פסטיבל היין ה-18 במטה יהודה 27.10.16 עד 19.11.16

כתבתה של קרן שלי

קרדיט צילום באדיבות קרן שלי
קרדיט צילום יח״צ וקרן שלי

בסיור יקבים לקראת פסטיבל היין ה-18 שיחול ב27.11.16 עד ביקרנו ביקב נבות הוא יקב בוטיק ייחודי בעל אופי וטעם אישיים, שנולד מאהבה ליין.

image

נטיעת הכרם והקמת היקב הם הגשמת חלום של מוטי בוהדנה כורם ויינן. ובשגעונו הגדול ובאהבתו הרבה ליין, הקים את היקב. הוא החל לייצר את היין תוך ניסיונות עצמאיים ולימוד בקורסים, אך הידע העשיר ביותר בא מעבודה בכרם, בטיפוח הענבים ובייצור היין.

היקב מייצר כ-3000 בקבוקי יין שמשווקים רק ביקב עצמו. היין מיוצר מענבי קברנה סוביניון והמרלו ומיושנים בחביות עץ אלון בין שנה לשנה וחצי. כמו כן מיוצרים ביקב נבות יינות ומשקאות נוספים מענבים ומפירות העונה.

ליקב יש גם מבשלת בירה – מבשלת פפו הינה מבשלת בוטיק. הבירה מיוצרת בשיטה מסורתית בתהליך בישול של דגנים, בנפחים קטנים.

image

כולכם מוזמנים לטעום וליהנות. ביקב ניתן לקיים אירועי חברה, גיבוש וכל אירוע עד איש 50.

במרכז המבקרים ניתן להתארח ולהנות מיין ובירות המיוצרות במקום. לקבוצות במהלך השבוע ולקהל הרחב בימי שישי.
אפשר להנות מארוחה חלבית עשירה ומפנקת בלב הכרם. גבינות,לחמים, שקשוקה, מגוון סלטים, פוקצ’ות עם גבינות ועשבי תיבול, מרקים ומאפים בלווי ירקות ועוד.

לקבוצות : סיורים וארוחות בהזמנה מראש. התאנה 49 מושב צלפון.

054-5304576, 054-7597159 שעות פעילות: יום ו' פתוח לקהל, משעה 9:30 עד שעה לפני כניסת שבת א-ה בתיאום מראש לקבוצות. כשר קישור לדף פייסבוק: www.navot-winery.co.il

המשכנו את סיורנו ליקב מוני של משפחת ערטול הוקם לזכרו של הבן מוני שנפטר בשנת 1995. הוא נמצא במצפה עמק שורק אל מול העיר בית שמש והכרמים שבמדרון הגבעה.

מוסקט 2007- יין קינוח אצילי לסיום הארוחה עשוי מ 100% ענבי מוסקט אלכסנדרוני. עשיר בארומה של לימונית, פרי הדר ומנגו בשל. מתקתקות נעימה עם שפע טעמים של משמש ופירות טרופיים.

image

הסדרה העליונה של היקב היא אסטייט רזרב. הענבים כולם מכרמי המשפחה שבגבעות עמק שורק. חלקות הכרם המיועדות לסדרה זו מטופחות בקפידה ומפיקות יבול נמוך של פרי איכותי – עד 700 ק"ג לדונם. הבציר ידני.

מרלו רזרב 2005 – עשוי מ 100% ענבי מרלו. יושן במשך 14חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבעו אדום בורדו עמוק.

קברנה סובניון רזרב 2005 – עשוי מ 100% ענבי קברנה סובניון. יושן במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין ארומתי מאוד ניכרת בו מתקתקות של פירות אדומים בשילוב בוקה מעודן של וניל.

שירז רזרב 2005 – עשוי מ 100% ענבי שירז. יושן במשך שנה בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבעו אדום דובדבני וצלול.

image

שרדונה רזרב 2005 – עשוי מ 100% ענבי שרדונה. במשך תשעה חודשים יושנו 60% מהיין בחבית עץ אלון צרפתי והיתרה במכלי נ ירוסטה. צבעו זהוב.

