-22  לילד. (רק בשלושת הימים הראשונים של חול המועד).

שוק העיר- השוק בו מתקיים קוסמוס רב תרבותי בין דתות ועדות רבות מאוד. במקום ניתן למצוא את הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, הבורקס הטורקי המוכר ושלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות בגדים ומעשי מלאכה. מומלץ להגיע ביום רביעי הנחשב ל"יום השוק" של העיר, ואל שוק רמלה-לוד ושוק הוינטאג' ויד השנייה של העיר המתקיים בסמוך לו בימי ד'.

כרטיס טעימות: הכרטיס מקנה 3 טעימות מדוכנים מובחרים (בחירה אישית מבין 6 דוכנים) וכניסה ל-3 אתרים.
הכנסייה הפרנציסקנית – הכנסייה הוכרה כביתו של יוסף הרמתי, שביקש מן הנציב הרומי להורידו מן הצלב ולהביאו לקבורה ולפיכך נחשבת כקדושה מאוד עבור מאמיני הדת הנוצרית. בקומה השנייה של המבנה, אשר נבנה במאה ה- 15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799.
מוזיאון רמלה- מגולל את סיפורה של העיר, בת 1300 שנה ומימי הקמתה מהמאה השמינית ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר הכולל 376 דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד סוכות תתקיים סדנת ריקוע מטבעות זהב לילדים בכל הגילאים.

image
המגדל הלבן – נקודת התצפית הגבוה של עיר. המגדל הלבן, שהדעות חלוקות האם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי, המגדל מתנשא לגובה 30 מטר והוקם בתחילת המאה ה-14. ביום בהיר, ממרפסת הגג של המגדל ניתן לראות את נופו של כל גוש דן. מבנה זה מועמד כאתר מורשת עולמית בידי אונאסקו.

image
אטקרציות נוספות: סיורים מודרכים לילדים, בית הכנסת הקראי, המבנה היפה והיוקרתי, להקשיב ולהבין את תרבות וחוקי היהודים הקראיםimage
הפסלת והאמנית מטי יולזרי בתערוכת יחיד חדשה במוזיאון רמלה: 'נפלאות החומר' – תערוכת פסלים חדשה תיפתח בסוכות במוזיאון רמלה. יולזרי, אמנית רמלאית, עוסקת בפיסול ובאמנות שנים רבות כמו כן, שימשה מורה לאמנות ועסקה בחינוך. בתערוכה מוצבים 21 פסלים העשויים ברונזה, שיש, אבן ועץ.

לפרטים מלאים על האירועים ופרטים נוספים על סיורים מודרכים וביקור באתרים ברמלה ניתן לקבל באתר: www.goramla.com

קרדיט צילום: יח״צ וקרן שלי.