מכאל אדרי צייר הפורטרטים השיק תערוכה

 

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום יח״צ
לראשונה בישראל, תערוכה של הצייר הצרפתי מיכאל אדרי!

תערוכה חדשה של צייר הפורטרטים מיכאל אדרי, כובשת את הסצנה התרבותית עם יצירות פורטרט ייחודיות של קריקטורות, פופ ארט ואבסטרקט, המצוירים על קנבס ועל מבחר חומרים לא קונבנציונאליים. בין הפריטים עליהם מדפיס האמן את יצירותיו: שטיחים, פסלים, ג'ינסים וחולצות מזוזות, קסדות ואפילו פסנתר כנף.

image

אדרי שעלה עם משפחתו מצרפת רק לפני חמישה חודשים בלבד, פתח את התערוכה בהשקה חגיגית בנוכחות סלבריטאים רבים ואנשי תקשורת בגלריה החדשה שלו ברחוב הירקון 70 ת"א,

www.michael-edery.com

לראשונה בישראל מציג הצייר הצרפתי מיכאל אדרי תערוכה חדשה עם מיטב הפורטרטים של הדמויות המובילות והזוהרות מהוליווד של תחילת המאה העשרים ועד ימנו, ביניהם: אודרי הפבורן, היצ'קוק, דיוויד בואי, וודי אלן, ג'ק ניקולסון, רוברט דנירו, אלברט איינשטיי, אדרי נוהג לחבר ביצירותיו פורטרטים של מפורסמים יחדיו הבולטת ביניהם תמונה משותפת של אלפרד היצקוק אלברט איינשטיין צרלי צפלין, השמן והרזה ועוד רבים.
חלק מהקסם של אדרי מתבטא גם בבחירת חומרי הגלם ליצירה, לצד הקנבס והפרספקס המסורתיים, אדרי מצייר גם על בדים, שטיחים, חולצות, נעלי סניקרס, בגדים, קסדת אופנוע ופסנתר כנף , שזכה לקבל את פרשנותו האומנותית לבקשת מעריץ.

image

מיכאל אדרי נולד ב-1967 במרסיי, צרפת. כבר כשהיה ילד בן 4, נראה היה כי ניחן בכישרון טבעי. על אף שנטש את קריירת הציור שלו לזמן מה, שב אליה לפני כשש שנים, עזב את עולם הפרסום ממנו התפרנס ופתח גלריית דיוקנאות במרסיי "מיכאל אדרי", אליה הוא נוסע עדיין פעמיים בחודש.

הגלריה במרסיי מבטאת את כישוריו, הלוקיישן מייצג עיר רב תרבותית ופעילה מאוד, בה התרבות המתפתחת ממלאת תפקיד בולט בקרב האוכלוסייה הבינלאומית והמקומית.
כשנתבקש אדרי להגדיר את האומנות שלו ענה כי התעניין תחילה באמנות מופשטת, המייצגת חוסר ציות לחוקים, בלי מבנה, בלי מסגרת, בלי טענות כמו ספק, סיכון, אי שפיות…