מתנובת הזיתים מכינה חוות ערטול שמן זית כתית מעולה. השמן שמופק בכבישה קרה הוא איכותי ביותר. יש לו ארומה מיוחדת וטעם עשיר.
טלפון 0546600595
טלפון משני (נייד) 0545905727

SPHERA יקב מומחה ליינות לבנים, נושא את טביעת האצבע הייחודית של היינן דורון רב הון: מינימליסטית, מדויקת, עדינה ומלאת ניואנסים.

יקב SPHERA מתמקד ביצירת יין לבן איכותי ולכן איסוף הטעמים והצבעים מכרמים שונים בארץ מהווה את המקור הראשוני, הבסיס, ליצירה איכותית, שתהווה בהמשך, ביטוי של יין לבן (זני או בלנד) במיטבו.

דורון רב הון, מהכרותו ונסיונו העשיר, מחובר לאותם כרמים וכורמים, בכל

יקב קסטל הינו יקב משפחתי השוכן בהרי יהודה המקדמים את פני העולים לירושלים. ההיסטוריה, כמו גם הגתות העתיקות החצובות בסלע.מזה שנים רבות יינות היקב נמצאים בראש רשימת יינות האיכות הישראלים, זוכים להצלחה וקוצרים שבחים בחו"ל. היינות מיוצאים ללמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם, בהן ארה"ב, שוויץ, צרפת, אנגליה ויפן.

יינות היקב כשרים יקב קסטל יד השמונה הרי יהודה 9089500

טל. 5358555 – 02 פקס. 5700995 – 02

דוא"ל: [email protected] אתר: www.castel.co.il

משק יין הנס שטרנבך הוא התגשמות של חלום, על מישלב חקלאי תיירותי.
המשק שייך לגדי שטרנבך ולשולה יפת ונמצא בגבעת ישעיהו שבחבלעדולם.
הוא מורכב מכרם בר קיימא, יקב, גינה אורגנית, מסעדה ומקום לאירועים קטנים.
בעתיד יתווספו בוסתן אורגני, משק חי אורגני, חדרי אירוח ומתקנים לאיסוף מי גשמים, למחזור מים אפורים ולהפקה של אנרגיה בת קיימא.
העסק נקרא "משק יין" (מקביל ל- domaine בצרפת או ל- Weingut בגרמניה), משום שהוא עוסק בכל שלבי ייצור היין, החל מנטיעת הכרם ועד למכירת הבקבוק.
הכרם נטוע במרחק של כ1.5 ק"מ מהיקב.
המשק נקרא על שם אביו של גדי.ג'נבא – סדרת הפרמיום: עשויה מענבי כרם ג'נבא בלבד.
בסדרה כעת שני יינות. ג'נבא רזרב –אדום, ג'נבא לבן

נחל חכליל – סדרת הביניים: עשויה גם היא מענבי כרם ג'נבא אבל בשעת הצורך גם מענבי כרמים שכנים בנחל חכליל.
בסדרה כעת שלושה יינות.

image

נחל חכליל – אדום, נחל חכלילי,  נחל חכליל וורו

יינות היקב נמכרים רק במשק – כך נחסכים פערי השיווק ומתחלקים בינינו לבין לקוחותינו. לאחר שנים של שתיית יין באופן מודע למראהו, לריחותיו ולטעמיו, כשהחליט לעשות, למד את תורת ייצור היין מהספרות ומתוך עשייה, ניסוי וטעייה.

היקב פתוח לביקורים 10:00 – 17:00 בשישי ושבת – ללא תאום מראש  ובשאר ימי השבוע – בתאום מראש בלבד

חתמנו את סיורנו ביקב קסטל המפואר שם זכינו לסיור גם בתהליך יצור היין,  ירדנו למרתף צפינו בחביות לישון היין וקיבלנו אירוח כיד המלך ולטעימה של היינות מכל היקבים שמשתתפים בפסטיבל.

חזרנו שיכורים אך מרוצים.

.