עלמה קפה בגן עצמאות ירושלים

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום: מייקל פלדמן

דברים טובים קורים בירושלים, בשורה משמחת לתושבים ולתיירים שבאים להתארח במתחם בתי המלון של וואלדורף אסטוריה, מצודת דוד, קינג דיויד וממילא כמובן. ריאה ירוקה בלב העיר, בית קפה חלבי מדהים נפתח בלב פארק העצמאות, שממוקם ממול למלון וואלדורף אסטוריה, מבנה חדש מדורג עם הכנה לסגירת חורף שניתן להנות בו מישיבה בתוך המסעדה או לסרוגין לשבת בחוץ ולהנות מהאוויר והאווירה המשכרת של ירושלים. אפשר להתרווח להנאתנו בבית קפה רחב ממדים: 250 מ"ר + רחבה חיצונית המשקיפה על הפארק רחב הידיים האלמנטים הקלאסיים שולטים בעיצוב, ו"העמוד הירוק" מכניס חיים ורעננות לבית הקפה. בקונספט התפריט הושקעה מחשבה רבה, המשתקפת בתפריט החלבי המיוחד הכולל: מנות דגל חלביות, צלחות דגים מפתות, קערות ססגוניות של פסטות ורביולי, קינוחים משמחים וקפה משובח.

האמת שיעודו של בית הקפה שנבנה במיוחד עבור קפה לנדוור שהיה אמור להיות קפה כשר למהדרין והיה מיועד לשרת קהל יעד, לפי הלכות השבת אך הבעלים אורן שחר ושותפו מוטי שראבי, להם היתה תוכנית קצת אחרת עבור בית הקפה, הם חלמו על קפה זמין ונגיש שיתאים לכל קהלי היעד. שיהיה פתוח בכל ימות השבוע כולל שישי ושבת.

מקום מפגש לכל העולמות, קפה שאפשר לבוא ולהנות מארוחה טעימה או סתם לשבת עם חברים או לחגוג ימי הולדת ושאר אירועים וכך נולד קפה עלמה.

image

באחד מימי ראש השנה החלטתי להגיע לקפה, שרק לעבור ולראותו עושה חשק וסקרנות גדולה לנסות ולעמוד על טיבו.

החלטתי לשבת בשולחן, בחלק המוגבה של המסעדה שנחשב למרפסת שממנה נשקף נוף של מדשאות ואוויר טוב. האמת שהוקסמתי מהתפריט העשיר של מסעדה חלבית עם מבחר עשיר של ארוחות בוקר שמוגשות במשך כל שעות היום והערב לצד מיצים טבעיים שנסחטים במקום, מיני פיצות ומאפים, סלטים מעולים, כריכים קרים וחמים, מיני דגים וקינוחים מדהימים.

למנה הראשונות הזמנו סלט חלומי שנראה מדהים סלט ירקות עשיר מחסה נסולסלת, עגבניות, כרוב אדום, מלפפון ירוק, פלפל אדום וצהוב צנוניות וכמובן גבינת חלומי מטוגנת, מנה טעימה ביותר.

image

החלטנו לטעום מנת כריך ממולא בקציצות דגים של שבת סנדוויץ׳ לוהט מלחם לבן אפוי עם קציצות דגים עסיסיות, מבושל ברוטב עגבניות מתובל, כוסברה, שום וטחינה קרה. טעים ומזמין מוגש לצד סלט ירוק. יש לציין שהמנה מצויינת גם במראה ובייחוד בטעמה המשובח שאינה מביישת מסעדת דגים  מקצועית.

image

הזמנו מנה נוספת של פילה דג סלמון צרוב בגריל ברוטב חרדל, דבש וטריאקי מתקתק מוגש לצד צ׳יפס חם טעים וקראנצ׳י מוגש עם סלט ירוק. חובה לציין שהסלמון המדהים צרוב במידת עשיה נכונה רך ונימוך בפה טעמו של הרוטב המתקתק טעים להפליא ומשרה לדג צבע שזוף ומזמין.

image

לקינוח החלטנו ללכת על משהו שוקולדי, עוגת שוקולד חמה שמוגשת עם קצפת, טבעות בננה וגלידת ווניל, שילוב מנצח וטעם מדהים שמשדר טעם של עוד.

image
עוגת שוקולד חמה של אוונטאג׳

יחסית לבית קפה, מרגיש לי שהמקום משדר אוכל ברמה גבוה מאוד, מנות יפות ויזואלית גדולות ומשביעות, שימוש בחומרי גלם משובחים ביותר ולא נותר מה לומר אלא מומלצת בחום.

קפה עלמה טל: 02-6529702

יוסף ריבלין 18 גן העצמאות, ירושלים

שעות פעילות: א עד שבת

9 בבוקר עד אחרון הלקוחות

פייסבוק: www.facebook/almacaffe.com

כתובת האתר: